Zapowiedziano Shakedown Hawaii, 16-bitowe GTA
Studio Vblank Entertainment zapowiedziało kontynuację oldskulowego sandboksa Retro City Rampage. Gra otrzymała tytuł Shakedown Hawaii i można ją w uproszczeniu opisać jako 16-bitowe Grand Theft Auto.
Od premiery oldskulowego sandboksa Retro City Rampage minęły już trzy lata. Przez ten czas jego autorzy, czyli ludzie ze studia Vblank Entertainment, milczeli na temat swojego następnego projektu. Teraz uległo to wreszcie zmianie i zespół zapowiedział kontynuację wspominanej produkcji zatytułowaną Shakedown Hawaii. Projekt zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 4, Nintendo 3DS oraz PlayStation Vita. Na razie nie znamy planowanej daty premiery. Udostępnione informacje również są dosyć skromne, ale twórcy zamierzają zaprezentować swoje dzieło szerokiej publiczności podczas imprezy PlayStation Experience, która odbędzie się w dniach 5-6 grudnia tego roku. Wtedy otrzymamy masę nowych konkretów i materiałów graficznych.
Akcja gry toczyć się będzie trzydzieści lat po wydarzeniach z Retro City Rampage. Bohater tamtej historii ostatnie lata spędził ciesząc się emeryturą i wygrzewając stare kości w słońcu Hawajów. Przez te trzy dekady mocno się zestarzał i dorobił się potężnego brzucha. Kampania rozpocznie się, gdy jakieś wydarzenia zmuszą go do ponownego chwycenia za broń w celu odbudowy swojego przestępczego imperium.
Niewiele wiadomo na temat mechanizmów rozgrywki poza tym, że mają one stanowić rozwinięcie rozwiązań z Retro City Rampage. Akcję będziemy więc obserwowali z kamery umieszczonej wysoko nad głową postaci. Struktura miasta ma być otwarta, a pomiędzy lokacjami będziemy przemieszczali się na piechotę lub korzystając z jednego z licznych dostępnych pojazdów.
Poza misjami popychającymi naprzód główny wątek fabularny, świat Shakedown Hawaii zostanie także gęsto wypełniony opcjonalnymi zadaniami pobocznymi. Podczas zabawy gracz wykorzysta bogaty arsenał broni palnej, a walkę urozmaici fakt, że większość otoczenia będzie można zniszczyć. Pojawią się także lekkie elementy strategii ekonomicznej, wymuszające zarządzanie biznesami prowadzonymi przez organizację bohatera.
Wszystko to ukazane zostanie w pełnej dużych pikseli oldskulowej stylistyce. Retro City Rampage wzorowane było na produkcjach z 8-bitowych komputerów i konsol. Natomiast grafika Shakedown Hawaii przypominać ma tytuły 16-bitowe. Warto wspomnieć, że fabuła kampanii utrzymana będzie w lekko absurdalnym klimacie i scenariusz ma wyśmiewać najbardziej oklepane schematy współczesnych gier. Widać to zresztą już w pierwszym plakacie, w oczywisty sposób odnoszącym się do słynnej okładki magazynu Game Informer, w którym ujawniono istnienie projektu Max Payne 3.