autor: Marek Czajor
Wszystko o Hitman 2 (cena, wymagania sprzętowe, edycje kolekcjonerskie) - akt. #6
Niniejsze kompendium zawiera informacje o grze Hitman 2, udostępnione przez producenta, wydawcę i i media branżowe. Kompendium będzie uzupełniane na bieżąco po premierze gry.
[Aktualizacja #6]: Nieuchwytne cele - nagrody, lista ofiar i nowe kontrakty: The Undying Returns i The Deceivers (3.1)
[Aktualizacja #5]: Misja The Last Yardbird w trybie Tryb Sniper Assassin (3.2), Patch 2.14 i Hitman 2 Starter Pack (8)
[Aktualizacja #4]: Zestaw sportów zimowych i Festiwal śniegu (5.2), Patch 2.13 (8), Usunięcie zabezpieczenia Denuvo (9), Trailer Snow Festival (10)
[Aktualizacja #3]: Misje fabularne (3.1), DLC Świąteczni złoczyńcy (5.2), Patche 2.11 i 2.12 (8), Wycinanki z Hitmanem na Święta (9), Film ze Świątecznymi Zesłańcami (10)
[Aktualizacja #2]: Misje (2.1), Tryb fabularny i pierwszy Nieuchwytny cel (3.1), Cena edycji kolekcjonerskiej (5.1), Kolejne recenzje (7), Złamanie zabezpieczenia Denuvo (9), Film z Markiem Fabą (10)
[Aktualizacja #1]: Premiera gry (1); DLC i Prolog (5.2); Recenzje po premierze (7)
1. Informacje ogólne
Spis treści
1. Informacje ogólne (1.1 Prace nad grą)
2. Fabuła (2.1 Misje)
3. Gameplay (3.1 Tryby dla pojedynczego gracza; 3.2 Rozgrywka wieloosobowa; 3.3 Trofea i osiągnięcia)
4. Wymagania sprzętowe (4.1 Minimalna konfiguracja; 4.2 Zalecana konfiguracja)
5. Edycje kolekcjonerskie i DLC (5.1 Edycje specjalne i kolekcjonerskie; 5.2 DLC)
6. Polska wersja językowa
7. Recenzje
8. Patche
9. Ciekawostki
10. Trailery i inne video
Hitman 2 jest kontynuacją gry Hitman z 2016 roku i kolejną grą o przygodach Agenta 47, wykreowanego w 2000 roku przez duńskie studio IO Interactive (IOI). Wydawcą tej multiplatformowej gry akcji jest Warner Bros. Interactive.
[Aktualizacja #1]: Premiera gry miała miejsce 13 listopada 2018 roku. Platformami docelowymi są PC, PlayStation 4 i Xbox One. Cena w sklepie GOL w momencie premiery wynosiła 249 złotych (PC - wersja cyfrowa) i 239 zł (Xbox One, PS4 - wersje pudełkowe). Cena konsolowych wersji cyfrowych to 289 zł. Ze względu na sceny przemocy i wulgaryzmy gra nosi oznakowanie PEGI 18 i przeznaczona jest dla osób dorosłych.
1.1 Prace nad grą
Hitman 2 po raz pierwszy został zapowiedziany w listopadzie 2016 roku. Podobnie jak poprzednia część, kontynuacja miała być sprzedawana w odcinkach. W maju 2017 roku właściciel IOI, firma Square Enix wystawiła szwedzkiego developera na sprzedaż. Jednocześnie team przeszedł restrukturyzację i był zmuszony zwolnić część personelu. Na szczęście nie przerwało to prac nad tytułem, a miesiąc później szef IO Interactive Hakan Abrak ogłosił, że studio wykupiło się ze Square Enix i zachowało prawo do marki Hitman. W listopadzie 2017 roku IOI już oficjalnie potwierdziło prace nad Hitmanem 2, a 7 czerwca 2018 roku podało datę premiery, wymagania sprzętowe oraz kilka kluczowych informacji. Jedną z najistotniejszych była ta, że gra nie będzie podzielona na odcinki i zostanie wydana jako jedna całość. 27 września IOI ogłosiło, że prace nad grą zostały ukończone, a premiera nie ulegnie zmianie i odbędzie się 13 listopada 2018 roku.
2. Fabuła
W grze Hitman 2 gracz wciela się ponownie w zawodowego zabójcę o kryptonimie Agent 47. Pod egidą agencji rządowej protagonista odwiedza różne zakątki świata i eliminuje zlecone cele.
2.1 Misje
[Aktualizacja #2]: Do dyspozycji gracza oddano lokacje treningowe w placówce ICA, gdzie przeprowadzane jest szkolenie zasadnicze, prolog i egzamin końcowy oraz sześć nowych miejscówek w trybie fabularnym. Ponadto od dnia premiery dostępnych jest sześć starych map, znanych z poprzedniej części.
