autor: Krystian Machnik
Zapowiedziano Cradle, grę przygodową z otwartym światem
Ukraińskie studio Flying Cafe for Semianimals zapowiedziało grę Cradle - przygodówkę z otwartym światem, pozwalającym na swobodną eksplorację. Projektowi przewodzi były dyrektor artystyczny ostatniej odsłony serii S.T.A.L.K.E.R.
Nowopowstałe studio Flying Cafe for Semianimals zapowiedziało grę Cradle, osobliwą przygodówkę z otwartym światem pozwalającym na swobodną eksplorację. Debiutancki projekt Ukraińców zasilany będzie silnikiem Unigine i zostanie wydany wyłącznie na komputerach PC.
Cradle to pierwszoosobowa gra przygodowa utrzymana w klimatach zbliżonych do science fiction. Fabuła opowiada historię młodego mężczyzny oraz zmechanizowanej dziewczyny, którzy w niewyjaśnionych okolicznościach znaleźli się w mongolskiej jurcie pośród pustynnych wzgórz. Zadaniem gracza będzie przywrócenie funkcji życiowych i utraconych części ciała jego pięknej mechanicznej towarzyszki oraz odkrycie tajemnicy opuszczonego parku rozrywki odnalezionego w pobliżu namiotu. Twórcy przyznają, że celowo wykorzystują elementy z różnych kultur i epok, by stworzyć niepowtarzalny klimat. Jak mówi Ilia Tolmaczew, dyrektor studia Flying Cafe for Semianimals:
„Naszym celem jest dostarczenie graczowi specyficznego doświadczenia emocjonalnego, podobnego do tego, z czym możemy się spotkać w nocnych snach, kiedy nasze życie jest zupełnie inne od prawdziwego, z własną przeszłością i teraźniejszością. Cradle to dziwnie piękny sen wypełniony oczekiwaniem na odkrycie głębokiej tajemnicy.”
Co ciekawe, w pracach bierze udział zaledwie 12 osób, jednak wśród nich są prawdziwi weterani branży gier, którzy brali udział w produkcji takich tytułów, jak: Heroes of Might and Magic 5, Allods Online czy Ascension to the Throne, a sam założyciel firmy pełnił funkcję dyrektora artystycznego przy produkcji S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.
Akcję gry Cradle będziemy obserwowali z perspektywy pierwszej osoby, a większość czasu spędzimy na zwiedzaniu otwartego świata, rozwiązywaniu licznych zagadek i zbieraniu ukrytych elementów. Zakończenie historii będzie ściśle uzależnione od poczynań gracza, który niejednokrotnie stanie przed wyborami. Debiutancka produkcja ukraińskiego studia Flying Cafe for Semianimals zadebiutuje wiosną 2012 roku wyłącznie na komputerach PC, jednak w dalszych planach są także wersje na Mac i Linux.