Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 grudnia 2010, 13:48

autor: Adrian Werner

Wypływ Cataclysm na zwyczaje grających w World of Warcraft

Wypuszczony niedawno World of Warcraft: Cataclysm okazał się wielkim sukcesem i stał się najszybciej sprzedającą się pecetową grą wszech czasów. Pracownicy usługi społecznościowej dla graczy Raptr zanalizowali dane swoich użytkowników z pierwszych dni po premierze tego dodatku oraz jego wpływ na inne tytuły i rezultaty okazały się bardzo ciekawe.

Wypuszczony niedawno World of Warcraft: Cataclysm okazał się wielkim sukcesem i stał się najszybciej sprzedającą się pecetową grą wszech czasów. Pracownicy usługi społecznościowej dla graczy Raptr zanalizowali dane swoich użytkowników z pierwszych dni po premierze tego dodatku oraz jego wpływ na inne tytuły i rezultaty okazały się bardzo ciekawe.

Wypływ Cataclysm na zwyczaje grających w World of Warcraft - ilustracja #1

Według analiz 11% procent najbardziej oddanych fanów World of Warcraft jest odpowiedzialnych za ponad połowę godzin jakie wszyscy miłośnicy gry łącznie spędzają w tym wirtualnym świecie. Na pierwszy miejscu ulokował się użytkownik, który w ciągu tygodnia bawił się tą produkcją przez 149 godzin, a weźmy pod uwagę, że tydzień ma tylko 168 godzin.

W dniu premiery Cataclysm przeciętny miłośnik World of Warcraft spędził w swojej ukochanej grze 6,23 godziny. Średnia długość jednej sesji wyniosła 2,1 godziny. Są to wyniki podobne do uzyskiwanych przez konsolowe tytuły z serii takich jak Halo czy Call of Duty. Jak to możliwe? Okazuje się, że nawet w przypadku World of Warcraft duża część abonentów gra mniej niż pięć godzin tygodniowo, obniżając tym samym średni wynik całej społeczności.

Kilka innych interesujących danych z pierwszych dni po premierze Cataclysm:

  • Średnia ilość czasu spędzanego dziennie w grze wzrosła o 150% w porównaniu do lata tego roku.
  • Obecnie przecięty gracz poświęca World of Warcraft 20 godzin tygodniowo, czyli prawie dwa razy więcej niż latem 2010.
  • Wśród gier których popularność najbardziej ucierpiała z powodu wydania Cataclysm znalazły się StarCraft II, Call of Duty: Black Ops oraz League of Legends.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej