Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2019, 16:16

Wysyp materiałów z RAGE 2 – gameplay i opinie dziennikarzy

W sieci pojawiło się mnóstwo materiałów z gry RAGE 2. Poznaliśmy także kolejne opinie dziennikarzy na temat tej produkcji. Dzieło zespołów id Software oraz Avalanche Studios zapowiada się na solidnego FPS-a z otwartym światem, który jednak nie zafunduje gatunkowi trzęsienia ziemi.

Redakcje branżowych serwisów z całego świata miały okazję położyć ręce na grze RAGE 2, czego owocem jest prawdziwy wysyp materiałów wideo ukazujących ją w akcji. Możemy zobaczyć, jak prezentują się nie tylko dynamiczne starcia z przeciwnikami (mowa zarówno o „szeregowych” bandytach występujących w iście hurtowych ilościach, jak i o przerośniętych bossach), lecz także brutalne wyścigi na specjalnych torach czy wreszcie zwyczajne (no, może nie tak do końca) przemierzanie rozległego i zróżnicowanego świata. Poza tym poznaliśmy pierwsze opinie na temat tego, jak właściwie się w tego nowego RAGE’a gra. Wygląda na to, że będziemy mieć do czynienia z solidną strzelanką z otwartym światem, która jednak nie stanowi rewolucji.

Zacznijmy od tego, że deweloperom bez wątpienia udały się szybkie i krwawe starcia z przeciwnikami. Oddany nam do dyspozycji arsenał ma odpowiedniego „kopa”, a strzelanie budzi skojarzenia z ostatnim DOOM-em. Dopełnieniem różnorodnych pukawek są widowiskowe umiejętności bohatera; przy ich pomocy autorzy próbują zachęcić graczy do wyjścia zza osłon i ostrzeliwania się z nieprzyjaciółmi na krótkim dystansie. Wyżej wspomniane potyczki z bossami zapowiadają się natomiast dosyć standardowo – „szefowie” mają słabe punkty, w które należy mierzyć, by położyć ich trupem.

Podobać się mogą „szalone” postacie, z których każda jest jedyna w swoim rodzaju (przykładem niech będzie facet organizujący wyścigi, wprost uwielbiający mięso, który podczas rozmowy z głównym bohaterem trzyma niebezpiecznie blisko jego twarzy solidnie wypieczone udko); niemniej, nie wychodzą one poza „postapokaliptyczny” standard.

Dobra giwera to najlepszy przyjaciel każdego, kto zdecyduje się na przemierzanie postapokaliptycznego świata. - Wysyp materiałów z RAGE 2 – gameplay i pierwsze opinie - wiadomość - 2019-01-31
Dobra giwera to najlepszy przyjaciel każdego, kto zdecyduje się na przemierzanie postapokaliptycznego świata.

RAGE 2 stoi nie tylko wymianą ognia, lecz także pojazdami. Akurat ów aspekt gry nie do końca wygląda tak, jak powinien, gdyż model jazdy przypomina ten z serii Borderlands (ze wszystkimi jego wadami). „Cztery kółka” to jednak nie wszystko, gdyż w trakcie zabawy będziemy mieli okazję również polatać nad pustkowiami. A skoro o pustkowiach mowa – te wydają się żyć własnym życiem, a angażując się w rozmaite aktywności gracze będą czuć, że pchają się w nie z butami; zabawie nie towarzyszy wrażenie, że ktoś nam w niej przeszkadza.

Oglądając udostępnione materiały wideo nie sposób nie zwrócić uwagi na różnorodność lokacji oddanych nam do dyspozycji. Choć nie brakuje tu typowych dla „postapo” miejsc przysypanych piachem, tym razem trafimy też chociażby do tropikalnego lasu czy na malownicze, zielone równiny. Warto jednak zaznaczyć, że rzadko będziemy delektować się ciszą – zdecydowanie częściej będzie naprawdę głośno (niezależnie od tego, czy hałas będą powodować karabiny, czy na przykład ryczące silniki).

Przypomnijmy, że RAGE 2 zamierza na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One, a zadebiutuje 14 maja (nad Wisłą otrzyma kinową lokalizację). Tytuł będzie efektem współpracy id Software (autorów pierwszej odsłony cyklu) oraz zespołu Avalanche Studios.

  1. Oficjalna strona internetowa gry RAGE 2
  2. Graliśmy w RAGE 2 – Doom w postapokaliptycznej piaskownicy
  3. Wszystko o RAGE 2

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej