autor: Łukasz Szliselman
XCOM – prace nad FPS-em twórców BioShocka 2 idą naprzód
Firma Take-Two przypomniała graczom o strzelankowym XCOM-ie, tworzonym przez studio 2K Marin, deweloperów BioShocka 2. Wydawca zapewnia, że prace nad grą wciąż trwają, a tytuł ukaże się w roku fiskalnym 2014.
X-COM jest jedną z tych klasycznych marek, które ostatnio przeżywają odrodzenie. Niedawno dostaliśmy w swoje ręce taktyczną strategię XCOM: Enemy Unknown, a wciąż czekamy na XCOM – FPS-a studia 2K Marin, twórców BioShock 2. Wydawca gry, firma Take-Two, zapewnia, że prace nad tym tytułem wciąż trwają, a finalny produkt ukaże się w roku fiskalnym 2014, co w tym wypadku oznacza okres trwający od 1 kwietnia 2013 roku do 31 marca 2014 roku.
Początkowo strzelankowy XCOM planowany był na 6 marca 2012 roku, później jego premierę przełożono na rok fikalny 2013. Miejmy nadzieję, że data wydania gry nie zostanie przesunięta raz jeszcze. W planie wydawniczym Take-Two, XCOM widnieje na ostatniej pozycji, po Grand Theft Auto V, które zadebiutuje 17 września. Może to oznaczać, że na strzelaninę od 2K Marin poczekamy jeszcze parę miesięcy (a w gorszym wypadku nawet rok), ale pewną pociechę może stanowić fakt, że w międzyczasie nie zabraknie dobrych gier.
Ludzie ze studia 2K Marin chcą udowodnić, że na bazie popularnej marki strategii taktycznych da się zrobić dobrą grę akcji i zdaje się, że mają kilka pomysłów, jak tego dokonać. Strzelankowy XCOM zabierze nas do Stanów Zjednoczonych lat 50-tych XX wieku. Amerykański sen zmienia się w koszmar, gdy Ziemia ulega inwazji obcych, usiłujących skolonizować naszą planetę. Do walki z najeźdźcą powołany zostaje specjalny oddział. Gracze wcielą się w członka XCOM-u, do którego zadań należy nie tylko strzelanie do kosmitów, ale, co równie ważne, zbieranie materiałów badawczych na ich temat. Gra będzie taktyczną strzelaniną z możliwością wydawania rozkazów członkom oddziału, ale pojawią się sekwencje, w których poprowadzimy śledztwo. XCOM trafi na PC, Xboska i PlayStation 3.