Zapowiedziano Grave - pecetowy sandbox z obsługą Oculus Rift
Studio Broken Window zapowiedziało grę Grave. Będzie to pecetowy sandbox z perspektywą pierwszoosobową, elementami survival horroru i wsparciem dla Oculus Rift.
W San Francisco ruszyła już tegoroczna edycja Game Developers Conference i wiele zespołów wykorzystuje tę imprezę do ujawnienia swoich nowych projektów. Jednym z nich okazało się studio Broken Window, które zapowiedziało Grave, czyli pierwszoosobowy sandbox z silnymi elementami survivalowym. W grze za dnia zajmiemy się eksplorowaniem świata i gromadzeniem zapasów, a w nocy spróbujemy odeprzeć ataki potworów. Dużą atrakcją powinno okazać się pełne wsparcie dla okularów VR Oculus Rift. Produkcja powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach, ale fakt, że autorzy korzystają z silnika Unity oznacza, że ewentualne późniejsze konwersje na konsole byłyby stosunkowo łatwe. Na razie twórcy nie są w stanie podać planowanej daty premiery.
Akcja Grave osadzona zostanie na ponurych i lekko surrealistycznych pustkowiach. Za dnia miejsce to ma być opustoszałe, a gracze będą najczęściej jedyną żywą istotą eksplorującą świat. Natomiast po zapadnięciu zmroku na żer wyjdą obrzydliwe potwory i rozpoczną polowanie. W nocy nie będziemy jednak bezbronną zwierzyną. Zamiast tego gracz otrzyma narzędzia, które umożliwią mu skuteczne odpieranie ataków. Będziemy odpędzali przeciwników m.in. za pomocą latarek, podpalonej benzyny i przenośnych generatorów światła. W grze nie znajdziemy tradycyjnego uzbrojenia, ale przy odrobinie sprytu inne przedmioty oraz ich kombinacje będą mogły z powodzeniem pełnić tę rolę.
Autorzy obiecują zaawansowany moduł sztucznej inteligencji, który sprawi, że przeciwnicy będą zachowywali się jak prawdziwe drapieżniki. Mają posługiwać się zarówno wzrokiem, jak i słuchem, będą potrafili po cichu podkradać się do gracza oraz współpracować z innymi potworami. Nie zabraknie oczywiście systemu rzemiosła pozwalającego na konstruowanie nowych przedmiotów ze zgromadzonych surowców i części.
Wraz z upływem czasu świat ma ulegać regularnym przeobrażeniom – pojawiać się będą nowe lokacje, a stare zostaną zmienione. Nie zabraknie także nowych przeciwników. Wszystko to oparte zostanie na proceduralnym systemie, więc za każdym razem czekają nas świeże doznania. Nie przeszkodzi to jednak grze w zaoferowaniu rozbudowanego wątku fabularnego. Będziemy mogli wcielić się w kilka różnych postaci i każda otrzyma własną opowieść oraz unikalny zestaw wyzwań.