Lokacje treningowe
1. Placówka ICA - kryptonim misji: Trening i Prolog. Zadanie: opanować mechanikę gry, odnaleźć i zlikwidować cel znajdujący się na statku. Cel: Kalvin Ritter. Miejsce: statek.
2. Placówka ICA - kryptonim misji: Egzamin końcowy. Zadanie: przeniknąć na teren militarnej zony, odszukać i zlikwidować naukowca. Cel: Jasper Knight. Miejsce: baza wojskowa.
Nowe lokacje
1. Hawke's Bay - kryptonim misji: Zew Nocy. Zadanie: wtargnąć do willi, włamać się do komputera, zlikwidować właścicielkę. Cele: Alma Reynard, Orson Mills (opcjonalnie). Miejsce: rezydencja na plaży w Nowej Zelandii.
2. Miami - kryptonim misji: Linia mety. Zadanie: przeniknąć na teren zawodów sportowych i do budynku Kronstadt, zabić kierowcę i jej ojca. Cele: Sierra Knox, Robert Knox. Miejsce: tor wyścigowy w Miami.
3. Santa Fortuna - kryptonim misji: Trzygłowy wąż. Zadanie: zlustrować miasteczko, odnaleźć jaskinię kartelu, fabrykę narkotyków i rezydencję dilera, zlikwidować trójkę bossów. Cele: Rico Delgado, Jorge Franco i Andrea Martinez. Miejsce: miasteczko Santa Fortuna w kolumbijskiej dżungli.
4. Bombaj - kryptonim misji: Pościg za zjawą. Zadanie: zinfiltrować kryjówkę gangu Crows, zlokalizować willę reżysera i przeszukać slumsy, zgładzić szefa i szefową gangów oraz zlikwidować filmowca. Cele: Maelstrom, Dawood Rangan i Vanya Shah. Miejsce: dzielnica biedoty w indyjskim Bombaju.
5. Whittleton Creek (Zatoczka Whittleton) - kryptonim misji: Inne życie. Zadanie: zbadać dzielnicę domków jednorodzinnych w Whittleton Creek, znaleźć wskazówki dotyczące winy gangsterów, odnaleźć domy i wyeliminować przestępców. Cele: Nolan Cassidy, Janus. przedmieścia Whittleton Creek w stanie Vermont, USA.
6. Isle of Sgail (wyspa Sgail) - kryptonim misji: Stowarzyszenie Arki. Zadanie: przeniknąć na imprezę w zamku, zlokalizować i zlikwidować obie siostry. Cele: Zoe Washington, Sophia Washington, Stała (opcjonalnie). Miejsce: zamczysko na wyspie Sgail.
Stare lokacje
1. Paris - zadanie: zinfiltrować rezydencję, w której oficjalnie odbywają się pokazy mody, a nieoficjalnie aukcje nielegalnych towarów. Cele: Dalia Margolis i Viktor Novikov. Miejsce: pałac w Paryżu.
2. Sapienza - zadanie: przeniknąć do willi rodziny Caruso, zabić dwójkę naukowców oraz zniszczyć śmiercionośnego wirusa. Cele: Silvio Caruso i Franceska de Santis. Miejsce: malownicze zabudowania włoskiego miasteczka.
3. Marrakesh - zadanie: dokonać egzekucji ukrywającego się w szwedzkiej ambasadzie bankiera oraz rezydującego w centrum miasta generała. Cele: Claus Strandberg, Reza Zaydan. Miejsce: marokańskie, spieczone słońcem miasto.
4. Bangkok - zadanie: wejść na teren stołecznego hotelu, zlokalizować i zlikwidować gwiazdora muzycznego i jego adwokata. Cele: Jordan Cross, Ken Morgan. Miejsce: hotel Himmapan w stolicy Tajlandii.
5. Colorado - zadanie: zinfiltrować obóz militarny, pozbyć się czwórki niebezpiecznych przestępców. Cele: Sean Rose, Maya Parvati, Ezra Berg oraz Penelope Graves. Miejsce: farma w stanie Kolorado, USA.
6. Hokkaido - zadanie: zbadać kompleks medyczny, odnaleźć i zabić prawniczkę i jednego z pacjentów. Cele: Yuki Yamazaki i Erich Sodders. Miejsce: szpital w górach na japońskiej wyspie Hokkaido.
3. Gameplay
Technicznie rzecz ujmując, Hitman 2 jest zręcznościówką TPP z elementami skradanki. Agent 47 ma za zadanie wyeliminować wskazane osoby i bezpiecznie ewakuować się z terenu misji. Sposobów na osiągnięcie celu jest wiele, wszystko zależy od naszej pomysłowości, ponadto gra sama, jeśli chcemy, wskaże różne okazje (misje fabularne) na dotarcie do ofiary. Twórcy umożliwili wcielenie się w zabójcę zarówno w trybach dla pojedynczego gracza, jak i w rozgrywkach wieloosobowych.
3.1 Tryby dla pojedynczego gracza
Głównym wariantem zabawy dla pojedynczego gracza jest Tryb fabularny, ponadto gra oferuje kilka innych rodzajów zabawy, znanych z gry Hitman: Kontrakty (Contracts), Nieuchwytne cele (Elusive Targets) i Tryb Eskalacji (Escalation Mode).
Tryb fabularny
[Aktualizacja #2]: Na zlecenie CIA Agent 47 zajmuje się usuwaniem niewygodnych dla Agencji osób. W trybie fabularnym odwiedza w tym celu sześć lokalizacji zlokalizowanych w różnych częściach globu. Po dotarciu w pobliżu miejsca akcji, jego rola polega na przeniknięciu na teren zakazany, następnie lokalizacji, a ostatecznie zlikwidowaniu celów. Aby to osiągnąć, wielokrotnie się przebiera, używa nowoczesnej broni i gadżetów, a także wykorzystuje środowisko, w którym się znajduje, tłum, elementy otoczenia i przedmioty, które nawiną mu się pod rękę. Warto nadmienić, że w momencie premiery gry dostępnych było bonusowo także sześć starych misji, znanych z poprzedniej części gry. W sumie do dyspozycji jest więc 12 różnych obszarów działania.
W obrębie każdej misji głównej (oproćz pierwszej - Hawke'y Bay) do wykonania są tzw. misje fabularne. Są to dodatkowe wątki, odblokowywane najczęściej poprzez podsłuchanie czyjejś rozmowy. Po aktywowaniu misji fabularnej przed graczem otwierają się alternatywne sposoby (wyzwania) na dotarcie do celu i jego likwidację. Wyzwań jest zawsze kilka w obrębie każdej misji fabularnej. Za ich wypełnienie w podsumowaniu głównego zadania otrzymuje się dodatkowe punkty.
[Aktualizacja #3]: Misje fabularne w grze Hitman 2:
1. Hawke's Bay - brak
2. Miami:
- Dawka dożylna (Intravenous) - odblokowana po podsłuchaniu rozmowy dwóch ratowników medycznych w skrzydle szpitalnym.
- Idealna maszyna (A Perfect Mechanic) - aktywowana po podsłuchaniu dwóch porządkowych dyskutujących na parkingu ciężarówek lub mechanika Krondstadt rozmawiającego przez telefon.
- Nowa Armia (The New Army) - włącza się po podsłuchaniu rozprawiającego na plaży przez komórkę Teda Mendeza.
- Przekąski na gastro (The Munchies) - uruchamiana po podsłuchaniu rozmowy dwóch mężczyzn siedzących na ławce.
- Triumf (The Triumph) - odblokowana po podsłuchaniu dwóch techników konwersujących obok budek z jedzeniem.
- Turbodoładowanie (Turbo Charged) - aktywowana po podsłuchaniu rozmowy dwóch inżynierów stojących obok prezentowanego bolidu wyścigowego w budynku Kronstadt.
- W różowym ci do twarzy (Pretty in Pink) - uruchamiana po podsłuchaniu dzwoniącego gdzieś osobnika w stroju flaminga.
3. Santa Fortuna:
- Święta ziemia (Hallowed Ground) - odblokowana po podsłuchaniu dysputy dwóch żołnierzy stojących na warcie za wiaduktem.
- Dozgonna miłość (Undying Love) - aktywowana po podsłuchaniu rozmowy dwóch strażników znajdujących się na terenie posiadłości Rico Delgado.
- Podróżnik (Backpacker) - włącza się po podsłuchaniu dwóch przemytników konwersujących na balkonie domu przy głównym placu w mieście.
- Zanurzony (Submerged) - uruchamiana po podsłuchaniu kobiety na portowym targu.
- Serce z kamienia (Heart of Stone) - odblokowana po podsłuchaniu rozmowy dwóch żołnierzy stojących obok pomnika Rico Delgado w mieście.
- Zabójcza sztuka (Deadly Art) - aktywowana po podsłuchaniu rozmowy pary turystów fotografujących przyrodę nad brzegiem rzeki.
- Poszukiwania (Half Baked) - uruchamiana po podsłuchaniu dwóch ubranych w niebieskie peleryny strażników, trzymających straż na plantacji narkotykowej.
4. Bombaj:
- Stara miłość (Flames Rekindled) - odblokowana po podsłuchaniu rozmowy strażników w kryjówce Crows, w budynku, gdzie jeden z żołdaków sprowadza po schodach kobietę.
- Zdjęcie idealne (Picture Perfect) - aktywowana po rozmowie na ulicy z członkiem ekipy filmowej ubranym w zieloną kamizelkę.
- Suknia warta więcej niż życie (A Dress to Die For) - włącza się po podsłuchaniu dysputy krawca ze strażnikiem Vanyi Shah na targu.
- Przeminęło z wiatrem (Gone with the Wind) - uruchamiana po podsłuchaniu dwóch kobiet z ekipy filmowej, rozmawiających na piętrze willi Rangana przy nabrzeżu.
- Kolory szczęścia (Broad Strokes) - odblokowana po dotarciu na ostatnie piętro wysokiego budynku przy dużej ulicy w centrum, tam, gdzie na balkonie stoi snajper.
- Gładkie golenie (A Close Shave) - aktywowana po podsłuchaniu rozmowy strażników znajdujących się na piętrze domu tuż przy głównej alei slumsów.
- Kwestia dyscypliny (A Matter of Discipline) - uruchamiana po ponownym odnalezieniu snajpera, obserwującego nowy cel na tarasie jednego z budynków.
5. Whittleton Creek (Zatoczka Whittleton):
- Ślad okruszków (Breadcrump Trail) - odblokowana po podsłuchaniu rozmowy listonosza i mężczyzny z numerem "87" na koszulce, stojących na chodniku.
- Ubij kreta (Whack-A-Mole) - aktywowana po podsłuchaniu dyskusji policjanta z ogrodnikiem Janusa, rozprawiających przy drodze.
- Dom na sprzedaż (House for Sale) - włącza się po podsłuchaniu pośrednika handlu nieruchomościami i sprzedawcy muffinów, rozmawiających przy różowo udekorowanym stoisku obok domu.
- Zakaz palenia (No Smoking Area) - odblokowana po podsłuchaniu palącego mężczyzny, stojącego na werandzie posesji sąsiadującej z podwórkiem, gdzie odbywa się impreza (wiszą baloniki).
- W zdrowym ciele (An Apple a Day) - aktywowana po podsłuchaniu pary rozmawiającej przy pomniku, na zieleńcu obok drogi.
- Walka ze szkodnikami (Pest Control) - uruchamiana po podsłuchaniu dyskusji dwóch budowlańców w pomarańczowych kombinezonach i żółtych kaskach, tkwiących obok napisu "No entry".
- Zgrillowany (Charbroiled) - odblokowana po podsłuchaniu kobiety i mężczyzny rozprawiających na werandzie domu z powiewającą flagą amerykańską i wywieszonym napisem "Welcome".
6. Isle of Sgail (wyspa Sgail):
- Jak Feniks z popiołów (A Phoenix From The Ashes) - odblokowana po podsłuchaniu rozmowy członkini stowarzyszenia z kapłanem w fioletowym stroju, przebywających na dziedzińcu zamku obok ogromnego posągu feniksa.
- Finałowy klub (Final Club) - aktywowana po podsłuchaniu konwersacji kobiety i mężczyzny w komnacie z wielkim monitorem na ścianie.
- To należy do muzeum (It Belongs In A Museum) - włącza się po podsłuchaniu dwóch kapłanów w fioletowych strojach, rozprawiających przy gablocie z naszyjnikiem Azteków w jednej z komnat zamku.
- Ostatnie pożegnanie (Last Honors) - uruchamiana po podsłuchaniu rozmowy niebiesko odzianej członkini stowarzyszenia i gościa z obsługi, znajdujących się na zewnątrz zamku.
- Po drabinie społecznej (Social Climbing) - odblokowana po odczytaniu e-maila w laptopie w pokoju z systemem monitoringu, ulokowanym na piętrze zamku.
- Czas zmian (Winds of Change) - aktywowana po obezwładnieniu kapłana ze złotą maską na potylicy na jednym z górnych tarasów zamku.
Tryb kontraktu (Contracts)
Kontrakty są to samodzielnie opracowane scenariusze, w których samemu wybiera się zarówno cele, jak i sposoby ich eliminacji. Stworzony kontrakt można udostępnić innym użytkownikom gry, by móc później porównać swój wynik punktowy z wynikami osiągniętymi przez nich.
Nieuchwytne cele (Elusive Targets)
Nieuchwytne cele to bardzo wymagające kontrakty, pojawiające się i trwające określony czas. Gracz ma tylko jedno podejście do celu - jeśli ten ucieknie lub zabójca zginie, misja kończy się niepowodzeniem i nie ma możliwości powtórki. Niedostępna jest także opcja zapisu stanu gry. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, iż osoba mająca dostać kulkę nie jest oznaczona na mapie. Znalezienie i rozpoznanie jej jest równie trudne, co zlikwidowanie. Jako wskazówkę należy przyjąć film wprowadzający do misji oraz ogólne tło przedstawionych wydarzeń, które nasuwa wnioski co do lokalizacji ofiary.
