Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 stycznia 2011, 13:05

autor: Filip Grabski

Wysyp informacji o Homefront na PC

Coraz głośniej o nowej grze studia KAOS. Umieszczony w niedalekiej przyszłości wojenny shooter Homefront zawita na konsolach i pecetach już 11 marca. Uaktualniona oficjalna strona produkcji atakuje nas silnie skoncentrowaną dawką faktów na temat tej ostatniej wersji.

Coraz głośniej o nowej grze studia KAOS. Umieszczony w niedalekiej przyszłości wojenny shooter Homefront zawita na konsolach i pecetach już 11 marca. Uaktualniona oficjalna strona produkcji atakuje nas silnie skoncentrowaną dawką faktów na temat tej ostatniej wersji.

Wysyp informacji o Homefront na PC - ilustracja #1
Projekcja nowego filmu Jakimowicza nie cieszyła się powodzeniem.

Na komputerach osobistych gra pojawi się dzięki staraniom Digital Extremes, którzy pod czujnym okiem oryginalnego dewelopera dopracowują zabawę dla ludzi wolących stare dobre blaszaki. Wśród ujawnionych informacji czytamy, co następuje:

  1. Homefront skorzysta z platformy Steamworks, ponieważ twórcy uznali ją za najlepszy sposób, by zapewnić wszelkie niezbędne w tej wersji gry cechy.
  2. Gra obsługiwać będzie jakże modny ostatnio trójwymiar, dzięki wykorzystaniu technologii Nvidia 3D Vision.
  3. Na pecetach gracze będą mogli kontrolować wszystkie pojazdy zarówno z perspektywy pierwszej osoby (kamera w kokpicie), jak i TPP. Przy okazji miłośnicy nieco realistyczniejszych trybów zabawy, będą mogli wybrać jeden z trzech poziomów trudności podczas pilotowania śmigłowców (żółtodziób, weteran i as). Będzie obecny także tryb ćwiczebny, by wszyscy mogli zapoznać się ze sterowaniem.
  4. Na komputerach będzie można zarządzać drużyną dzięki technologii VOIP, pojawi się wsparcie dla klanów, Valve Anti-Cheat, możliwość nagrywania starć, będą obecne dedykowane serwery oraz możliwość zabawy w sieci LAN.
Wysyp informacji o Homefront na PC - ilustracja #2
Tryb as: symulowany pojedynek helikopterów w samo południe.

Na przytoczonej stronie znajduje się także krótkie FAQ, które wyjaśnia kilka dodatkowych kwestii w sprawie Homefront na pecetach. Nie będzie pecetowego dema ani publicznej bety – twórcy przeprowadzili wewnętrzne testy mające na celu jak najlepsze dopracowanie gry, a teraz zajmują się wykańczaniem detali i nie chcą tego niepotrzebnie przedłużać. Gra na starcie nie będzie posiadać narzędzi modderskich, ale najprawdopodobniej pojawią się one w jakiś czas po premierze. Z FAQ dowiadujemy się także, że maksymalna ilość graczy wyniesie 32 na największych mapach, środowisko będzie podlegać tylko podstawowej destrukcji z powodu zbyt dużego wpływu znikających na początku meczu budowli na równowagę rozgrywki (chłopaki testowali i więc twierdzą, że wiedzą co mówią). Więcej szczegółów dostępnych jest u źródła, w którym dodatkowo przypomniano o wymaganiach sprzętowych gry.

Czy Homefront okaże się świeżym wiatrem w świecie mniej lub bardziej współczesnych strzelanin, czy też z dużej lufy wyleci jednynie kolorowa karteczka z napisem „pif paf” przekonamy się za kilka tygodni.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej