autor: Michał Kułakowski
Wysyp informacji o Assassin`s Creed III - historia, bohater, szczegóły dotyczące rozgrywki, pierwsze screeny
Najnowszy numer magazynu Game Informer zdradza mnóstwo szczegółów dotyczących gry Assassin`s Creed III. Poznaliśmy imię głównego bohatera, jego historię, okres w którym rozgrywa się akcja tytułu, a także szczegóły dotyczące gameplayu.
Przecieki z nowego numeru magazynu Game Informer zawierają ogromną dawkę informacji o kolejnej odsłonie serii Assasin`s Creed. Poznaliśmy tożsamość głównego bohatera oraz nowe elementy rozgrywki, z którymi za nieco ponad pół roku zapoznają się gracze. Zgodnie z wcześniejszymi przypuszczeniami, opartymi na grafikach koncepcyjnych, które wyciekły do internetu w tym tygodniu, protagonistą Assassin`s Creed III będzie metys (jego matką była Indianka, a ojcem Brytyjczyk) o imieniu Connor, należący do plemienia Mohawków. Według twórców, Connor będzie postacią opartą na przeciwieństwach. Za sprawą pochodzenia, nie należy on w pełni do świata osadników, ani Indian. W czasie gry będziemy świadkiem jego tragicznego dzieciństwa, w którym na skutek konfliktu z białymi jego rodzinna wioska zostaje zniszczona. To dramatyczne zdarzenia zamienia go z czasem w bojownika o sprawiedliwość, walczącego z tyranią, jak określili to twórcy. Connor w pewnym momencie napotka na swojej drodze zakon Asasynów, którego metody działania i cele są zbieżne z tym co próbuje osiągnąć.
Poza Connorem w grze pojawią się oczywiście najważniejsze postacie historyczne, które kształtowały oblicze XVIII-wiecznej Ameryki Północnej. Najważniejszą z nich będzie George Washington, a nasze relacje z nim są jedną z podstawowych osi, wokół których toczyć będzie się fabuła. Game informer wspomina także o Benjaminie Franklinie oraz Charlesie Lee. Według deweloperów, w trakcie rozgrywki zobaczymy znacznie więcej tego typu osób niż w poprzednich odsłonach serii. Dzięki szerokiej i dokładnej dokumentacji wiemy bowiem kiedy, gdzie oraz co robili bohaterowie walki o niepodległość Stanów Zjednoczonych. Poza tym, twórcy studiowali ryciny i mapy, konsultowali się też ze specjalistami i historykami zajmującymi się epoką. Dbając o odpowiedni poziom realizmu, zatrudnili autentycznych przedstawicieli plemion indiańskich, których usłyszymy w grze, a przy pisaniu dialogów zadbali, by pasowały one do kontekstu kulturalnego i historycznego.
Akcja Assassin`s Creed III rozgrywać się ma pomiędzy rokiem 1753, a 1783 i skupi na wydarzeniach związanych z Nowym Jorkiem i Bostonem oraz regionami, w których leżą oba miasta. Zobaczymy na przykład wielki pożar w Nowym Jorku oraz weźmiemy udział w bitwie pod Valley Forge. Producenci obiecują, że na tym się nie skończy i zobaczymy na własne oczy spory wycinek historii Ameryki.
Ubisoft zapewnia, że historia przedstawiona w grze zostanie opowiedziana przy wykorzystaniu odcieni szarości i porzuci czarno-biały obraz świata. Oczywiście deweloper przedstawi nam kolejną odsłonę wielowiekowego konfliktu Asasyni-Templariusze. Co ciekawe, zwłaszcza ci drudzy nie zostaną przedstawieni jako komiksowe czarne charaktery, a grupa osób mających przeważnie dobre intencje, aczkolwiek pragnących spełnić je zdobywając pełną władzę i kontrolę nad innymi ludźmi. W grze, poza Brytyjczykami i Amerykanami nie zabraknie też Francuzów oraz wspomnianych już Indian.
Ogromną rolę w czasie rozgrywki odgrywać ma dziki krajobraz, otaczający niewielkie osady i ośrodki miejskie. Będziemy mogli swobodnie go przemierzać i eksplorować, a znajdziemy w nim bujne lasy, klify, wzgórza czy rzeki. Mapa przedstawiająca te cuda natury ma być 1,5 razy większa od tej, którą mogliśmy znaleźć w Assassin`s Creed: Brotherhood. Jedna trzecia wszystkich misji w grze rozgrywa się właśnie tam.
