autor: Szymon Liebert
XCOM: Enemy Unknown w akcji – film z rozgrywką i komentarzem twórców
Firma 2K Games pokazała pierwszy film prezentujący rozgrywkę z gry XCOM: Enemy Unknown. W materiale pojawili się też twórcy produkcji, którzy omówili jej najważniejsze aspekty.
Firma 2K Games wypuściła ponad pięciominutowy film z gry XCOM: Enemy Unknown, prezentujący pomysły studia Firaxis na to jak rozwinąć znaną markę strategiczną o walce z przybyszami z kosmosu. W materiale producenci mówią o podejściu do tego projektu i paru elementach, o których pisaliśmy w przeszłości (np. zastąpieniu punktów ruchu nowym systemem). Tym razem jednak możemy zobaczyć je w akcji na konkretnych przykładach z rozgrywki.
Casey O’Toole, Jake Solomon i Greg Foertsch to trójka deweloperów z Firaxis, którzy przybliżają specyfikę nowego XCOM: Enemy Unknown. Pierwszy z nich zaznacza, że gra nie jest zwykłą przeróbką, ale świeżym podejściem do serii. Jake Solomon zapewnia, że punkt wyjścia jest taki sam, więc w grze znajdziemy charakterystyczne elementy pierwowzoru. Autorzy postanowili ubrać całość w nowe szaty, np. system pokazujący najlepsze akcje w widowiskowy sposób.
Trzeba przyznać, że XCOM prezentuje się znacznie lepiej w ruchu niż na statycznych obrazkach, na których widać niezbyt szczegółową grafikę. W zamian za pewne uproszczenia wizualne, dostaniemy jednak moduł zniszczeń, chowanie się za przeszkodami oraz nowe możliwości taktyczne. Świetnie wygląda za to baza, zrealizowana w formie przypominającej mrowisko. Te i inne elementy gry omówiliśmy w serii newsów oraz zapowiedzi ze stycznia tego roku.
XCOM: Enemy Unknown zostanie wydany w tym roku na pecetach, Xboksie 360 i PlayStation 3.
- XCOM: Enemy Unknown – jak długo powstaje gra, różnice między PC a konsolami
- XCOM: Enemy Unknown – o rozgrywce, żołnierzach, obcych i misjach
- XCOM: Enemy Unknown – zmiany w systemie walki, losowość, mody