Yomawari: Night Alone - survival horror autorów Disgaea zostanie przeniesiony na PC
Survival horror Yomawari: Night Alone autorstwa japońskiego studia Nippon Ichi Software doczeka się wersji pecetowej. Zadebiutuje ona w październiku, wraz z anglojęzycznym wydaniem gry na konsolę PlayStation Vita.
W zeszłym roku znane z serii Disgaea japońskie studio Nippon Ichi Software wypuściło w Kraju Kwitnącej Wiśni grę Yomawari: Night Alone, czyli survival horror opracowany wtedy wyłącznie z myślą o konsoli przenośnej PlayStation Vita. Teraz firma NIS America nie tylko potwierdziła, że wersja anglojęzyczna zadebiutuje 25 października, ale poinformowała także, że powstanie również wydanie pecetowe, które ukaże się tego samego dnia. W serwisie Steam ruszyła już przedsprzedaż, dzięki czemu wiemy, że na pecetach tytuł kosztować ma 19,99 euro, czyli w przeliczeniu około 88 złotych.
Akcja Yomawari: Night Alone toczy się w niewielkim japońskim miasteczku. Gra opowiada historię dziewczynki, która podczas spaceru ze swoim ukochanym psem Poro bierze udział w wypadku, w wyniki którego czworonóg zrywa się ze smyczy i znika. Mała bohaterka przerażona wraca do domu i prosi o pomoc starszą siostrę, która samotnie udaje się szukać psa. Dziewczynka ma siedzieć w domu i czekać na jej powrót, ale po wielu godzinach spędzonych samotnie zdaje sobie sprawę, że musiało stać się coś złego. Dlatego w środku nocy sama wyrusza na poszukiwania, chcąc odnaleźć siostrę oraz Poro.
W trakcie kampanii gracz kieruje uzbrojoną jedynie w latarkę dziewczynką, która musi eksplorować skąpane w ciemnościach miasteczko. Co gorsza, szybko okazuje się, że jego ulice opanowały upiory. Bohaterka nie jest w stanie nawiązać z nimi jakiejkolwiek walki, dlatego konieczne jest unikanie wykrycia. Musimy przekradać się za plecami duchów, odwracać ich uwagę, jak również próbować je przechytrzyć.
Podczas wyprawy bohaterka może korzystać z wielu różnych przedmiotów. Latarka oświetla jej drogę i umożliwia odnajdowanie przydatnych obiektów, np. kamieni, które możemy rzucić i w ten sposób aktywować niedostępne przyciski lub wywoływać hałas, który ściągnie uwagę upiorów. W trakcie kampanii musimy również gromadzić monety, za które kupujemy potem w świątyniach przysługi od lokalnych bóstw.
Rozgrywka w dużej mierze przypomina skradankę. Konieczne jest uczenie się tras patroli duchów oraz wykorzystywanie elementów otoczenia, takich jak np. krzaki, do schowania się przed upiorami. Ponadto gra posiada mechanikę monitorującą pracę serca bohaterki. Działa ono niczym radar, gdyż im bliżej znajduje się zjawa, tym szybciej bije.