Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 listopada 2012, 12:06

autor: Adrian Werner

Wysyp informacji o przygodówce Jack Keane and the Fire Within

Kontynuacja przygodówki Jack Keane zadebiutowała już na rynku niemieckim. Dzięki temu poznaliśmy wiele szczegółów dotyczących fabuły i zmian w mechanizmach rozgrywki, z którymi warto się zaznajomić czekając na premierę wersji anglojęzycznej.

W Jack Keane and the Fire Within odwiedzimy m.in. górę Kilimandżaro.

Pierwsza część Jack Keane cieszyła się sporą popularnością wśród fanów gatunku, ale mimo to o zapowiedzianej w zeszłym roku kontynuacji było dosyć cicho i ilość ujawnianych informacji była bardzo skromna. Gra zadebiutowała już na rynku niemieckim i dzięki temu wreszcie wiemy, czego dokładnie możemy się spodziewać, gdy na rynek trafi wersja anglojęzyczna.

  1. Jack Keane and the Fire Within – strona oficjalna

Jack Keane and the Fire Within, bo tak ostatecznie nazwano część drugą, kontynuuje opowieść o losach tytułowego bohatera oraz towarzyszącej mu Amandy. Akcja toczy się trzy lata po wydarzeniach z pierwowzoru i opowiada o poszukiwaniach legendarnego skarbu. Gra rozpoczyna się w momencie, gdy Jack znajduje się od dłuższego czasu w więzieniu w Szanghaju, gdzie trafił celowo, aby zdobyć zaufanie szamana posiadającego wiedzę o lokalizacji skarbu. To zadanie udaje się zrealizować i Keane wchodzi w posiadanie cennych wskazówek oraz tajemniczego amuletu. Niestety, bohater nie przemyślał dobrze planu przed jego wdrożeniem w życie i zapomniał zorganizować sobie metodę ucieczki. Pierwszym zadaniem gracza będzie więc wydostanie się z więzienia.

Po ucieczce z niewoli Jack wyruszy na wyprawę, podczas której towarzyszyć mu będzie m.in. młoda fotografka imieniem Eve i stanie się ona rywalką Amandy o względy bohatera. Jednocześnie Keane zmuszony zostanie do stawienia czoła mającego chrapkę na skarb złemu profesorowi Umbati. W trakcie przygód odwiedzimy m.in. Egipt, górę Kilimandżaro oraz Hamburg.

Wprowadzenie dwóch towarzyszek podróży Jacka powinno znacząco zwiększyć dynamikę opowieści, gdyż obie kobiety nie będą kryły wzajemnej niechęci. W grze pojawia się sekwencja, w której bohaterki gonią samochodem uciekającego Zeppelina, na pokładzie którego uwięziony jest Jack. Autorzy pozostali wierni przygodówkowym tradycjom, więc cała sekcja polega na rozwiązywaniu zagadek poprzez odpowiednie poprowadzenie współpracy między Amandą i Eve. Dopóki tego nie dokonamy, samochód ma bez końca mknąć po pustyni, nigdy nie doganiając celu. Nie pojawiają się więc żadne ograniczenia czasowe w rozwiązywaniu łamigłówek.

Jedną z nowych postaci będzie fotografka imieniem Eve.

Co ciekawe, wiele zagadek ma kilka różnych rozwiązań i dokonywane w ten sposób wybory wpływają na zakończenie całej opowieści. Obecne są również sekwencje walki, ale zrealizowane one zostały w sposób przypominający pojedynki szermiercze z serii Monkey Island. Oznacza to, że ich przebieg pozostaje w pełni przygodówkowy, a zabawa polega na pokonywaniu wrogów w celu przejmowania ich technik, które potrzebne są do zwycięstwa nad potężniejszymi nieprzyjaciółmi.

Niezbyt korzystne zmiany zaszły za to w interfejsie. Porzucono typową metodę point-n-click i zamiast tego postawiono na ruch za pomocą klawiszy WASD połączony z klikaniem w celu wywołania interakcji. Można też wskazać myszką miejsce docelowe dla postaci, ale wymaga to trzymania przycisku przez cały czas marszu bohatera. Możliwe jednak, że wszystkie te problemy zostaną poprawione. Niemieccy fani mocno narzekają na nowy system i studio Deck13 ogłosiło, że pracuje już nad aktualizacją, która powinna przywrócić tradycyjny interfejs point-n-click.

Jack Keane and the Fire Within ukazało sie wyłącznie na PC. Nie wiemy jeszcze, kiedy gra zostanie wydana w innych krajach, ale raczej nie powinniśmy czekać na to długo.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry