autor: Aleksander Kaczmarek
Wymagania sprzętowe APB: All Points Bulletin
Zbliża się termin premiery finalnej wersji gry APB: All Points Bulletin. Twórcy tego ciekawie zapowiadającego się tytułu z gatunku MMO ujawnili wymagania sprzętowe swojej produkcji. Na szczęście nie są one przesadnie wygórowane i nawet posiadacze kilkuletnich pecetów nie powinni napotkać problemów z sieciową zabawą w policjantów i złodziei.
Zbliża się termin premiery finalnej wersji gry APB: All Points Bulletin. Twórcy tego ciekawie zapowiadającego się tytułu z gatunku MMO ujawnili wymagania sprzętowe swojej produkcji. Na szczęście nie są one przesadnie wygórowane i nawet posiadacze kilkuletnich pecetów nie powinni napotkać problemów z sieciową zabawą w policjantów i złodziei.
Zgodnie z zapowiedziami gra APB: All Points Bulletin zadebiutuje 29 czerwca w Stanach Zjednoczonych i kilka później w Europie. Według informacji udostępnionych przez studio Real Time Worlds do jej uruchomienia wystarczy zestaw komputerowy spełniający wymogi:
- procesor Core 2 Duo 2 GHz (lub lepszy),
- 2GB pamięci RAM (3GB w przypadku systemów 64-bitowych Windows Vista64 i Windows 7 64),
- karta grafiki GeForce 7800 256MB (lub wydajniejsza),
- 20GB miejsca na twardym dysku.
Rzecz jasna do grania niezbędne jest stałe łącze internetowe. Ponadto producent zaleca korzystanie z zestawu słuchawkowego z mikrofonem, co ma ułatwić komunikację z innymi graczami.
Aby w pełni móc docenić starania twórców APB trzeba będzie dysponować znacznie wydajniejszym sprzętem. Rekomendowany zestaw komputerowy powinien posiadać:
- system operacyjny: Windows Vista/ Windows 7 (najlepiej w wersji 64-bitowej),
- procesor Intel Core 2 Quad 2,4GHz (lub wydajniejszy),
- 4GB pamięci RAM,
- kartę grafiki GeForce 8800 GTX 512MB (lub wydajniejszą),
- kartę dźwiękową zgodną z DirectX 9
- 15GB miejsca na twardym dysku (co ciekawe, 5GB mniej niż w zestawie minimalnym).
Przy okazji ujawnienia wymagań APB, udostępniono kilka nowych obrazków z gry. Trzeba przyznać, że w porównaniu z tymi sprzed kilku miesięcy prezentują się lepiej. Bardziej spostrzegawczy gracze zwrócą na pewno uwagę na screeny przedstawiające edytor wyglądu postaci. Wydaje się, że obietnice niemal swobodnej indywidualizacji awatarów nie były w tym przypadku rzucane na wiatr.
Przypomnijmy, że w All Points Bulletin zastosowany zostanie nowatorski model biznesowy. Gracze, którzy zakupią grę, otrzymają w pakiecie 50 godzin zabawy. Po upływie tego czasu będą mogli wybrać pomiędzy stałym, miesięcznym abonamentem (koszt ok. 37 zł) i 20-godzinnymi pakietami czasu gry (w cenie ok. 26 zł). Ponadto RTW przewiduje możliwość nagradzania graczy dodatkowymi godzinami za pewne osiągnięcia w grze.
Niedawno na oficjalnej stronie APB producent potwierdził także, że nie będzie wersji przeznaczonej na systemy operacyjne Linux i MacOS. Rozważana jest za to możliwość zaadoptowania tytułu na konsolę Xbox 360.