Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 grudnia 2022, 10:30

autor: Kamil Kleszyk

Powstanie tańszy Game Pass z reklamami? Tak sugeruje ankieta

Wiele wskazuje na to, że Microsoft, idąc tropem Disney+ i Netfliksa, pracuje nad tańszą wersją Xbox Game Passa. Abonament wiązałby się niestety z pewnymi ograniczeniami.

Źródło fot. Pixabay, Lekies, Unsplash, Billy Freeman, Xbox
i

Microsoft najprawdopodobniej szykuje grunt do wprowadzenia tańszej wersji Xbox Game Pass. Tak przynajmniej sugeruje ankieta (grafika poniżej) sporządzona przez giganta z Redmond, jaką pewien użytkownik udostępnił na portalu ResetEra. Jej celem było ponoć zbadanie opinii graczy na temat tańszej wersji Xbox Game Pass (via VGC).

Z ankiety, która została wysłana do wybranych użytkowników Xboxa (najprawdopodobniej z Hiszpanii), wynika, że nowy, tańszy pakiet miałby kosztować 2,99 euro miesięcznie (według aktualnego kursu byłoby to około 14 zł). Jest to z pewnością mocno zachęcająca cena, bowiem aktualne podstawowy pakiet dostępny na konsolach wynosi 39,99 zł.

Co ciekawe, ankieta zdradza, że abonament obejmowałby rozgrywkę online, bez wymaganego Xbox Live Gold, które aktualnie kosztuje 29 zł na miesiąc lub 79 zł na 3 miesiące. Jednakże sytuacja nie jest już tak kolorowa jeśli weźmiemy pod uwagę ograniczenia planowanego abonamentu – a takowe będą.

Okazuje się, że największą wadą Xbox Game Pass Lite (nazwa umowna) byłby brak dostępu do premierowych gier przez pierwsze sześć miesięcy. Dopiero po tym czasie subskrybenci otrzymaliby możliwość uruchomienia owych tytułów. Ponadto nie byłoby również dostępu do katalogu EA Access. Co więcej, przed rozpoczęciem zabawy gracze musieliby obejrzeć reklamę. Przypomnijmy, że Microsoft niedawno opatentował technologię wyświetlania reklam bezpośrednio w grach więc możliwe, że funkcja byłaby wprowadzona właśnie do Game Pass Lite.

Powstanie tańszy Game Pass z reklamami? Tak sugeruje ankieta - ilustracja #1
Źródło: ResetEra

Jeżeli Microsoft faktycznie przygotowuje się do wprowadzenia powyższego abonamentu, opcja ta może okazać się bardzo kusząca dla użytkowników o skromniejszym budżecie i którym zależy głównie na sieciowej rozgrywce. Nawet reklamy (coraz częściej wprowadzane przez platformy streamingowe) oraz półroczne oczekiwanie na dostęp do nowych produkcji może być w tej sytuacji stosunkowo niską ceną.

Xbox Game Pass na konsole kupisz tutaj

W chwili pisania tej wiadomości Microsoft nie wydał oficjalnego komunikatu w tej sprawie.

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów i usług, których oferty prezentowane są powyżej.

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy skorzystał(a)byś z tańszej wersji Xbox Game Pass zawierającej reklamy?

Tak, możliwość sieciowej zabawy za 14 zł miesięcznie mnie przekonuje!
17,7%
Nie wiem
5,5%
Nie, możliwość uruchomienia gier po 6 miesiącach od premiery jest nie do przyjęcia!
76,8%
Zobacz inne ankiety