Zapowiedziano pierwsze rozszerzenie do Arcania: Gothic 4
Choć zmiany wprowadzone w Arcania: Gothic 4 nie przypadły do gustu fanom poprzednich odsłon serii, produkcja firm Spellbound oraz JoWooD najwidoczniej nie miała większych problemów ze znalezieniem odbiorców. Potwierdza to zapowiedź pierwszego rozszerzenia do gry, wydanej w październiku wersjach na PC i Xboksa 360.
Choć zmiany wprowadzone w Arcania: Gothic 4 nie przypadły do gustu fanom poprzednich odsłon serii, produkcja firm Spellbound oraz JoWooD najwidoczniej nie miała większych problemów ze znalezieniem odbiorców. Potwierdza to zapowiedź pierwszego rozszerzenia do gry, wydanej w październiku wersjach na PC i Xboksa 360.
Historia opowiedziana w dodatku o nazwie ArcaniA – Fall of Setarrif będzie stanowić bezpośrednią kontynuację wydarzeń znanych z podstawowej wersji gry. W nowym rozdziale trafimy do Setariff – prężnie rozwijającego się miasta, które zostanie opanowane przez (uwaga spoiler) demona gnieżdżącego się niegdyś w ciele króla Rhobara III (koniec spoileru). Osada – znajdująca się pod wpływem sił nieczystych – pogrąży się w anarchii i chaosie, dążąc do niechybnego upadku.
Król Rhobar III, zdający sobie sprawę z powagi sytuacji, podejmie próbę uratowania miasta od zagłady. Jednocześnie zapragnie pomóc swoim przyjaciołom, którzy znaleźli się w osadzie w momencie ataku. Niebezpieczną misję zleci herosowi kontrolowanemu przez gracza. To, co czeka na niego za murami Setariff, będzie dla wszystkich ogromnym zaskoczeniem.
Historię, która zostanie zaprezentowana w ArcaniA – Fall of Setarrif będzie można ukończyć nie tylko bohaterem zaimportowanym z podstawowej wersji Arcanii, ale również kilkoma dodatkowymi postaciami. W ten sposób zaistnieje możliwość poznania całej historii z nieco innej perspektywy. Do dyspozycji graczy oddane zostaną zarówno lokacje dobrze znane, jak i zupełnie nowe, w tym dżungla bądź też kraina dosłownie zalana lawą.
W rozszerzeniu gracze wezmą udział w walkach z nowymi typami przeciwników, utrudniającymi wykonywanie szeregu questów i wyzwań. Za pomyślne zaliczanie zadań przewidziane będą oczywiście nagrody w postaci punktów doświadczenia, a także nowych przedmiotów. W sumie opowieść o upadku miasta Setariff zapewni około dziesięciu dodatkowych godzin rozgrywki.
W chwili obecnej nie znamy daty premiery dodatku. Nie wiemy również na jakich platformach zostanie wydany (choć można bezpiecznie założyć, że wydanie rozszerzenia w wersji PC jest raczej pewne). Wszelkie wątpliwości zostaną jednak rozwiane na początku przyszłego roku, gdy światło dzienne ujrzy kolejnych zestaw informacji na temat ArcaniA – Fall of Setarrif.