[Aktualizacja #6]: Nagrodami za wykonanie kontraktu są unikalne przebrania (suits) dla Agenta 47 i inne przedmioty. Lista strojów obejmuje:
- Location Specific Suits - otrzymywane za likwidację Nieuchwytnego celu w danej lokacji. Do zdobycia są: Florida Fit with Gloves (Miami), Casual Tourist with Gloves (Santa Fortuna), Imperial Classic with Gloves (Mumbai), Suburbian Suit with Driving Gloves (Whittleton Creek) oraz Tuxedo and Mask with Gloves (Isle of Sgail).
- Completion Suits - otrzymywane za likwidację określonej ilości Nieuchwytnych celów. Do zdobycia są: Absolution Suit with Gloves (3 zabójstwa), Blood Money with Gloves (6 zabójstw), Signature Suit with Gloves (9 zabójstw), The Undying Look (12 zabójstw) oraz Casual Undercover (15 zabójstw).
- Silent Assassin Suits - otrzymywane za likwidację Nieuchwytnego celu z oceną "Silent Assassin" ("Cichy zabójca"). Do zdobycia są: Terminus Suit (1 ocena "Silent Assassin"), Winter Suit with Gloves (5 ocen "Silent Assassin").
Dodatkowe przedmioty otrzymywane za wykonanie kontraktów:
- Explosive Pen - za ukończenie kontraktu The Undying,
- Black Winter Suit - za ukończenie dowolnego kontraktu,
- Lil's Flashy - za ukończenie kontraktu The Undying Returs.
Pierwszym Nieuchwytnym celem w Hitmanie 2 był Mark Faba, pseudonim The Undying (Nieśmiertelny), dawny agent MI5, a obecnie płatny zabójca. Ofiarę należało odnaleźć na terenie kompleksu wyścigowego w Miami, gdzie miała spotkać się w sprawie kolejnego zlecenia. Nagrodami za wykonanie kontraktu były florydzkie wdzianko z rękawiczkami (Florida Fit with Gloves) oraz wybuchowe pióro (Explosive Pen). Misja z Fabą została odblokowana 20 listopada 2018 roku i była dostępna przez 14 dni.
Kolejne Nieuchwytne cele:
- The Revolutionary (Rewolucjonista) - nazwa celu: Vincente Murillo, miejsce akcji: Santa Fortuna, termin odblokowania: 21-31 grudzień 2018 roku, nagroda: Casual Tourist with Gloves. Opis celu: faszystowski lider kolumbijskiej milicji, prominentny bojownik w walce z komunizmem w latach 80-tych. Przez lata nieaktywny, powraca teraz, by, poczynając od Kolumbii, zaprowadzić nowy porządek w Ameryce Południowej. Jeśli ten narcyz, paranoik i patologiczny kłamca o skłonnościach do alkoholu ujawni się światu, może wyjawić, kto go wspierał w czasie rewolucji przed 30 laty. Dla pewnych ludzi byłoby to niebezpieczne.
- The Appraiser (Rzeczoznawca) - nazwa celu: Miranda Jamison, miejsce akcji: Isle of Sgail, termin odblokowania: 25 luty - 4 marzec 2019 roku, nagroda: Tuxedo and Mask with Gloves. Opis celu: dyrektorka Instytutu Gorki w Barcelonie, rzeczoznawczyni i kluczowy gracz na świecie w ustalaniu cen dzieł sztuki. Zrujnowała wiele galerii i popchnęła do śmierci wielu artystów, a nawet wynajęła grupę przestępczą, by ukraść cenny obraz byłemu klientowi. Gdy to odkrył, zamówił kontrakt na jej likwidację i zdobycie osobistego dziennika z zapisanymi transakcjami. Akcja musi być wykonana przed odsłonięciem obrazu.
- The Politician (Kobieta polityki) - nazwa celu: Dame Barbara Elizabeth Keating, miejsce akcji: Hawke's Bay, termin: 8-18 marca 2019 roku, nagroda: brak (wykonanie kontraktu powiększa progres w odblokowaniu strojów Silent Assassin Suits i Completion Suits. Opis celu: nowozelandzka potentatka, była minister handlu i spraw zagranicznych. Oskarżona o przelewanie pieniędzy z organizacji charytatywnej na prywatne konta, całą winę zrzuciła na niewinną dyrektorkę fundacji, którą następnie kazała zlikwidować, pozorując samobójstwo. Po tym wszystkim rozpoczęła PR-owe tournee, mające poprawić jej wizerunek. W trasie posiłkuje się dublerką.
- The Undying Returns (Nieśmiertelny) - nazwa celu: Mark Faba, miejsce akcji: Miami, termin odblokowania: 3 maj - 3 czerwca 2019 roku, nagroda: Lil' Flashy. Opis celu: dawny agent MI5, a obecnie płatny zabójca powraca w powtórce pierwszej misji w Miami. Każdy, kto poprzednio nie zrealizował kontraktu, ma powtórną szansę wyeliminować Marka Fabę. Jeśli wcześniej udało się zlikwidować cel, warto pokusić się o powtórkę, aby otrzymać w nagrodę robocika Lil' Flashy i zwiększyć szansę na zdobycie strojów z puli Silent Assassin Suits i Completion Suits.
Jeżeli gracz posiada dodatek Spuścizna (Hitman Legacy Pack), może wykonywać misje Nieuchwytny cel dedykowane dla tego DLC. Nagrody i sposoby ich oblokowania są analogiczne jak w Hitmanie 2 i obejmują stroje zdobyte za: likwidację celu w danej lokacji, likwidację określonej ilości celów, likwidację celu z oceną "Silent Assassin" ("Cichy zabójca").
Nieuchwytne cele dodatku Spuścizna (Hitman Legacy Pack):
- The Fugitive (Zbieg) - nazwa celu: Ji-Hu, miejsce akcji: Hokkaido, termin: 8-18 luty 2019 roku, nagroda: White Yukata. Opis celu: poszukiwany przez rządy trzech państw terrorysta, powiązany z konfliktami hybrydowymi w Chinach, Japonii i Korei Południowej. Dzięki notorycznym zmianom wyglądu i tożsamości od lat nieuchwytny. Dzięki przeciekowi wiadomo, że udał się do szpitala na Hokkaido celem przejścia zabiegu rekonstrukcji twarzy. Pewnym utrudnieniem w wykonaniu kontraktu jest fakt, że w placówce znajduje się więcej pacjentów po przebytym zabiegu zmiany wyglądu.
- The Black Hat (Haker) - nazwa celu: Owen "Protagonista" Wagner, miejsce akcji: Paryż, termin odblokowania: 29 marzec - 8 kwiecień 2019 roku, nagroda: Tuxedo with Gloves. Opis celu: posługujący się nieetycznymi metodami haker, złodziej wykradający dane zarówno z międzynarodowych korporacji, jak i agencji rządowych. Wynajęty przez właścicielkę agencji szpiegowskiej - Dalię Margolis - do przeprowadzenia kolejnego ataku hakerskiego, przebywa obecnie w Paryżu ze swoim partnerem o pseudonimie "Whitecap".
- The Prince (Książę) - nazwa celu: Adalrico Candelaria, miejsce akcji: Sapienza, termin: 12-22 kwiecień 2019 roku, nagroda: Italian Suit with Gloves. Opis celu: ojciec Adalrico jest watykańskim kardynałem, typowanym na następnego papieża. W latach 70-80 był jednak powiązany z reżimem Pinocheta i to on ponosi najprawdopodobniej odpowiedzialność za "znikanie" członków chilijskiej opozycji. Obecnie podróżuje po Europie i ma zatrzymać się w kościele w Sapienzie. Ochrania go doborowa jednostka ochroniarska CICADA.
- The Deceivers (Oszuści) - nazwa celów: Anthony L. Troutt, Richard J. Magee, miejsce akcji: Sapienza, termin: 31 maj - 10 czerwiec 2019 roku, nagroda: jeden punkt progresu w dążeniu do zdobycia Elusive Targets Suits. Opis celu: dwa cele, znane jako The Congressman (Kongresman) i The Guru (Guru) powracają razem w pojedynczym kontrakcie. Kongresman odpowiedzialny jest za ostrzelanie własnych sił podczas inwazji na Grenadę w 1983 roku, Guru żeruje na funduszach powierniczych niszcząc ich udziałowców. Obaj pojawili się w tym samym czasie i miejscu. Do odblokowania jeden punkt progresu dla zdobycia Elusive Targets Suits.
Tryb eskalacji (Escalation Mode)
Zadaniem grającego w Tryb eskalacji jest zlikwidowanie danego celu pięć razy, za każdym razem w inny sposób. Kolejna próba jest trudniejsza od poprzedniej, a na protagonistę czyhają dodatkowe, nie występujące wcześniej pułapki. W związku z brakiem możliwości zapisania stanu gry niepowodzenie oznacza porażkę całej misji.
3.2 Rozgrywka wieloosobowa
W Hitmanie 2 dostępne są dwa tryby wieloosobowe. W pierwszym (Sniper Assassin) gracze kooperują z sobą, a drugim (Ghost Mode) rywalizują.
