Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 marca 2010, 12:00

autor: Adrian Werner

Wysyp informacji o Portal 2

Zgodnie z zapowiedziami najnowszy numer pisma Game Informer przyniósł rozległą zapowiedź Portala 2, zaspokajając tym samym (przynajmniej częściowo) ciekawość tysięcy fanów tej gry.

Zgodnie z zapowiedziami najnowszy numer pisma Game Informer przyniósł rozległą zapowiedź Portala 2, zaspokajając tym samym (przynajmniej częściowo) ciekawość tysięcy fanów tej gry.

 

Wysyp informacji o Portal 2 - ilustracja #1

 

Pierwszy Portal był dla Valve eksperymentem. Włączono go wraz z Half-Life: Episode 2 oraz Team Fortress 2 do zestawu Orange Box ponieważ nie wiedziano, czy tak oryginalnemu projektowi udałoby się samotnie zdobyć uznanie graczy. Gigantyczny sukces gry był więc dla twórców sporym zaskoczeniem. Dopiero teraz, przy okazji tworzenia kontynuacji, mogą w pełni rozwinąć skrzydła.W przeciwieństwie do krótkiego poprzednika, Portal 2 ma być pełnowymiarowym produktem, samodzielną grą która pojawi się na półkach sklepowych w cenie typowej dla największych produkcji.

Akcja rozpoczyna się kilkaset lat po wydarzeniach z pierwszej części. Jako, że ponownie wcielimy się w postać Chell, można przypuszczać, że robot, który w zmodyfikowanym zakończeniu „zaopiekował się" naszym ciałem załadował je do czegoś w rodzaju komory hibernacyjnej. Nasze działania w pierwszym Portalu spowodowały przebudzenie dziesiątek rdzeni osobowości (chodzi o te białe, gadatliwe kulki, które niszczyliśmy w końcowej walce z GLaDOS). Umożliwiło to twórcom wprowadzanie nowych postaci bez konieczności uciekania się do dodatkowych istot ludzkich. Jednym z takich SI jest Wheatley. Znudzony monotonią laboratoriów Aperture postanawia wydostać się na zewnątrz. W tym celu budzi Chell i proponuje wspólną ucieczkę. Niestety nie wszystko idzie zgodnie z planem i duet natyka się na śpiąca GLaDOS, która dla dobra nauki postanawia nam przebaczyć i szybko wznawia znane z pierwszej części testy. Wheatley nie będzie jednak tylko pełnym humoru komentatorem bieżących wydarzeń. Często udzielać ma istotnych podpowiedzi i porad, a po podłączeniu do odpowiednich terminali okaże się pomocny przy pokonywaniu kolejnych systemów bezpieczeństwa.

 

Wysyp informacji o Portal 2 - ilustracja #2

 

Portal 2 ma być oczywiście znacznie dłuższy od swojego poprzednika. Valve nie zamierza natomiast wydatnie zwiększać poziomu trudności, głównym celem jest po prostu zmuszenie ludzi do kreatywnego myślenia. Urządzenie tworzące portale pozostanie bez zmian. Graczom zaoferowana zostanie jednak znacznie większa swoboda działania. Poprzednio lokacje dawały jasno do zrozumienia czego można w nich dokonać, a czego nie. Teraz ulegnie to zmianie. Gracze będą mogli zmieniać właściwości pomieszczeń oraz korzystać z zaawansowanego silnika fizycznego, dzięki któremu przez otwarte portale działać mają np. siły przyciągania. Przykładowo, tuba zasysająca powietrze jest zdolna przez otwarty portal poderwać działko strażnicze. Często natkniemy się też na urządzenia emitujące wiązkę przyciągającą lub mosty tworzone z czystej energii. Takie elementy otoczenia będzie można łączyć z otwartymi portalami i tym samym rozwiązywać kolejne problemy logiczne. Inną ważną nowością jest wprowadzanie farb, które potrafią zmieniać właściwość powierzchni. Tu znowu przykład - przejście po pokrytej pomarańczowym kolorem podłodze powoduje wpadnięcie w poślizg, dzięki czemu osiągamy prędkości niedostępne tradycyjnymi metodami. Natomiast powierzchnie, które pomalujemy na niebiesko działać będą jak trampoliny. Inną nowością są obiekty odbijające światło, dzięki którym możliwe ma być zmienianie trajektorii laserów.

 

Wysyp informacji o Portal 2 - ilustracja #3

 

Portal 2 pochwalić się może także rozbudowanym trybem kooperacyjnym, który zawierać będzie zupełnie odrębną kampanię, z oddzielną fabułą oraz zagadkami. W nim, gracze wcielą się w duet robotów, stanowiących ewolucje technologii wykorzystanych w działkach strażniczych. Każdy z nich uzbrojony jest we własne urządzenie do tworzenia portali (więc na raz otwarte mogą być cztery portale). Valve obiecuje zadbać o ułatwienie współpracy między grającymi. Dostępny będzie tryb split-screen, jak również możliwość włączenia mini kamery dającej podgląd na poczynania partnera. Trwają też prace nad systemem komend wizualnych, dzięki którym moglibyśmy umieszczać na poziomach ikony informujące drugiego gracza czego od niego w danym miejscu oczekujemy

Premiera gry zapowiadana jest na jesień. Gra ukaże się w wersjach na PC, Mac oraz Xboksa 360.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej