autor: Artur Falkowski
Wyniki badań: reklamy w grach są niezauważane
Londyńska firma analityczna Bunnyfoot przeprowadziła badania dotyczące oddziaływania zamieszczonych w grach reklam na odbiorców. Ich wyniki wykazały zaskakujący brak wpływu na graczy.
Londyńska firma analityczna Bunnyfoot przeprowadziła badania dotyczące oddziaływania zamieszczonych w grach reklam na odbiorców. Ich wyniki wykazały zaskakujący brak wpływu na graczy.
Firma, wykorzystując opracowany przez siebie system pomiarowy, przebadała ponad 120 graczy w wieku osiemnastu lat i wyższym. Następnie przeanalizowano, czy reklamy zamieszczone w grach mają na nich jakiś wpływ i czy są przez nich w ogóle zauważane.
Jak się okazało, większość poddanych badaniu, pochłonięta wydarzeniami na ekranie, w najmniejszym stopniu nie zawracała sobie głowy żadnymi reklamami. Większość z nich nie była w stanie nawet przypomnieć sobie nazw producentów, którzy reklamowali się w danych produkcjach.
Według Bunnyfoot niski wskaźnik wpływu reklam na graczy powodowany jest tym, że sposób ich podania nie odbiega od tego stosowanego w rzeczywistym świecie. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest, jak się zdaje, opracowanie nowych technik reklamowania produktów w grach video.