Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 marca 2013, 11:00

autor: Adrian Werner

XING - pierwsze demo przygodówki o podróżach po zaświatach

Studio White Lotus Interactive wypuściło demo gry XING, czyli trójwymiarowej przygodówki FPP osadzonej w zaświatach.

Autorom trójwymiarowej przygodówki XING kilka dni temu udało się na Kickstarterze uzbierać środki potrzebne na dokończenie produkcji. Do końca akcji pozostał jeszcze tydzień i twórcy chcą zachęcić graczy do dalszego wspierania projektu poprzez wypuszczenie pierwszego dema technologicznego. Plik instalacyjny waży ok. 550 MB i można go pobrać z oficjalnej strony projektu.

  1. XING – pobierz demo technologiczne
  2. XING – oficjalna strona gry

XING zaczyna się nietypowo – od śmierci głównego bohatera. Jego dusza opuszcza martwe ciało i rozpoczyna podróż po zaświatach mających postać archipelagu tajemniczych wysp. W miejscu tym logika ustępuje mistycyzmowi, więc obok siebie egzystują wysokie góry, pustynie, lodowe krainy, lasy oraz aktywne wulkany. Podczas przygody gracze odkryją prawdę o życiu bohatera i pomogą mu pogodzić się z jego końcem.

Pod względem rozgrywki XING ma połączyć swobodą eksplorację dużych poziomów z przygodówkowymi zagadkami. Konieczne będzie dokładne analizowanie elementów otoczenia, gdyż zawierać one mają wskazówki potrzebne do rozwiązania łamigłówek. Autorzy obiecują, że wszystkie wyzwania mają być bardzo logiczne i większość z będzie można pokonać na wiele sposobów. Umożliwi to m.in. wyposażenie gracza w moc manipulowania rzeczywistością. Będziemy mogli m.in. przywoływać deszcz, rozpętywać zamiecie śnieżne oraz na zawołanie zmieniać porę dnia.

Istotną rolę w XING odegra warstwa fabularna. Opowieść snuta będzie jednak subtelnymi metodami. Przeszłość zaświatów i uwięzionych w nich dusz poznamy poprzez analizowanie otoczenia, odczytywanie ukrytych wiadomości oraz interpretowanej poezji wyrytej na monumentach. Nie uświadczymy za to narratora ani typowych dialogów.

XING powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Gra korzysta z silnika Unreal 3. Jest to debiutancka produkcja niezależnego studia White Lotus Interactive. Premiera planowana jest na październik tego roku. Autorzy próbują dostać się na serwis Steam za pomocą usługi Greenlight.

  1. XING na Steam Greenlight

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej