Wygląd kontrolera PSVR 2 ujawniony. Są zdjęcia
Ujawniono wygląd nowych kontrolerów Sony zaprojektowanych z myślą o PlayStation VR 2. Ich projekt różni się znacząco od PS Move.
- wiemy, jak będą wyglądać nowe kontrolery PlayStation przeznaczone do gry w wirtualnej rzeczywistości;
- to uchwyty w kształcie pierścienia wykorzystujące technologie znane z pada DualSense – spusty adaptacyjne i haptyczne wibracje;
- z ciekawych nowości warto też wspomnieć o tym, że będą zaopatrzone w drążki analogowe oraz wykrywacz dotyku palców.
Pod koniec lutego Jim Ryan, CEO Sony Interactive Entertainment, podał nieco szczegółów na temat PlayStation VR 2, jednakże zaznaczył, że jest to raczej odległy temat (mówimy tu o perspektywie nie miesięcy, a lat). Przyznał, iż będzie to zestaw przewodowy, choć z jednym kablem przewodzącym zamiast dwóch.
Co ciekawe, nie musieliśmy czekać zbyt długo na kolejne informacje o PS VR 2, bo wystarczy zajrzeć na oficjalnego bloga PlayStation, by zauważyć post opublikowany przez Hideakiego Nishino, czyli wiceprezesa SIE. Artykuł przedstawia wygląd kontrolera nowej generacji przeznaczonego do gry w wirtualnej rzeczywistości. Różni się on znacznie od dostępnego aktualnie oprzyrządowania z serii Sony Move Motion. Charakterystyczne pałki zostaną zastąpione przez specjalne uchwyty. Zobaczcie sami:
W oczy rzuca się bardzo charakterystyczny kształt kontrolera zaprojektowany z myślą o jak najlepszym dostosowaniu się do dłoni użytkownika. Ponadto narzędzie wyposażono w gałki analogowe, co też jest nowością, bo nie występują one w PS Move.
Graczy ucieszy zapewne wykorzystanie przez kontroler specjalnych technologii, które pozwolą na uzyskanie mocniejszych doświadczeń z przebywania w wirtualnej rzeczywistości. Część z nich jest z pewnością znana chociażby posiadaczom PlayStation 5, gdyż Sony zadbało o implementację adaptacyjnych spustów (po jednym na dłoń) oraz haptycznych wibracji dostępnych w padzie DualSense. Odczujemy więc na własnym ciele efekty środowiskowe z danej gry, jak i opór przycisków podczas wystrzeliwania z cyfrowej broni.
Co ważne, nowy kontroler VR nie będzie już tylko zwykłym narzędziem służącym wyłącznie do wciskania przycisków i wymachiwania na lewo i prawo. Jego pierścieniowa budowa i odczytywanie dotyku palców ma pozwolić na dokładniejsze naśladowanie ruchów gracza.
Na razie mówimy tu o prototypie, który trafi „wkrótce” do produkcji i użytku deweloperów, a ci będą go mogli wykorzystać do jeszcze ciekawszych gier tworzonych z myślą o PS VR 2. Na konkretne daty i deklaracje zapewne jeszcze trochę poczekamy.