Xbox One będzie obsługiwał cross-network
Firma Microsoft zapowiedziała kilka nowości w związku z trwającymi targami GDC 2016. Wśród nich jest umożliwienie wspólnej gry posiadaczom PC z systemem Windows 10 oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.

Firma Microsoft wystosowała oświadczenie w związku z trwającą konferencją GDC 2016, w którym poinformowała o planowanych nowościach, takich jak zapowiedziane rok temu rozszerzenie inicjatywy ID@Xbox (program wsparcia twórców niezależnych) na komputery osobiste z systemem Windows 10 czy dalsze wsparcie dla programu Xbox Game Preview (odpowiednik Wczesnego Dostępu platformy Steam na konsoli Xbox One). Wspomniano też o rozwiązaniu problemu niedostępności narzędzi XNA na Xboksie One poprzez wprowadzenie wsparcia dla Monogame, dostępnego jako oprogramowanie typu open source – pierwszą produkcją, która je wykorzysta będzie Axiom Verge. Najważniejszą nowością będzie umożliwienie twórcom tworzenia produkcji ze wsparciem rozgrywki cross-platform – innymi słowy takich, które umożliwią wspólną grę użytkownikom różnych platform sprzętowych. Co istotne, dotyczy to nie tylko sesji z posiadaczami Xboksa One i PC, lecz także konkurencyjnej PlayStation 4. Niemniej decyzja o zaimplementowaniu tej opcji pozostanie w gestii deweloperów, przy czym Microsoft nie omieszkał się pochwalić, że popularne Rocket League studia Psyonix będzie jedną z pierwszych produkcji z opcją multiplatformowych potyczek.