Zapowiedziano Solarix - pecetowy horror w klimacie science-fiction
Studio Pulsetense Games zapowiedziało swój debiutancki projekt. Okazał się nim napędzany silnikiem Unreal Engine 3 horror science-fiction zatytułowany Solarix.
Obecnie jesteśmy świadkami prawdziwego renesansu pecetowych horrorów. Najnowszym tytułem, który spróbuje podbić serca miłośników interaktywnej grozy, jest utrzymane w klimacie science-fiction Solarix. Gra jest debiutanckim projektem studia Pulsetense Games i powstaje wyłącznie z myślą o pecetach.
Akcja osadzona zostanie w odległej przyszłości, na jednej z pozaziemskich kolonii. Wcielimy się w inżyniera, który oczywiście będzie musiał stawić czoła hordom potworów. Autorzy jako źródło inspiracji podają serie System Shock i Dead Space oraz filmy Obcy – ósmy pasażer Nostromo i 2001: Odyseja Kosmiczna. Ambicją twórców jest, aby groza w Solarix nie wynikała jedynie z nagle wyskakujących zza rogu przeciwników. Zamiast tego chcą również dostarczyć horror psychologiczny, który opierać się będzie na atmosferze niepewności oraz poczuciu kompletnej izolacji.
Projekt wciąż jest na bardzo wczesnym etapie produkcji, więc pierwszy wypuszczony materiał video pokazuje jedynie kilka lokacji z gry. Niewiele wiemy też na temat mechanizmów rozgrywki, poza tym, że kluczową rolę odegrają elementy skradankowe. Kierowany przez nas inżynier nie będzie posiadał imponujących umiejętności bojowych, więc większość czasu spędzimy na unikaniu kontaktu z wrogami.
Solarix powstaje na silniku Unreal Engine 3. Ludzie ze studia Pulsetense Games nie są jeszcze w stanie podać dokładnej daty premiery i zamiast tego ograniczyli się do stwierdzenia, że nastąpi ona w przyszłym roku.
Fani interaktywnego horroru nie mają obecnie powodów do narzekań. W ostatnich miesiącach do sprzedaży trafiły takie gry jak Outlast, The Last of Us, Dead Space 3 czy Slender: The Arrival.
Ponadto za kilka dni zadebiutuje Amnesia: A Machine for Pigs, a w produkcji znajduje się również m.in. Routine, The Forest, DreadOut, Daylight oraz Thanatophobia.