Sniper Assassin
[Aktualizacja #5]: W trybie Sniper Assassin zadaniem gracza jest wyeliminowanie celów przy pomocy karabinu snajperskiego. Jedyna dostępna jak dotąd misja - The Last Yardbird - rozgrywa się podczas ceremonii ślubnej w austriackiej posiadłości Himmelstein. Do likwidacji jest trójka członków międzynarodowego gangu złodziei The Yardbirds - Dorian Lang, Doris Lee i Guillaume Maison - oraz ich 15 ochroniarzy. Można grać zarówno solo, jak i w kooperacji z drugim graczem. Do wyboru są trzy postaci: Agent 47, Stone i Knight. Mimo iż w trakcie akcji nie można się przemieszczać, wcale nie jest łatwo. Na wykonanie zadania jest zaledwie 15 minut, po upływie których misja kończy się niepowodzeniem. Ważne jest, aby zaplanować kolejność eliminacji zarówno osób będących celami, jak i świadków zabójstwa. Dróg do osiągnięcia dobrego rezultatu jest wiele, a efekt można osiągnąć nie tylko poprzez bezpośrednie trafienia (do wyboru są trzy rodzaje amunicji), ale także poprzez umiejętne trafiane w różne przedmioty np. żyrandol, który upadając zabije naraz większą liczbę osób. Kooperując z drugim graczem, można podzielić się z nim zadaniami, oznaczyć mu cele do zlikwidowania itp.
Zaliczając wielokrotnie tryb można odblokować 27 wyzwań. Każde zaliczone wyzwanie zwiększa mnożnik punktów naliczanych podczas podsumowania misji. Dodatkowe premie można uzyskać za zdobycie rangi Cichego Zabójcy czy brak ofiar wśród niewinnych uczestników wesela. Nagrodami odblokowanymi w trakcie zabawy są ulepszenia karabinu snajperskiego.
Tryb Sniper Assassin mogli wypróbować przed premierą ci, którzy zdecydowali się złożyć pre-order na Hitmana 2. W tym przypadku jednak niedostępny był tryb kooperacji, który został odblokowany po premierze.
Tryb zjawy (Ghost Mode)
Tryb zjawy (Ghost Mode) jest trybem rywalizacji debiutującym w serii. Dwóch assassinów otrzymuje zadanie eliminacji tych samych celów w tym samym czasie. Próbując różnych sposobów, zadaniem gracza jest dorwanie ofiar, zanim zrobi to konkurent. Mimo iż grają na jednej mapie, między grającymi nie ma możliwości interakcji, jeden widzi drugiego pod postacią ducha. Wygrywa ten, który jako pierwszy zabije pięć wskazanych osób. Przed rozpoczęciem każdego meczu nowe cele są wybierane losowo, dzięki czemu każda rozgrywka przebiega inaczej.
3.3 Trofea i osiągnięcia
Hitman 2 w wersji na PlayStation 4 umożliwi odblokowanie 118 trofeów: 13 złotych, 18 srebrnych i 87 brązowych. Mimo rekordowej liczby pucharków (premiowane jest także ukończenie starych misji) nie przewidziano trofeum platynowego. W wersji dla Xbox One do odblokowania jest 118 osiągnięć o łącznej wartości 3015 punktów.
4. Wymagania sprzętowe
4.1 Minimalna konfiguracja
- System operacyjny: 64-bitowy Windows 7;
- Procesor: Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz lub AMD CPU Phenom II X4 940;
- Pamięć RAM: 8 GB;
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660 lub Radeon HD 7870;
- DirectX: Wersja 11;
- Miejsce na twardym dysku: 60 GB.
4.2 Zalecana konfiguracja
- System operacyjny: 64-bitowy Windows 7, 8, 8.1 lub 10;
- Procesor: Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz lub AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz;
- Pamięć RAM: 8 GB;
- Karta graficzna: Nvidia GPU GeForce GTX 770 lub AMD GPU Radeon R9 290;
- Miejsce na twardym dysku: 60 GB.
Gra w wersji PC będzie do pobrania z platformy Steam. Wersje na PlayStation 4 i Xbox One będą rozprowadzane odpowiednio przez PlayStation Store i Xbox Store.
5. Edycje kolekcjonerskie i DLC
Oprócz standardowego wydania, gra Hitman 2 jest rozprowadzana w dwóch edycjach specjalnych oraz w wersji kolekcjonerskiej. Aby skorzystać z edycji specjalnych, które zawierają cyfrowe bonusy, należy posiadać dostęp do Internetu. Przy złożeniu pre-ordera otrzymuje się dostęp do trybu Sniper Assassin, który wygasa w dniu premiery gry.
5.1 Edycje specjalne i kolekcjonerskie
Na chwilę obecną Edycja Srebrna (Silver Edition) dostępna jest tylko na kontynencie amerykańskim. Ceny podano dla wersji na PC.
