autor: Artur Falkowski
Wyniki badań w USA: 64% graczy online stanowią kobiety
Nielsen Media Research – firma zajmująca się analizą rynku medialnego, opublikowała raport z badań dotyczących amerykańskich graczy. Okazało się, że gry online cieszą się olbrzymią popularnością, a prym wśród grających w nie wiodą kobiety.
Nielsen Media Research, firma zajmująca się analizą rynku medialnego, opublikowała raport z badań dotyczących amerykańskich graczy. Okazało się, że gry online cieszą się olbrzymią popularnością, a prym wśród grających w nie wiodą kobiety.
Badania trwały pomiędzy trzecim a dziewiątym lipca bieżącego roku i objęły 2200 aktywnych graczy w wieku powyżej 13 roku życia, którzy posiadają jakieś urządzenie do gier i poświęcają temu zajęciu co najmniej godzinę tygodniowo. Oto najciekawsze wyniki:
- 59%: procent graczy w USA posiadających konsolę PS2.
- 33%: procent graczy w USA posiadających konsolę Xbox.
- 30%: procent graczy w USA posiadających konsolę GameCube.
- 15%: procent aktywnych graczy posiadających konsolę Xbox 360.
- 7%: procent aktywnych graczy posiadających więcej niż jedną konsolę (w tym handheldy) w 2005 roku.
- 16%: procent aktywnych graczy posiadających więcej niż jedną konsolę (w tym handheldy) w 2006 roku licząc do daty badań.
- 14 godzin tygodniowo: czas spędzany na graniu w gry konsolowe.
- 17 godzin tygodniowo: czas spędzany na graniu w gry na konsolach przenośnych.
- 24%: procent aktywnych graczy korzystających z gier na telefony komórkowe.
- 4: średnia ilość gier zakupionych w przeciągu ostatnich sześciu miesięcy.
- 90% gry kupione tradycyjnie (w pudełkach).
- 10%: gry kupione online (e-dystrybucja).
- 58$ miesięcznie: pieniądze wydawane przez aktywnych graczy na elektroniczną rozrywkę.
- 16$ tygodniowo: pieniądze wydawane na gry przez aktywnych graczy.
- 13 z 55 godzin: czas spędzony na graniu w stosunku do całkowitego czasu wolnego.
- 56%: procent aktywnych graczy korzystających z gier online.
- 64%: procent graczy online, jaki stanowią kobiety.
- 64%: procent aktywnych graczy komputerowych.
- 5-7 godzin tygodniowo: czas spędzany na grupowym graniu (głównie wśród nastolatków).
- 40%: procent aktywnych graczy, jaki stanowią nastolatki.
- 15 millionów (13% aktywnych graczy): liczba aktywnych graczy powyżej czterdziestego piątego roku życia.
- 2 do 1: stosunek grających mężczyzn do kobiet.
Poza podanymi wynikami badania przyniosły również parę innych spostrzeżeń:
- Miłośnicy RPG (grupę stanowią głównie nastolatki) najczęściej kupują nowe gry w pre-orderach bądź w dniu premiery.
- W ostatnim roku odnotowano największy do tej pory wzrost zainteresowania konsolami przenośnymi.
- Muzyka jest na drugim miejscu zainteresowań większości aktywnych graczy. Prym wiodą tu kobiety, które poświęcają temu hobby 9 godzin tygodniowo.