Zapowiedziano Don't Starve: Shipwrecked - nowy dodatek do sandboksowego przeboju studia Klei
Studia Klei Entertainment i Capy zapowiedziały Don't Starve: Shipwrecked, czyli najnowszy dodatek do popularnego survivalowego sandboksa.
Wydane w 2013 roku Don’t Starve okazało się dla Klei Entertainment zdecydowanie największym sukcesem w historii studia, więc nic dziwnego, że projekt doczekał się już kilku dodatków. Nikogo nie powinna zaskoczyć więc informacja, że właśnie zapowiedziano kolejne rozszerzenie. Otrzymało ono tytuł Don't Starve: Shipwrecked i przeznaczone będzie wyłącznie dla pojedynczego gracza. Na razie potwierdzono tylko wersję na pecety, a premiera zaplanowana została na końcówkę tego roku. Tytuł będzie wspierał systemy Windows, OSX i Linux. Warto jednak przypomnieć, że podstawowa wersja ukazała się także na konsole i urządzenia mobilne, więc spodziewamy się, że konwersje najnowszego DLC okażą się tylko kwestią czasu.
Co ciekawe, po raz pierwszy w historii marki opracowanie projektu powierzono innemu zespołowi, w postaci firmy Capy, mającej na koncie takie tytuły jak Superbrothers: Sword & Sworcery, Super Time Force oraz nadchodzące Below. Taka decyzja została wymuszona faktem, że samo Klei Entertainment zajęte jest obecnie produkcją Don't Starve Together, czyli samodzielnego dodatku koncentrującego się na trybie kooperacyjnym. Wczesna wersja tego rozszerzenia sprzedawana jest od pewnego czasu w ramach Steam Early Access i twórcy mają nadzieję wypuścić ukończoną edycję przed końcem roku. Dlatego nie mają czasu ani sił przerobowych na zajęcie się kolejnym dodatkiem i musieli do tego celu zaangażować inny zespół.
Niestety, na razie nasze informacje na temat Don't Starve: Shipwrecked są wyjątkowo skromne. Wiemy, że rozszerzenie zaoferuje nowe lokacje, postacie, typy wrogów oraz efekty pogodowe. Ponadto pojawi się możliwość korzystania z łodzi do podróżowania po wodach mórz. Nie wiadomo jeszcze, czy dodatek okaże się produkcją samodzielną, czy też będzie wymagać posiadania podstawowej wersji Don’t Starve.
Wczesna wersja Don’t Starve trafiła do sprzedaży w Steam Early Access w 2012, a pełna wydanie ukazało się niemal rok później. To jeden z najlepszych przykładów tego, że dystrybucja w Steam Early Access potrafi okazać się korzystna nie tylko dla deweloperów, ale również samych graczy, gdyż długi okres testowy zaowocował znacznie bardziej rozbudowaną i lepiej dopracowaną produkcją.
Gra okazała się wielkim sukcesem, sprzedając się na samych pecetach w niemal trzech milionach egzemplarzy. Twórcy opracowali także konwersje na konsole PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita oraz Wii U. Powstała również specjalna edycja mobilna zatytułowana Don’t Starve Together.