autor: Michał Urbanek
Wyniki sprzedaży Rock Band 2 i GH: World Tour w Ameryce
Kilka dni temu opublikowany został raport firmy NPD Group, dotyczący sprzedaży poszczególnych produkcji w USA w październiku. Dziwić mogła nieobecność dwóch hitów z gatunku gier muzycznych: Rock Band 2 studia Harmonix i Guitar Hero: World Tour zespołu Neversoft. Dlaczego te pozycje nie pojawiły się w zestawieniu?
Kilka dni temu opublikowany został raport firmy NPD Group, dotyczący sprzedaży poszczególnych produkcji w USA w październiku. Dziwić mogła nieobecność dwóch hitów z gatunku gier muzycznych: Rock Band 2 studia Harmonix i Guitar Hero: World Tour zespołu Neversoft. Dlaczego te pozycje nie pojawiły się w zestawieniu?
Odpowiedź jest prosta. Organizacja NPD Group, zajmująca się badaniem amerykańskiego rynku gier, przygotowując swoje zestawienie, bierze pod uwagę sprzedaż produktów o określonym SKU (jednostce asortymentowej). Tak się składa, że wszystkie wydania Guitar Hero: World Tour (edycje specjalne, bundle packi itd.) mają swoje osobne SKU i własne pozycje w rankingu – a warto nadmienić, że takich różnych wydań jest przynajmniej 11. Podobnie rzecz się ma z Rock Band 2 – tam jest ich jednak „tylko” 4.
Właściwe wyniki sprzedaży otrzymujemy dopiero po zsumowaniu rezultatów wszystkich wersji. Tak więc: amerykańskie wydanie GH: World Tour w październiku sprzedało się w liczbie 534 tysięcy pudełek. Najwięcej kopii zakupili posiadacze Xboksów 360 (ponad 191 tysięcy). Za nimi uplasowali się właściciele Wii (182,845), PS3 (96,657) i na ostatnim miejscu – PS2 (63,462). Łącznie przez cały miesiąc gra przyniosła zyski rzędu 67 milionów dolarów.
Biorąc pod uwagę, że Rock Band 2 póki co dostępny jest jedynie na dwóch platformach, trzeba przyznać, iż on także poradził sobie świetnie. Wersja na Xboksa 360 znalazła 119,569 nabywców, a ta dla PS3 zdobyła ich 118,559. Warto zauważyć, że wersja na konsolę Sony trafiła na półki sklepowe prawie miesiąc po dziecku Microsoftu. Całkowity dochód z ich sprzedaży w październiku wyniósł 26,7 milionów dolarów.
Kolejną pozycją, której zabrakło w rankingu jest Wii Music. Ciężko porównywać ten produkt do opisanych wyżej, ponieważ na amerykańskim rynku gra pojawiła się dopiero 19 października. W ciągu jedenastu dni od premiery sprzedało się jednak „jedynie” 81 tysięcy kopii – liczba ta wygląda dosyć marnie w porównaniu z 687 tysiącami sprzedanych pudełek z Wii Fit w podobnym okresie.