Zapowiedziano Project Highrise - symulator wieżowca w stylu SimTower
Autorzy 1849 pracują nad grą Projekt Highrise, którą pomyślano jako następcę kultowego SimTower. Oznacza to, że otrzymamy strategię ekonomiczną pozwalającą zbudować współczesny wieżowiec.
Znane z 1849 studio Somasim ujawniło, że pracuje nad grą Project Highrise, którą najprościej można opisać jako duchowego spadkobiercę SimTower: The Vertical Empire z 1994 roku. Będzie to więc strategia ekonomiczna, traktującą o budowie wieżowca i zarządzaniu nim. W przeciwieństwie do poprzedniej produkcji zespołu, która powstawała równolegle na pecety i urządzenia mobilne, najnowsze dzieło autorów opracowywane jest wyłącznie z myślą o PC, co powinno pozytywnie wpłynąć na jakość interfejsu. Premiera ma nastąpić w tym roku, ale na razie twórcy nie są gotowi podać bardziej dokładnego terminu. Wydawcą gry jest Kasedo Games, czyli oddział firmy Kalypso Media specjalizujący się projektach przeznaczonych do dystrybucji cyfrowej.
Akcja Project Highrise toczyć się będzie w czasach współczesnych, a gracz zostanie osadzony w roli menadżera i architekta nowego drapacza chmur. Produkcja nie podejdzie do tej tematyki w pełni realistycznie i wieżowiec będziemy budowali etapami, tak aby ukończone piętra zapełniały się mieszkańcami oraz pracownikami, zapewniając nam tym samym przychody pozwalające na kontynuowanie konstrukcji wyższych poziomów.
Podczas zabawy będziemy musieli starannie dobierać inwestycje, optymalizować koszty, spełniać potrzeby klientów oraz dbać o odpowiednie zbilansowanie budżetu. Otrzymamy sporą swobodę organizowania biznesu. Będziemy mogli uczynić z budynku miejsce rozrywki dla turystów, skupić sie na dostarczaniu lokali dla firm, postawić na drogie apartamenty mieszkalne, albo spróbować połączyć różne podejścia pod jednym dachem.
Jako menadżer będziemy musieli także ciągle monitorować znajdujących się wewnątrz budynku ludzi. W ten sposób poznamy ich opinie i problemy, a to z kolei umożliwi nam dopasowanie drapacza chmur do potrzeb najemców. Wpływ na ich zadowolenie będą miały nawet takie drobiazgi jak jakość jedzenia w stołówkach lub restauracjach, czy czystość dywanów. Każdy mieszkaniec i firma domagać się mają innego podejścia i pogodzenie wszystkich tych wymagań pod jednym dachem nie będzie należało do łatwych zadań.
Czekamy na Project Highrise, gdyż od dawna nie widzieliśmy na pecetach dobrej gry tego typu. Ostatnią godną uwagi było Yoot Tower z 1998 roku, które opracował autor SimTower, czyli Yoot Saito. Dziesięć lat temu twórca powrócił po raz ostatni do tematyki wieżowców, ale będąca tego owocem strategia The Tower SP ukazała się tylko na konsolę przenośną Gameboy Advance.