Zapowiedziano Birds of Steel, czyli nową grę lotniczą autorów IL-2 Sturmovik: Birds of Prey
Mamy dobre wieści dla miłośników gier lotniczych. Znane z IL-2 Sturmovik: Birds of Prey i Apache: Air Assault rosyjskie studio Gaijin Entertainment nawiązało współpracę z firmą Konami, a owocem tego będzie zapowiedziane właśnie Birds of Steel.
Mamy dobre wieści dla miłośników gier lotniczych. Znane z IL-2 Sturmovik: Birds of Prey i Apache: Air Assault rosyjskie studio Gaijin Entertainment nawiązało współpracę z firmą Konami, a owocem tego będzie zapowiedziane właśnie Birds of Steel.
W praktyce mamy tu do czynienia z czymś w rodzaju nieoficjalnej kontynuacji Birds of Prey, tyle że pod skrzydłami innego wydawcy (stąd zmiana nazwy). Ponownie dostaniemy więc osadzoną w czasach II wojny światowej mieszankę zręcznościówki i symulatora. Zasiądziemy za sterami ponad stu samolotów należących do sił lotniczych Osi i Aliantów. Autorzy szykują osiem kampanii zawierających łącznie dwadzieścia misji, zarówno historycznych, jak i tych będących wytworem ich wyobraźni.
Rosjanie z Gaijin Entertainment chwalą się wysokim poziomem grafiki. Wszystkie elementy świata gry będą pełne wiernych historycznie detali, a dodatkowe atrakcje zapewnią dynamiczne efekty pogodowe. Gracze wybiorą spośród wielu ustawień kamery, wliczając w to widok z kokpitu. Sporą zaletą ma być również różnorodność lokacji. Powietrzne walki stoczymy zarówno nad Europą, jak i wodami oraz wyspami Pacyfiku.
Birds of Steel zaoferuje bogaty wybór opcji w ustawieniach realizmu. To my zdecydujemy, czy mechanice lotu bliżej będzie do zręcznościówki czy symulatora. Powodów do narzekań nie powinni mieć miłośnicy rozgrywek wieloosobowych. Wszystkie misje będzie można przechodzić kooperacyjnie z przyjaciółmi, a pojawią się również tryby rywalizacji mające postać olbrzymich powietrznych bitew. Po zakończeniu każdego meczu dostępna ma być opcja udostępnienia światu zapisów z najciekawszych jego fragmentów. Pojawią się również funkcje MMO. Wyniki potyczek będą wpływały na kształt wirtualnego świata, a sporą rolę odegra także aspekt ekonomiczny oraz rozwój technologiczny.
Według oficjalnej notki prasowej Birds of Steel tworzony jest wyłącznie z myślą o PlayStation 3 i Xbox 360. Na szczęście, na oficjalnym forum Gaijin Entertainment potwierdzono już, że w produkcji znajduje się również edycja pecetowa. Jednak podobnie jak w przypadku Wing of Prey wersja komputerowa ukaże się pod szyldem innego wydawcy i możliwe, że zostanie zmodyfikowana w stosunku do konsolowej.