Zapowiedziano Nether - survivalowego FPS-a w stylu DayZ
Zespół Phosphor Games ujawnił survivalowego FPS-a Nether. Gra zainspirowana została rozwiązaniami DayZ i pozwoli na multiplayerową zabawę w zrujnowanym mieście opanowanym przez potwory.
Studio Phosphor Games zapowiedziało projekt Nether, który połączy mechanizmy survivalowej gry akcji z elementami MMO. Produkcja powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a wersja testowa ma wystartować pod koniec roku.
Nether osadzone zostanie dekadę po tym, jak tajemniczy kataklizm położył kres ludzkiej cywilizacji. Garstki ocalałych eksplorują ruiny dawnego świata, szukając resztek zapasów oraz codziennie walcząc z mutantami i bandytami.
Autorzy wyraźnie inspirowali się popularnym DayZ, ale nie zamierzają tworzyć prostego klona. Przede wszystkim, w świecie Nether zabraknie zombiaków. Zamiast tego zmuszeni zostaniemy do walki z dysponującymi nadnaturalnymi zdolnościami potworami. Jednocześnie akcja toczyć się będzie w ruinach miasta, wzorowanego na dzielnicy West Loop w Chicago, co oznacza gęstą zabudowę i liczne wielopiętrowe budynki, w tym potężne wieżowce. Wszystko to wymusi częstsze i bliższe interakcje z innymi graczami. Nie znajdziemy tutaj sytuacji, w której życia pozbawi nas snajper ukryty dwa kilometry dalej, gdyż przy takiej odległości cel zasłonią mu różne struktury. Jednocześnie łatwiej będzie przemykać niezauważonym.
Tytułowe Nether to rasa zmutowanych potworów, które objęły we władanie większość powierzchni planety. Bestie mają polować głównie na podstawie słuchu i po wykryciu potencjalnej ofiary staną się bardzo agresywne. Co gorsza, monstra wyposażone zostaną w zdolność błyskawicznej teleportacji. Sprawi to, że nawet jeden przeciwnik stanowić będzie spore wyzwanie.
Na mapie jednocześnie będzie bawiło się maksymalnie 64 graczy. Ma to zapewnić odpowiednią równowagę między ciekawymi interakcjami z innymi osobami, a tak ważnym w grach survivalowych poczuciem samotności. Komunikację z innymi użytkownikami ułatwi opcja czatu głosowego. Dobrze zgrane grupy będą mogły zajmować budynki i przerabiać je na bezpieczne twierdze.
Nether wyposażony zostanie w opcję zakładania własnych dedykowanych serwerów. Ich administratorzy będą mogli włączyć tryb hardcore, w którym śmierć postaci ma być ostateczna i wymusi rozpoczęcie przygód od zera. Dla miłośników mniej ekstremalnych wrażeń dostępne będą również serwery, gdzie po zgonie bohatera utracimy jedynie przedmioty, a zachowamy umiejętności oraz punkty doświadczenia.