autor: Szymon Liebert
Wyniki sprzedaży polskiej prasy o grach z lipca tego roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował wyniki sprzedaży polskich magazynów i gazet, wśród których znalazły się oczywiście czasopisma o grach. Na liście trzech najpopularniejszych periodyków znalazł się standardowo niezwykle popularny CD-Action, za którym uplasował się Komputer Świat Gry, wyprzedzający nieznacznie Play’a. Tylko KŚG odnotował poprawę sytuacji.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował wyniki sprzedaży polskich magazynów i gazet, wśród których znalazły się oczywiście czasopisma o grach. Na liście trzech najpopularniejszych periodyków znalazł się standardowo niezwykle popularny CD-Action, za którym uplasował się Komputer Świat Gry, wyprzedzający nieznacznie Play’a. Tylko KŚG odnotował poprawę sytuacji.
W lipcu tego roku redakcja CD-Action postawiła na gry przygodowe reprezentowane przez pełną wersję całkiem zabawnego tytułu Ceville (w polskiej wersji językowej). Oprócz tego w magazynie znalazł się Mortyr III, Rise & Fall: Civilizations at War oraz Zwariowany kurczak Moorhuhn. Nakład magazynu to prawie 130 tysięcy egzemplarzy - sprzedano niecałe 83 tysiące (63,7% całości).
Sprzedaż CD-Action (dane pochodzą ze strony Teleskop Online).
Na drugim miejscu uplasował się KŚG, w którym pojawiły się dość ciekawe gry, a wśród nich pozycja dla miłośników ciężarówek (Euro Truck Simulator) czy podróży kosmicznych (X3: Reunion). Magazyn wyprzedził CD-Action w rozrachunku procentowym, bo sprzedano 67,1% ogólnego nakładu, który był jednak oczywiście o wiele mniejszy (nakład: 36 tysięcy, sprzedano: 24181).
W najgorszej sytuacji jest natomiast Play, który sprzedał się w nakładzie niecałych 20 tysięcy egzemplarzy (z prawie 35 tysięcy ogólnego nakładu). Do magazynu dołączono strategię Restaurant Empire II, wyścigi FlatOut 2 oraz Last Chaos. Jak widać nie pomogło to za bardzo w zainteresowaniu czytelników i w konsekwencji sprzedano trochę ponad połowę nakładu (55,8%).