Wypuszczono benchmark World of Tanks 1.0
Studio Wargaming udostępniło benchmark enCore, który pozwala sprawdzić, jak nasz komputer poradzi sobie z wersją 1.0 gry World of Tanks, oferującą nowy silnik graficzny i zremasterowane mapy.
Fani World of Tanks z zapartym tchem wyczekują premiery aktualizacji 1.0. Patch ma zafundować grze gruntowny lifting, oferując m.in. nowy silnik graficzny Core oraz zremasterowane mapy. Wypuszczone do tej pory screeny i filmiki robią spore wrażenie, więc wielu graczy zastanawia się, jak te wszystkie zmiany wpłyną na wydajność. Teraz mogą sprawdzić to sami, dzięki oficjalnemu benchmarkowi.
Aplikacja nosi nazwę enCore i dostępna jest do pobrania ze specjalnie przygotowanej na tę okazję strony. Program oferuje trzy poziomy detali, możliwość wyboru rozdzielczości oraz opcję skorzystania z antyaliasingu. Sam benchmark trwa trzy minuty, przy okazji pozwalając nam zobaczyć w akcji silnik Core. Po zakończeniu testu otrzymujemy wynik punktowy oraz informację o rekomendowanych ustawieniach dla naszego komputera.
Przypomnijmy, że aktualizacja 1.0 zadebiutuje w tym miesiącu, ale na razie nie wiemy dokładnie kiedy. Obecnie trwają beta-testy patcha, ale nie można już do nich dołączyć, gdyż dostępne są tylko dla osób, które założyły konto przed 3 lutego.
Patch 1.0 zaoferuje nowy system oświetlenia, wykorzystujący technologię globalnej iluminacji, oraz wyższy poziom detali otoczenia. Oczy cieszyć ma ulepszone renderowanie wody oraz efekty deformacji terenu i przemoczenia. Roślinność będzie w realistyczny sposób reagowała na kontakt z maszynami, a dodatkową atrakcją powinny okazać się dynamiczne cienie i system zniszczeń obiektów bazujący na silniku Havok. Do tego dojdą upiększone nieba z ruchomymi chmurami oraz zestaw cieszących oczy efektów wizualnych, takich jak bloom czy aberracja chromatyczna.
Co ciekawe, autorzy chwalą się, że pomimo wszystkich ulepszeń wizualnych gra ma działać lepiej niż poprzednie wersje na słabych komputerach.