Connor nie tylko dobrze radzi sobie w tym dzikim środowisku, ale w dodatku jest w nim znacznie bardziej skuteczny. Może się zdarzyć, że w lesie natknie się na patrol brytyjskich żołnierzy, których dzięki swojej znajomości terenu może cicho i szybko wyeliminować. Nasz bohater jest również myśliwym, polujemy więc na dziką zwierzynę, tropimy ją i zbieramy skóry oraz futra. Wśród naszych celów znajdą się między innymi króliki, jelenie, wilki czy niedźwiedzie. Za szybkie zabicie zwierząt jesteśmy nagradzani. Futra są więcej warte jeżeli pokonamy nasz cel jednym czy dwoma ciosami, niż po długotrwałej i krwawej walce.
Każda lokacja zmienia wraz z porami roku, mającymi wpływ na zachowanie się napotkanych ludzi oraz na sposób walki. W grze pojawią się również stowarzyszenia, w których zyskamy reputację. Jeżeli okażemy się świetnym tropicielem, możemy na przykład stać się członkiem towarzystwa myśliwych, które zaoferuje nam dodatkowe zadania.
Wiele pozostałych i znanych fanom serii elementów gameplayu powróci, czasami w nieco zmienionej formie. Walka ma być teraz znacznie szybsza oraz bardziej agresywna. Connor dzierży bowiem zawsze dwie bronie, mogą być nimi na przykład toporek i ukryte ostrze, ale opcji i kombinacji jest znacznie więcej. Zniknął system celowania i gra automatycznie wykrywa wrogów, a kontry i bloki są teraz przypisane do jednego przycisku. W czasie potyczek bohater wykorzystuje również szeroką paletę kontekstowych ruchów, zależących od naszego otoczenia. Jeżeli jesteśmy więc na przykład w pobliżu przeciwnika możemy wykorzystać go jako żywą tarczę, chroniącą nas przed ostrzałem z muszkietów.
Poprawiono pracę kamery, która centruje się automatycznie na najbliższych wrogach oraz animacje ruchu postaci. Powrócą również możliwość kupna nieruchomości, które nabędziemy dzięki zmienionemu systemowi ekonomicznemu, ulepszenia broni i pancerza czy ukrywanie się w tłumie. Miejski tłum ma być znacznie żywszy, ciekawszy i bardziej zróżnicowany, na ulicach napotkamy też zwierzęta, takie jak psy. Z tytułu nie znikną elementy platformowe i parkourowe, z których słynie cykl. Zamiast wysokich wież renesansowych katedr, wspinamy się jednak najczęściej po drzewach, skałach i innych naturalnych przeszkodach. Warto zaznaczyć, że Connor, w przeciwieństwie do Ezio czy Altaira, więcej czasu spędzi na ziemi niż wysokościach. Warto jeszcze dodać, że Ubisoft nie zapomniał historii Desmonda, ale szczegóły dotyczące jego przygód są na razie owiane tajemnicą. Wiemy tylko, że z pewnością zanurzymy się w nowej wersji Animusa, oznaczonej numerem 3.0.
Assassin`s Creed III powstaje już od przeszło trzech lat, a prace na nim były prowadzone równocześnie z Brotherhood i Revelations. Grę napędza nowy wersja silnika graficznego Anvil, który daje możliwości dotychczas niedostępne twórcom serii. Celem programistów było stworzenie technologii pozwalającej na „grafikę nowej generacji na obecnej generacji konsol”. Efekty ich wysiłku mamy zobaczyć chociażby podczas bitew, w których uczestniczyć może nawet kilka tysięcy animowanych i skalowanych w czasie rzeczywistym postaci. Dla porównania, poprzednia odsłona Anvil, z ostatnich odsłon Assasin`s Creed, potrafiła pokazać na ekranie zaledwie setkę osób. Niestety, w tej chwili twórcy nie wypowiadają się o trybie multiplayer, którego z pewnością nie zabraknie w finalnej wersji produkcji.
Według zapewnień producenta, Assassin`s Creed III trafi do sklepów już 30 października tego roku. Gra ukażę się zarówno na komputerach PC, jak i konsolach Xbox 360 oraz Playstation 3.