Youtube Gaming - Google rzuci rękawicę serwisowi Twitch
Firma Google zapowiedziała Youtube Gaming, czyli dedykowany serwis poświęcony materiałom związanym z grami, który ma zawalczyć z usługą Twitch o koronę króla streamingu.
Już od dłuższego czasu wiadomo, że firma Google ma chrapkę na przejęcie rynku streamingowego, zdominowanego obecnie przez serwis Twitch. Teraz korporacja wreszcie ujawniła jak chce tego dokonać i nikogo chyba nie zdziwi, że fundamentem przedsięwzięcia będzie Youtube. Na oficjalnym blogu tego serwisu pojawił się wpis zapowiadający projekt Youtube Gaming, w skład którego wejdzie zarówno odrębna dedykowana streamingowi strona, jak i aplikacja mobilna.
W Youtube Gaming każda gra otrzyma własną stronę, będącą miejscem, w którym znajdziemy wszystkie poświęcone danej produkcji materiały. Na start w bazie umieszczonych zostanie 25 tysięcy tytułów. Oczywiście nie zabraknie także tradycyjnych kanałów, należących do konkretnych użytkowników, deweloperów lub wydawców.
Wszystko to ma umożliwić widzom łatwe trzymanie ręki na pulsie odnośnie nowych materiałów związanych z interesującymi ich grami, co osiągnięte zostanie poprzez funkcję dodawania poszczególnych tytułów do wirtualnej kolekcji. Pojawi się także opcja subskrypcji kanałów, co zaowocuje szybkimi powiadomieniami o rozpoczęciu streamingowania. Ponadto system będzie analizował co nam się podoba i na tej podstawie generował rekomendacje. Oczywiście nie zabraknie także zwykłego wyszukiwania materiałów, ale dzięki nastawieniu usługi tylko na gry aktywność ta będzie łatwiejsza, gdyż w wynikach nie pojawią się rzeczy nie związane z tym hobby.
Pracownicy Youtube obiecują także wiele przydatnych funkcji dla ludzi tworzących te materiały, takie jak opcja streamingowania w 60 klatkach na sekundę czy automatyczne konwertowanie streama na tradycyjny filmik Youtube. Uproszczeniu ulegnie także interfejs, a twórcy będą mogli podać swoim widzom pojedynczego linka, który zapewni dostęp do wszystkich ich streamów.
Youtube Gaming ruszy latem tego roku w Stanach Zjednoczonych i Wiekiej Brytanii, a kolejne kraje dodane zostaną w późniejszym terminie. Usługa pojawi się na tegorocznych targach E3, gdzie mamy otrzymać kolejne konkrety. A pytań wciąż jest sporo. W wpisie na blogu wspomniane są bowiem nie tylko streamy, ale także tradycyjne video. Nie wiemy zatem, czy Google chce przenieść tradycyjne materiały typu recenzje video czy let’s playe na Youtube Gaming, czy też może zostaną one na Youtube, albo też pojawią się na obu serwisach.