autor: Radosław Grabowski
Wykreuj własne środowisko 3D, czyli ile kosztuje licencja na engine Unreal?
Co łączy takie bestsellery, jak Tom Clancy’s Splinter Cell i Unreal Tournament 2003? Otóż obie pozycje powstały w oparciu o graficzny engine Unreal, który stworzyli fachowcy z korporacji Epic Games. Jednak ów „silnik” nie został udostępniony autorom wirtualnych przygód Sam’a Fisher’a za darmo.
Co łączy takie bestsellery, jak Tom Clancy’s Splinter Cell i Unreal Tournament 2003? Otóż obie pozycje powstały w oparciu o graficzny engine Unreal, który stworzyli fachowcy z korporacji Epic Games. Jednak ów „silnik” nie został udostępniony autorom wirtualnych przygód Sam’a Fisher’a za darmo.
Aby uzyskać licencję na wykorzystanie całego zestawu „nierealnych” algorytmów, niezbędne jest uiszczenie jednorazowej należności w wysokości 300.000 USD i dodatkowo płacenie 3-procentowych tantiem. Od tego ostatniego obowiązku można się uwolnić poprzez wybranie wyższej stawki początkowej, czyli 600.000 USD.
„Tworzymy tylko to, co jest nam potrzebne. Klient może wprowadzać w naszym dziele poprawki według własnego uznania. Ale zwykle nie zachodzi taka potrzeba, gdyż całość przeszła mordercze testy jeszcze na etapie powstawania.” – powiedział Mark Rein, wiceprezydent firmy Epic Games.
Więcej informacji: http://www.epicgames.com/