Za ile kupowaliśmy gry kiedyś, a za ile kupujemy teraz? Rozmawiamy o cenach
Szósty odcinek podcastu GRYOnline.pl to dyskusja o pieniądzach – a konkretnie o rosnących cenach gier, kosztach produkcji i mikropłatnościach. Czy kiedyś gry rzeczywiście były dużo tańsze niż obecnie?
Rosnące ceny gier wideo – tak, tak, już nie tylko tytułów ekskluzywnych Sony – stały się przyczynkiem do szerszej dyskusji w szóstym odcinku podcastu GRYOnline.pl. Wzięli w niej udział Krystian „UV” Smoszna, Marcin Strzyżewski i Adam Zechenter. Nasi redaktorzy debatują nad tym, czy 340 zł, jakie coraz częściej trzeba zapłacić za nową grę AAA na premierę, to za dużo, czy może jest to kwota adekwatna do zawartości i jakości wysokobudżetowych produkcji rodem z 2022 roku.
Podcastu GRYOnline.pl wysłuchacie w serwisach Spotify, Apple Podcast i Anchor.fm. Linki do nich znajdziecie poniżej.
Podcast GRYOnline.pl w Spotify
Podcast GRYOnline.pl w Apple Podcast
Podcast GRYOnline.pl w Anchor.fm
W rozmowie na tego typu temat nie mogło zabraknąć odniesień do lat minionych. Krystian, Marcin i Adam porównują ceny obecnie wydawanych produkcji i tych, które ukazywały się dekadę temu i dawniej. Dochodzą przy tym do wniosku, że – wbrew pozorom – dzisiaj wcale nie jest dużo drożej, niż było kiedyś. Argumentem przemawiającym za takim wnioskiem są rosnące koszty produkcji gier – które nasi redaktorzy również biorą na tapet – ale nie tylko.
Kwestia mikropłatności także nie mogła nie zostać poruszona. Nie w czasach, gdy największe ikony branży wypuszczają jedna po drugiej produkcje free-to-play dosłownie najeżone opcjonalnymi zakupami – nierzadko dość inwazyjnymi (piję tu oczywiście do Blizzarda i niedawnych premier Diablo Immortal oraz Overwatcha 2). Nie w czasach, gdy mikrotransakcje coraz częściej pojawiają się w produkcjach AAA, za które płacimy pełną cenę. Nie w czasach, gdy zasadność istnienia lootboxów w grach jest sprawą, nad którą pochylają się sądy poszczególnych krajów.
Następne odcinki podcastu GRYOnline.pl będą publikowane w kolejne piątki.