Zapowiedziano Never Alone, platformówkę opartą na wierzeniach ludów arktycznych
Studio Upper One Games ujawniło platformówkę Never Alone, opartą na legendach plemion Inuitów. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole nowej generacji.
![W Never Alone zagramy jesienią. - Zapowiedziano Never Alone, platformówkę opartą na wierzeniach ludów arktycznych - wiadomość - 2014-05-09](/Galeria/Html/Wiadomosci/326237777.jpg)
Niezależne studio Upper One Games zapowiedziało Never Alone, czyli platformówkę z silnymi elementami gier logicznych, która oparta zostanie na wierzeniach ludowych plemion Inuitów. Zespół dobrze nadaje się do zrealizowania tej tematyki, gdyż jego siedziba znajduje się w Anchorage, czyli największym mieście stanu Alaska. Produkcja powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Na razie autorzy nie są jeszcze gotowi podać dokładnej daty premiery i zamiast tego ograniczyli się do stwierdzenia, że nastąpi ona jesienią. Poinformowali za to, że projekt sprzedawany będzie w dystrybucji cyfrowej w cenie około 15 dolarów.
Aby zadbać o wierność tradycjom ludowym studio Upper One Games zaangażowało jako konsultantów członków współczesnych starszyzn plemiennych, jak również potomków Inuitów specjalizujących się w opowiadaniu tego typu historii.
W Never Alone wcielimy się w młodą dziewczynę z plemienia Inupiaq, której podczas podróży przez pokryte śniegiem krainy towarzyszyć będzie biały lis. Bohaterka uda się na wyprawę z misją uratowania własnego ludu i powstrzymania nadejścia wiecznej zamieci śnieżnej. Kampania podzielona zostanie na osiem rozdziałów. W trakcie zabawy napotkamy wiele istot zaczerpniętych z legend Inuitów, takich jak Ludzi Nieba, Toczące się Głowy czy Człowieka Zamieci.
Pod względem rozgrywki Never Alone ma być platformówką, która przetestuje zarówno zręczność, jak i spryt graczy. Podczas zabawy będziemy podróżowali przez rozległe poziomy, unikali pułapek, walczyli z przeciwnikami i rozwiązywali pomysłowe zagadki logiczne. Kluczową rolę odegra przełączanie się między dziewczynką i jej lisem. Każda z tych postaci posiadać ma unikalny zestaw umiejętności, których wykorzystanie okaże się niezbędne do pokonania większości łamigłówek.
Poza kampanią dla pojedynczego gracza dostępny będzie również kooperacyjny tryb multiplayer, w którym jedna osoba pokieruje dziewczynką, a druga wcieli się w lisa. Podczas tego typu zabawy zagadki i wyzwania zostaną zmodyfikowane, tak aby zapewnić odpowiednią rozrywkę obu użytkownikom. Never Alone wykonane zostanie w pełnym 3D, ale same mechanizmy rozgrywki pozostaną dwuwymiarowe. Przygodom towarzyszyć ma oczywiście ścieżka dźwiękowa oparta na tradycyjnej muzyce Inuitów. Również narracja audio prowadzona będzie w języku tych ludów z angielskimi napisami.