Zapowiedziano Gigantic - nową grę głównego projektanta StarCrafta i Guild Wars
Studio Motiga zapowiedziało projekt Gigantic, stanowiący połącznie gry akcji z elementami MOBA, w którym gracze pokierują bohaterami walczącymi u boku sterowanych przez sztuczną inteligencję gigantycznych strażników.
Zlokalizowane w Stanach Zjednoczonych niezależne studio Motiga ujawniło swój debiutancki projekt. Okazała się nim sieciowa gra akcji Gigantic, w której gracze będą walczyli u boku potężnych bestii sterowanych przez sztuczną inteligencję. Produkcja opisywana jest jako połączenie typowo zręcznościowych mechanizmów rozgrywki z elementami MOBA i zmierza wyłącznie na pecety. Tytuł oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami, a jego pełna wersja zadebiutuje w przyszłym roku. Autorzy mają w planach zakrojone na szeroką skalę testy i alfa udostępniona zostanie za kilka miesięcy. Zainteresowani powinni udać się na oficjalną stronę i dokonać rejestracji.
Rozgrywka skoncentruje się na bitwach dwóch czteroosobowych grup graczy. Każdy z nich kontrolować ma jednego bohatera wybranego z galerii dziesięciu postaci posiadających unikalne umiejętności i ekwipunek. Drużyna nie będzie walczyła sama i zamiast tego w starciach wesprze ją pojedynczy gigant nazwany Strażnikiem. Kierować nim ma sztuczna inteligencja i będzie on najbardziej wytrzymałą i śmiercionośną jednostką na mapie. Jednocześnie konieczne ma być osłanianie tego tytana, gdyż jego śmierć oznaczać będzie porażkę.
Samymi bohaterami sterować będziemy niczym w typowych grach akcji. Za ruchy odpowiadać ma klawiatura, podczas gdy myszka posłuży do celowania. Odnoszenie sukcesów wymagać ma nie tylko dobrego refleksu, ale również umiejętności szybkiego myślenia, gdyż wiele z umiejętności specjalnych opartych zostanie na sprytnym wykorzystywaniu silnika fizycznego i elementów otoczenia. Ponadto ataki będzie można łączyć w mordercze kombosy, zwiększające ilość zadawanych obrażeń. Nie zabraknie oczywiście systemu rozwoju, pozwalającego na ulepszania herosa w trakcie meczów.
Warto wspomnieć, że choć Motiga jest nową firmą, to pracujący w niej ludzie są weteranami branży, którzy wcześniej należeli do zespołów jak Sony Online Entertainment, Monolith czy Sierra Online. W sumie w studiu zatrudnionych jest obecnie 46 osób, a szefem tej ekipy jest były prezes korporacji NCSoft Chris Chung. Ponadto głównym projektantem jest James Phinney, czyli człowiek, który pełnił tę samą funkcję przy produkcji gier StarCraft i Guild Wars.