Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 grudnia 2016, 08:46

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano MechWarrior 5: Mercenaries - symulator mecha dla pojedynczego gracza

Studio Piranha Games zapowiedziało MechWarrior 5: Mercenaries, czyli symulator mecha przeznaczony wyłącznie do zabawy w trybie dla pojedynczego gracza, który powstaje na bazie silnika Unreal Engine 4. Pokazano już obszerny fragment rozgrywki i projekt prezentuje się na nim imponująco.

Od kilku lat studio Piranha Games rozwija projekt MechWarrior Online. Cieszy się on sporą popularnością, ale jako produkcja przeznaczona wyłącznie do multiplayerowych bitew nie jest w stanie w pełni zadowolić starych fanów cyklu. Zespół w końcu postanowił coś tym zrobić i zapowiedział przeznaczone wyłącznie dla pojedynczego gracza MechWarrior 5: Mercenaries.

Co ważne, jest to nowa gra, a nie jedynie prosta przeróbka wcześniejszego projektu studia. O ile bowiem MechWarrior Online korzysta z silnika CryEngine, tak MechWarrior 5: Mercenaries powstaje na bazie Unreal Engine 4.0. Twórcy zamierzają jednak wykorzystać ulepszone wersje części istniejących elementów graficznych, takich jak modele mechów, co powinno znacznie przyśpieszyć produkcję.

Akcja gry rozpocznie się w 3015 roku i przeniesie nas w odległe rejony skolonizowanej części galaktyki znane jako Inner Sphere. Dawniej terytorium tym rządziła Gwiezdna Liga, ale wewnętrzne spory doprowadziły ostatecznie do jej rozwiązania i powstania pięciu rywalizujących nacji, zarządzanych przez tzw. Wielkie Domy. Następne kilkaset lat spędziły one na nieustających walkach o planety i zasoby. My dołączymy do konfliktu w trakcie tzw. Trzeciej Wojny Sukcesyjnej, która trwa już od 150 lat i nie zanosi się, aby szybko miała dobiec końca.

MechWarrior 5: Mercenaries pozwoli na wcielenie się w młodego najemnika, dopiero zaczynającego karierę jako pilot mecha. Jego jedyną motywacją będzie chęć zysku, więc podczas kampanii otrzymamy pełną swobodę przyjmowania misji zlecanych przez wszystkie frakcje biorące udział w konflikcie. Zarobione pieniądze będziemy wydawali na naprawy, ulepszanie części i uzbrojenia oraz zakup nowych mechów. Wraz z postępami w rozgrywce powoli rosnąć ma nasza reputacja, co otworzy dostęp do coraz lepiej płatnych zadań.

Działanie na własną rękę nie będzie należało do łatwych zadań. Naprawy i wymiany sprzętu mają być drogie, więc podczas misji zwycięstwo nie będzie jedynym priorytetem. Konieczne okaże się także unikanie dużych uszkodzeń, tak aby koszt ich usunięcia nie przekroczył otrzymanej zapłaty. Będziemy musieli również wykazać się oszczędnością przy korzystaniu z uzbrojenia.

Projekt znajduje się obecnie na bardzo wczesnym etapie produkcji. W planach jest obecnie wyłącznie edycja pecetowa, a premiera ma nastąpić w 2018 roku. Autorzy udostępnili ponad siedmiominutowy zapis rozgrywki z wersji pre-alfa i prezentuje się on imponująco. Możemy na nim zobaczyć pierwszoosobową eksplorację hangaru z mechami oraz spory fragment pokazujący pilotowanie maszyny z jej kokpitu i walkę.

Warto na koniec wspomnieć, że nad MechWarrior 5: Mercenaries pracuje odrębny zespół utworzony w ramach studia Piranha Games. W firmie cały czas pozostanie aktywna ekipa odpowiedzialna wyłącznie za rozwijanie MechWarrior Online, więc fani tej produkcji nie powinni się obawiać, że zostanie ona porzucona.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej