autor: Marcin Skierski
Zabezpieczenia antypirackie zwiększają sprzedaż serii Football Manager
Studio Sports Interactive odnotowało wzrost sprzedaży gry Football Manager 2012 w ciągu dwóch tygodni od premiery, gdy w sieci nie pojawiła się jeszcze jej nielegalnie skopiowana wersja. Jak przekonuje szef zespołu, to zasługa zabezpieczeń antypirackich, które zdają się działać również w przypadku Football Manager 2013.
Miles Jacobson (szef studia Sports Interactive) w wywiadzie dla serwisu MCV zdradził, że zastosowanie zabezpieczeń antypirackich pozwoliło na zwiększenie wyników sprzedaży gry Football Manager 2012. Podobny efekt może być osiągnięty w przypadku tegorocznej odsłony serii.
Jacobson odpowiedział twierdząco na pytanie, czy piractwo jest wciąż dużym problemem. Wyjaśnił jednocześnie, że studio cały czas pracuje nad zabezpieczeniami uniemożliwiającymi uruchomienie nielegalnej kopii. W przypadku Football Manager 2012 pozwoliło to przesunąć „złamanie” gry o dwa tygodnie od premiery. Ten okres wystarczył, by sprzedaż, w porównaniu do poprzednich odsłon serii, zauważalnie wzrosła – nie podano jednak konkretnych statystyk.
Wygląda na to, że podobnie może być w przypadku Football Manager 2013. Według informacji Jacobsona, tegoroczna odsłona popularnego menedżera piłkarskiego wciąż nie została „spiracona” (wywiad został opublikowany trzy dni temu), choć jej premiera miała miejsce 2 listopada. Jak powiedział rozmówca: „Jeśli uda nam się to przetrzymać kolejne trzy, cztery tygodnie, tak długo jak tylko możemy, będzie to korzystne dla nas, sprzedawców detalicznych i ostatecznie także dla konsumentów”.
Szef zespołu Sports Interactive wyjaśnia, w jaki sposób wpłynie to pozytywnie na graczy: „Jeśli uda nam się osiągnąć lepsze wyniki w tym roku, będziemy mogli zainwestować w studio i zatrudnić więcej ludzi, by móc zaimplementować kolejne nowości w następnych odsłonach”. Słowa Jacobsona udowadniają jednocześnie, że piractwo na PC jest wciąż dużym problemem i walka z tym zjawiskiem ma sens.
Football Manager 2013 to kolejna odsłona popularnej serii menedżerów piłkarskich od studia Sports Interactive. Tytuł w naszym kraju został wydany przez firmę cdp.pl w polskiej wersji językowej. Wśród najważniejszych nowości tegorocznej edycji można wymienić uproszczony tryb Football Manager Classic, w którym część obowiązków przejmuje nasz personel. Oprócz tego otrzymaliśmy różnorodne wyzwania do zaliczenia, a trójwymiarowa wizualizacja meczów została usprawniona, podobnie jak interfejs i wiele pomniejszych opcji decydujących o sukcesie tego cyklu.