Z grafik promocyjnych na Steam znikną recenzje, promocje i nagrody
Od września w sklepie Steam zajdą istotne zmiany, które sprawią, że miniatury graficzne gier nie będą już oblepione niepotrzebnymi dodatkowymi informacjami.
Firma Valve ogłosiła nadchodzące zmiany w zasadach działania serwisu Steam, które mają uczynić obrazki gier w sklepie znacznie czytelniejszymi.
Zmiany w graficznych miniaturach na Steam
Od 1 września graficzne miniatury (czyli małe obrazki z logiem gry, wyświetlane podczas przeglądania np. nowości w serwisie lub listy wyprzedaży) nie będą mogły zawierać:
- Żadnych ocen lub informacji o nich. Obejmuje to także informacje o recenzjach użytkowników Steam.
- Żadnych nazw lub znaków nagród branżowych.
- Żadnych informacji o zniżkach (np. tekstów „wyprzedaż” lub „do 90% taniej”)
- Żadnego tekstu lub obrazów promujących inny produkt, w tym promocji innych tytułów w obrębie tej samej serii.
- Żadnego innego niepowiązanego tekstu.
Twórcy gier wciąż będą mogli umieszczać miniaturach informacje o aktualizacjach oraz eventach, ale możliwe to będzie tylko w tymczasowych grafikach, a nie tych przypisanych produkcji na stałe.
Powody zmian w zasadach dotyczących graficznych miniatur na Steam
Swoją decyzję Valve motywuje następująco:
- Wiele miniator graficznych było tak oblepionych dodatkowymi informacjami, że gracze mieli często poważny sposób z odczytaniem obecnego na nich tytułu gry.
- Dodatkowym problemem było to, że dodawane tam oceny często były nieaktualne, co mogło wprowadzać graczy w błąd.
- Teksty w miniaturach były prawie zawsze w języku angielskim, przez co użytkownicy nie władający tym językiem nie byli uwzględnieni w odbiorze tych grafik.