Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2010, 09:14

autor: Adrian Werner

Wysyp nowych informacji o Crysis 2

W najnowszym numerze magazynu PC Games ukazała się obszerna zapowiedź gry Crysis 2. Serwis fanowski inCrysis szybko udostępnił skany z tego artykułu. Przynoszą one masę nowych informacji o tej wyczekiwanej z utęsknieniem produkcji.

W najnowszym numerze magazynu PC Games ukazała się obszerna zapowiedź gry Crysis 2. Serwis fanowski inCrysis szybko udostępnił skany z tego artykułu. Przynoszą one masę nowych informacji o tej wyczekiwanej z utęsknieniem produkcji.

Wysyp nowych informacji o Crysis 2 - ilustracja #1

Akcja gry zaczyna się trzy lata po wydarzeniach, których świadkami byliśmy w pierwszej części. Przez ten czas obcy najeźdźcy nie próżnowali i znaczna część naszej planety przeobraziła się w pole bitewne. Miasta takie jak Rio de Janeiro, Londyn, Tokio czy Nowy Jork stały się wyludnionymi ruinami, których ulicami władają sondy obcych, a niebo nad nimi opanowały masywne statki kosmiczne. Wizualnie Nowy Jork (w którym toczyć się będzie akcja Crysis 2) przypominać ma Nowy Orlean po przejściu huraganu Katrina.

Prawdopodobnie wcielimy się w znanego z pierwszej części Proroka, gdyż właśnie takim imieniem zwracają się inne postacie do kontrolowanego przez nas żołnierza. W grze pojawi się dodatkowo trzecia frakcja o nazwie „Crynet Ops Infantry” (nazwa robocza, może ulec zmianie), która będzie wroga zarówno w stosunku do gracza, jak i obcych. Nie ujawniono jeszcze jej tożsamości, ale wiadomo, że nie są to Koreańczycy. Po ulicach miast będą też błąkać się cywile, choć ich stan psychiczny pozostawiać ma wiele do życzenia. W Crysis 2 znacznie większy nacisk zostanie położony na fabułę. Jej przebieg śledzić będziemy jednak nie tylko w trakcie scenek przerywnikowych, ale również poprzez konwersacje między postaciami oraz skanowanie zwłok. Ponadto na modłę gier takich jak System Shock 2 czy Bioshock regularnie natykać się mamy na porzucone nagrania audio.

Wysyp nowych informacji o Crysis 2 - ilustracja #2

Jeśli chodzi o mechanizmy rozgrywki, to nasz nanoskafander zostanie wyposażony w cztery tryby, znacznie różniące się od tych znanych z pierwszej części. Ponadto możliwe będzie ich ulepszane poprzez instalowanie dodatkowych modułów.

  • Tryb taktyczny - umożliwia skanowanie zwłok, jak również zbieranie danych o wrogach oraz ich uzbrojeniu. Co więcej system pozwala nam zaznaczyć konkretny obiekt, dzięki czemu na stałe widoczny będzie na naszym radarze. Możemy w ten sposób śledzić trasę nieprzyjacielskiego patrolu, lub w razie potrzeby wrócić bezbłędnie do miejsca, gdzie leży konkretne uzbrojenie. Dodatkowo czujniki nanoskafandra wyciszają niepotrzebne odgłosy, więc nie sprawi nam kłopotów śledzenie konwersacji prowadzonych przez znajdujące się daleko od nas postacie. Po rozbudowie system będzie śledził trajektorię pocisków i informował nas skąd padają strzały.
  • Tryb pancerza – zwiększający odporność na obrażenia. Włączając go usłyszymy jak powłoka skafandra nabiera gęstości. Dźwięk odbijających się kul również będzie wyraźnie różnić się od standardowego.
  • Tryb mocy - łączy znane z pierwszej części tryby siły oraz szybkości. Po ulepszeniu skafander odbijać będzie część pocisków.
  • Tryb infiltracji - dzięki któremu jesteśmy mniej widoczni. To tryb pasywny, choć będziemy dodatkowo mogli w nim na pewien czas skorzystać ze starego dobrego maskowania. Rozbudowa tego trybu umożliwi nam dostrzeżenie sylwetek wrogów nawet przez ścianę.

Crytek pracuje w pocie czoła, by zapewnić graczom jeszcze większą swobodę działania. Osiągnięte to zostanie m.in. poprzez wprowadzenie dużej różnorodności pionowej poziomów. W pierwszej części świat był dosyć płaski, mogliśmy co najwyżej wskoczyć na dach samochodu lub małego domku. Natomiast Crysis 2 osadzony jest w środku miasta wypełnionego wielopiętrowymi budynkami.

Wysyp nowych informacji o Crysis 2 - ilustracja #3

Szczęśliwcy z redakcji PC Games mieli okazję obejrzeć krótką prezentację gry w wersji na Xboksa 360. Demo zaczęło się od pościgu dwóch helikopterów za przypominającym olbrzymiego insekta statkiem obcych. Po kilku bezpośrednich trafieniach rakietami pojazd kosmitów z hukiem wbija się w wieżowiec. Pierwszym zadaniem jest zebranie próbek DNA z wraku statku. By tego dokonać gracz wpierw będzie musiał siłą przedrzeć się przez dzielnicę finansową Manhattanu. Po dotarciu na miejsce okazuje się, że teren opanowany jest przez wrogich żołnierzy. Grający w trybie kamuflażu podkradł się do jednego z nich, znokautował go silnym ciosem, poderwał mini działko, zmasakrował resztę nieprzyjaciół, po czym w spokoju kontynuował swoją misję.

Drogę do celu zablokował gruz. Na szczęście alternatywną drogą okazał się częściowo zalany szyb windy. Po dotarciu do statku obcych i pobraniu próbek rozpętuje się piekło. Gracz dostaje rozkaz szybkiego odwrotu. Patrząc przez okno jest świadkiem pojawienia się nowego kosmity, który w kilka sekund wykańcza cały oddział ludzi. Obcy ten jest człekokształtny, stoi na dwóch nogach, przyodziany jest w pancerz i używa broni. Wzorem filmowego predatora ma nawet dredy okalające brzydką facjatę. Demo kończy się, gdy zauważa on gracza i rzuca w jego stronę ciało zabitego żołnierza.

Prezentacja została potem powtórzona, ale grający korzystał z innej taktyki, czego rezultatem był diametralnie inny przebieg rozgrywki. Pomimo tego, że zaprezentowano jedynie wersję na Xboksa 360 redaktor PC Games opuścił pokaz uzbrojony w przekonanie, że w chwili premiery Crysis 2 będzie jedną z najpiękniejszych gier, jakie kiedykolwiek się ukazały, niezależnie od platformy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej