Wyniki finansowe firmy Sega - Aliens vs. Predator dobija do 1,7 mln sprzedanych egzemplarzy
W związku z zakończonym 31 marca rokiem rozliczeniowym w ostatnich kilkunastu dniach mieliśmy okazję doświadczyć powodzi raportów finansowych poszczególnych wydawców. Teraz przyszedł czas, by i Sega podzieliła się swoimi wynikami za ten okres.
W związku z zakończonym 31 marca rokiem rozliczeniowym w ostatnich kilkunastu dniach mieliśmy okazję doświadczyć powodzi raportów finansowych poszczególnych wydawców. Teraz przyszedł czas, by i Sega podzieliła się swoimi wynikami za ten okres.
Mario & Sonic at the Olympic Winter Games
Dział produktów konsumenckich korporacji Sega Sammy w minionym roku rozliczeniowym uzyskał 1,3 mld dolarów przychodu, co stanowi spadek o 7,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Firma za słabszy wynik wini kiepską kondycję rynku amerykańskiego i europejskiego, co zaowocowało większą wstrzemięźliwością konsumentów, jeśli chodzi o zakupy. Natomiast zyski wyniosły 68,3 mln dolarów, co jest powodem do zadowolenia dla japońskiej korporacji, gdyż w ubiegłym roku Sega wykazała straty w wysokości 10,2 mln dolarów.
Jednym z najciekawszych elementów takich sprawozdań są oczywiście wyniki sprzedaży poszczególnych gier. W przypadku Segi liczby te prezentowały się następująco:
# | Gra | Platformy | Sprzedano egzemplarzy: |
1. | Mario & Sonic at the Olympic Winter Games | Wii, DS | 6,530,000 |
2. | Aliens vs. Predator | PS3, 360, PC | 1,690,000 |
3. | Bayonetta | PS3, 360 | 1,350,000 |
4. | Sonic & Sega All-Star Racing | PS3, 360, Wii, DS | 1,070,000 |
5. | Phantasy Star Portable 2 | PSP | 600,000 |
6. | Yakuza 4 | PS3 | 560,000 |
Warto tutaj wspomnieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze, Sega podaje liczby sprzedane sklepom, co niekoniecznie musi przekładać się dokładnie na ilość kupioną przez samych graczy. Po drugie, dwie ostatnie pozycje wypuszczone zostały dotychczas jedynie w Japonii.
Aliens vs. Predator
Łącznie wydawca wypuścił na półki sklepowe 26,75 mln egzemplarzy gier ze swoim logo. W tym roku firma spodziewa się, że liczba ta wyniesie jedynie 16,96 mln. Jednym z głównych powodów tego jest zmniejszenie ilości wydawanych gier. W minionym roku Sega wypuściła 66 produkcji, podczas gdy plany na ten rok przewidują jedynie 56.
Na koniec musimy dodać, że to nie gry przynoszą największe dochody tej firmie. Dział automatów pachiko wykazał sprzedaż na poziomie 1,7 mld dolarów. Łącznie (a więc również wliczając parki rozrywki, zabawki itp.) Sega Sammy uzyskała 4,2 mld dolarów przychodu (spadek o 10,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym), a zyski wyniosły 219 mln dolarów (w roku ubiegłym firma wykazała 248,4 mln dolarów strat).
Przypomnijmy, że Sega Sammy to jedna z wielu firm, które w ostatnich dniach informowały o swoich wynikach finansowych za miniony rok rozliczeniowy. Pozostałe to: