Zapowiedziano Pixel Privateers - taktyczne RPG od autorów gier Pixel Piracy i Terraria
Autorzy Pixel Piracy, czyli pracownicy studia Quadro Delta, zapowiedzieli projekt Pixel Privateers, czyli utrzymane w klimatach science-fiction taktyczne RPG. W pracach pomaga znany z gry Terraria zespół Re-Logic.
Znane z Pixel Piracy studio Quadro Delta zapowiedziało swój następny projekt. Okazało się nim utrzymane w klimatach science-fiction taktyczne RPG zatytułowane Pixel Privateers. Gra zmierza obecnie wyłącznie na pecety, choć twórcy nie wykluczają, że w przyszłości mogą powstać także wersje konsolowe. Premiera ma nastąpić w najbliższych miesiącach. W produkcji pomaga zespół Re-Logic (Terraria), który będzie również wydawcą. Obie firmy w ten sam sposób współpracowały przy Pixel Piracy.
W Pixel Privateers obejmiemy dowództwo nad drużyną futurystycznych najemników, którzy udadzą się przez tajemniczy tunel czasoprzestrzenny z misją poszukiwania nowych technologii dla swojego pracodawcy. Po drugiej stronie przejście ulegnie jednak zamknięciu i grupa zostanie uwięziona w obcej galaktyce, pełnej wojujących ze sobą frakcji kosmitów. Naszym zadaniem w pierwszej kolejności będzie utrzymanie postaci przy życiu, a w dalszej perspektywie znalezienie drogi powrotnej do domu.
Pixel Privateers zaoferuje pełną swobodę eksploracji wielkiej galaktyki, pozwalając na podróżowanie po niej statkiem kosmicznym i lądowanie na każdej napotkanej planecie. Jedynym ograniczeniem będzie poziom rozwoju naszej drużyny, gdyż początkowo wiele rejonów okaże się dla niej zbyt niebezpiecznych. Świat gry zamieszkiwać ma kilka rywalizujących frakcji i nasze działania oraz decyzje wpłyną na układ sił.
Zabawa skoncentruje się na toczeniu bitew za pomocą rozgrywanego w czasie rzeczywistym systemu walki. Gracz będzie mógł dowodzić całym oddziałem jednocześnie lub też wydawać szczegółowe rozkazy pojedynczym jego członkom. Autorzy obiecują duży wybór poziomów trudności, tak aby każdy mógł odpowiednio dopasować grę do swoich potrzeb. Dla najbardziej oddanych graczy udostępniony zostanie tryb True Rogue, gdzie, wzorem produkcji roguelike, każda śmierć będzie ostateczna.
Pixel Privateers zaoferuje także rozbudowany system rozwoju. W trakcie zabawy będziemy wyposażali postacie w nowe zdolności, wzmacniali statystyki i uczyli coraz lepszych umiejętności. Ponadto prowadzenie badań nad zdobytymi technologiami obcych umożliwi konstruowanie coraz bardziej skutecznego uzbrojenia, pancerzy i ekwipunku. Wszystkim tym będziemy mogli bawić się samotnie lub w trybie multiplayer dla maksymalnie czterech graczy.