Wysoko oceniana strategia o budowaniu, w której toczymy bitwy na epicką skalę, wreszcie pokazuje swój pełen potencjał. Bardzo udana premiera Diplomacy is Not an Option na Steam
Diplomacy is Not an Option to idealny przykład dobrego wyjścia z wczesnego dostępu. Strategia od studia Door 407 cieszy się dużą popularnością wśród graczy, na co wpływ ma m.in. bogata zawartość finalnej wersji.
Producenci z niezależnego studia Door 407 mogą być z siebie dumni, bowiem opracowany przez nich tytuł Diplomacy is Not an Option 4 października opuścił wczesny dostęp, a jego pełna wersja błyskawicznie zyskała uznanie graczy. Zgodnie z danymi udostępnionymi przez serwis SteamDB, w szczytowym momencie strategia przykuła do ekranów jednocześnie przeszło 5 900 użytkowników platformy firmy Valve. Co więcej, wynik ten stale się poprawia (stan na 6 października na godz. 16:54) i to pomimo wzrostu ceny, która w Polsce z 53,99 zł podskoczyła na 90,34 zł.
Diplomacy is Not an Option pokazuje, jak wychodzić z wczesnego dostępu
W recenzjach dotyczących zawartości oferowanej w ramach Steam Early Access gracze często zarzucali twórcom dostęp jedynie do dwóch misji. Studio Door 407 wyciągnęło z tego wnioski i w wersji 1.0 zadbało o bogatą zawartość. Wraz z premierą Diplomacy is Not an Option otrzymaliśmy kampanię fabularną obejmującą 3 możliwe ścieżki, 6 potencjalnych zakończeń oraz 35 misji.
Ponadto produkcja doczekała się dwóch dodatkowych poziomów trudności, nowych budynków czy usprawnień technicznych. W planach jest natomiast udostępnienie edytora map, jak również kolejnego wątku, który umożliwi sprzymierzenie się z Mrocznym Księciem Ozzym oraz jego nieumarłymi hordami.
Rozmach to określenie idealnie pasujące do rozgrywki w Diplomacy is Not an Option.Źródło: Door 407 / Steam.
Przypomnę, że Diplomacy is Not an Option to RTS z elementami gatunku tower defense. Istotnym elementem strategii jest walka z ogromnymi armiami przeciwników, jak również duży nacisk na implementację praw fizyki. Uwzględnienie tych ostatnich okazuje się szczególnie istotne podczas ustalania celów dla maszyn oblężniczych czy łuczników.