autor: Piotr Bicki
Zapowiedziano ARK: Survival Evolved. Walka o przetrwanie z dinozaurami
Walka o przetrwanie w świecie zamieszkałym przez dinozaury? Wkrótce będzie to możliwe. Niezależne studio Wildcard zapowiedziało ARK: Survival Evolved – produkcję, w której zadaniem graczy jest walka z prehistorycznymi gadami.
Pomysł na ARK: Survival Evolved wydaje się dosyć prosty – deweloperzy z niezależnego studia Wildcard postanowili wziąć bowiem koncepcję rozgrywki znaną z DayZ i przeszczepić ją do gry z dinozaurami. Gracze trafią więc do otwartego świata, w którym grasować będą ogromne gady. Oczywiście zabawa polegać ma na próbie jak najdłuższego przetrwania w tym nieprzyjaznym środowisku. Nasza postać obudzi się naga i bezbronna na tajemniczej wyspie. Aby przeżyć, będziemy musieli polować w celu zdobycia pożywienia, gromadzić potrzebne surowce, budować broń i inne przydatne rzeczy, a także skonstruować kryjówkę, która ochroni naszego protagonistę przed różnego rodzaju niebezpieczeństwami. Także wspomnianymi wyżej groźnymi prehistorycznymi stworami.
Tak jak w DayZ, nie będziemy jednak sami, bo towarzyszyć nam będą inni gracze. ARK: Survival Evolved nastawione będzie na rozgrywki sieciowe. Inni użytkownicy mogą przy tym okazać się zarówno potencjalnymi sojuszniakami (pojawi się możliwość gromadzenia się w plemiona, a także budowy wiosek oraz miast), jak i wrogami, równie groźnymi co dinozaury. W końcu każdy z nas dla przetrwania zrobiłby niemalże wszystko. W samej grze nie zabraknie systemu rozwoju, dzięki któremu nasza postać będzie mogła zwiększyć swoją siłę czy zdobyć nowe umiejętności oraz przedmioty.
W produkcji znajdzie się w sumie 60 zróżnicowanych gatunków gadów, w tym pterodaktyl, raptor, t-rex oraz brontozaur. Niektóre z nich mają być przy tym ogromne – twórcy obiecują, że tak duże dinozaury nie pojawiły się jeszcze w żadnej grze. ARK: Survival Evolved oparte będzie na silniku Unreal Engine 4, dzięki czemu oprawa graficzna stać ma na wysokim poziomie. I rzeczywiście tak może być, co zdaje się potwierdzać opublikowany zwiastun tytułu.
Produkcja ukaże się na początku 2016 roku na PC, Xboksie One oraz PlayStation 4, aczkolwiek wcześniej, bo już 2 czerwca, testowa wersja tytułu zostanie wydana na Steamie w ramach wczesnego dostępu. Na komputerach osobistych gra będzie kompatybilna z goglami Oculus Rift, co pozwoli bawić się w rzeczywistości wirtualnej. Na pecetach będzie można również tworzyć różnego rodzaju modyfikacje udostępniane później na platformie Valve w sekcji Steam Workshop.