Wyniki finansowe Microsoftu - 40 mln Xboksów w rękach graczy, dywizja gier wciąż dochodowa
Korporacja Microsoft ujawniła swoje wyniki finansowe za miniony kwartał. Najbardziej interesujące nas liczby dotyczą oczywiście dywizji firmy zajmującej się rozrywką oraz produkcją sprzętu.
Korporacja Microsoft ujawniła swoje wyniki finansowe za miniony kwartał. Najbardziej interesujące nas liczby dotyczą oczywiście dywizji firmy zajmującej się rozrywką oraz produkcją sprzętu.
Dział ten obejmuje Xboksa 360 i gry na niego, odtwarzacze Zune oraz gry pecetowe. W minionym kwartale (zakończonym 31 marca 2010 r.) przyniósł on 1,67 mld dolarów przychodów. Zyski wyniosły natomiast 165 mln dolarów. Przychody z trzech pierwszych kwartałów obecnego roku fiskalnego wyniosły łącznie 6,46 mld dolarów. Stanowi to 5% spadek w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2009. Co jednak ważne zyski w tym okresie wzrosły z 249 mln do 851 mln dolarów, co stanowi skok aż o 242%.
Jeśli chodzi o Xboksa 360 to w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku fiskalnego 2010 Microsoft rzucił do sklepów 8,8 mln konsol. Dla porównania w analogicznym okresie w roku 2009 liczba ta wyniosła 10 mln. Licząc tylko miniony kwartał liczba wypuszczonych na rynek Xboksów 360 wyniosła 1,5 mln (spadek z 1,7 mln w 2009 r.) Wystarczyło to jednak, by konsola przekroczyła pułap 40 mln sprzedanych egzemplarzy na świecie. Ponadto, zanotowano spadek o 240 mln dolarów w przychodach ze sprzedaży gier wydawanych przez Microsoft. Jeśli chodzi o wydatki, koszt wyprodukowania egzemplarza konsoli spadł o 22%, wzrosły natomiast do 31 mln dolarów sumy przeznaczane na badania oraz utrzymanie Xbox Live.
Oczywiście rozrywka nie jest głównym źródłem pieniędzy dla Microsoftu. Firma łącznie wykazała w minionym kwartale 14,5 mld dolarów przychodu, o 6% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Zyski natomiast wyniosły 4,01 mld dolarów, co stanowi wzrost o 35%. Osiągnięto to dzięki sukcesowi Windows 7 oraz silnemu rozwojowi m.in. Xbox Live oraz Bing.com. Zwłaszcza ten ostatni serwis poradził sobie wyjątkowo dobrze i obecnie posiada już 11% rynku wyszukiwarek. Firmie sprzyja dobra koniunktura. W ciągu ostatniego roku sprzedaż pecetów wzrosła o 25% (30% jeśli chodzi o zastosowania domowe i 15% w przypadku komputerów biznesowych).