autor: Kamil Zwijacz
Xbox Live z 52 mln aktywnych użytkowników - raport finansowy Microsoftu
Firma Microsoft opublikowała raport finansowy za okres od 1 stycznia do 31 marca 2017 roku. Gigant jako całość jest na sporym plusie, a dodatkowo odnotował wzrost przychodów z branży gier wideo o 4%.
W tym tygodniu firmom z branży gier wideo czas upływa na dzieleniu się szczególami z raportów finansowych. Pisaliśmy już o Capcom, Nintendo, a dziś o Sony. Następny w kolejce jest Microsoft, ale w przeciwieństwie do konkurencji, w jego sprawozdaniu za trzeci kwartał roku podatkowego 2017 (okres od 1 stycznia do 31 marca 2017 roku) nie znajduje się zbyt wiele ciekawostek związanych z grami. Zdradzono jedynie, że w porównaniu do ubiegłego roku podatkowego, przychody z całej branży gier (w tym ze sprzedaży konsol Xbox) wzrosły o 4%, natomiast z samego oprogramowania Xbox (w tym Xbox Live) o 7%.
Sieciowa usługa Microsoftu w porównaniu do okresu styczeń-marzec zeszłego roku zyskała na popularności o 13% (wzrost z 46 milionów do 52 milionów aktywnych użytkowników). Jednak w porównaniu do poprzedniego kwartału (ostatnie trzy miesiące 2016 roku, czyli okres świąteczny) jest to wynik słabszy o 3 miliony aktywnych użytkowników.
Koncern jako całość ma się oczywiście bardzo dobrze i zanotował ponad 22 miliardy dolarów przychodu i zysk operacyjny w wysokości 5,6 miliarda. W tym samym kwartale poprzedniego roku było to odpowiednio 20,5 miliarda dolarów i ok. 5,3 miliarda dolarów. Sytuacja giganta jest więc świetna.