Edycja Podstawowa (Standard Edition)
Zawartość Edycji Podstawowej (Standard Edition):
- Gra Hitman 2.
Cena edycji: 249 zł.
Srebrna Edycja (Silver Edition)
Srebrna Edycja (Silver Edition) rozprowadzana będzie wyłącznie cyfrowo. Zawartość edycji:
- Gra Hitman 2;
- Cyfrowe gadżety: włoska walizka z czarnej skóry, pistolet z tłumikiem model ICA 19 Blackballer;
- Dostęp do pierwszego rozszerzenia, które zaoferuje nową lokację, kolejne misje, bonusową mapę do trybu multiplayer, świeże przebrania oraz bronie.
Cena edycji: 329 zł.
Złota Edycja (Gold Edition)
Zawartość Złotej Edycji (Gold Edition):
- Gra Hitman 2;
- Cyfrowe gadżety: włoska walizka z czarnej skóry, pistolet z tłumikiem model ICA 19 Blackballer;
- Dostęp do dwóch pierwszych rozszerzeń, które zaoferują nowe lokacje, kolejne misje, bonusowe mapy do trybu multiplayer, świeże przebrania oraz bronie;
- Dostęp do pełnej wersji gry na cztery dni przed oficjalnym debiutem.
Cena edycji: 379 zł.
Edycja kolekcjonerska (Collector's Edition)
Edycja Kolekcjonerska (Collector's Edition) rozprowadzana będzie wyłącznie w formie fizycznej. Zawartość edycji:
- Gra Hitman 2;
- Steelbook na grę;
- Cyfrowe gadżety: włoska walizka na broń z czarnej skóry, pistolet z tłumikiem model ICA 19 Blackballer, wstrząsowa gumowa kaczka, czarny garnitur;
- Dostęp do dwóch pierwszych rozszerzeń, które zaoferują nowe lokacje, kolejne misje, bonusowe mapy do trybu multiplayer, świeże przebrania oraz bronie;
- Dostęp do pełnej wersji gry na cztery dni przed oficjalnym debiutem;
- Replika walizki na broń;
- Brelok w kształcie naboju;
- Gumowa kaczka;
- Moneta z sygnaturą Agenta 47.
Cena edycji: 609 zł.
5.2 DLC
[Aktualizacja #1]: Wraz z premierą Hitmana 2 udostępniono dodatek Spuścizna (Hitman Legacy Pack) - DLC zawierające odświeżone wersje wszystkich sześciu lokacji z poprzedniej części gry z 2016 roku. Misje zaoferowano w odrestaurowanej wersji, z poprawioną sztuczną inteligencją przeciwników, ulepszonym systemem postępów i nowymi przedmiotami. Pakiet jest dostępny za darmo dla nabywców poprzedniej odsłony i występuje w dwóch wersjach:
- Spuścizna (Hitman Legacy Pack) - dla właścicieli Hitmana z 2016 roku w wersjach Hitman:The Full Experience, Hitman: The Complete First Season (wersja cyfrowa lub pudełkowa) lub wszystkich epizodów dokupionych osobno. DLC zawiera odświeżone wszystkie sześć lokacji z Hitmana.
- Spuścizna: zestaw EGR (Hitman GOTY Legacy Pack) - dla posiadaczy poprzedniego Hitmana w wersjach Hitman - Game of the Year Edition (łącznie z tymi, którzy upgrade'owali "podstawki" do GOTY Edition) lub Hitman: Definitive Edition. DLC zawiera odświeżone wszystkie sześć lokacji z Hitmana, dodatkową kampanię "Patient Zero" (zawierającą cztery misje), bonusowe stroje (kruka, klauna i kowboja), trzy dodatkowe bronie i trzy kontrakty w trybie Eskalacji z GOTY Edition.
Pozostali gracze, którzy chcą nabyć pierwsze DLC, muszą zapłacić 42 złote za Spuściznę lub 84 złote za Spuściznę: zestaw EGR.
Drugim produktem udostępnionym w dniu premiery jest Hitman 2: Prolog. Jest to darmowa, grywalna wersja Hitmana 2, ograniczona do jednej misji. Pozwala ona zapoznać się z mechanizmami rządzącymi grą i być może przekonać do zakupu jej pełnej wersji. Co istotne, po zainstalowaniu Hitmana 2: Prolog można również dokupić DLC Spuścizna bez konieczności posiadania pełnoprawnego Hitmana 2.
[Aktualizacja #3]: 18 grudnia 2018 roku pojawił się darmowy DLC Świąteczni złoczyńcy. Po ściągnięciu zajmującego 18 GB dodatku gracz otrzymuje kontrakt do wypełnienia w misji Spuścizna: Paryż. Celem jest dwójka złodziei - Harry "Smokey" Bagnato i Marv "Slick" Gonif, którzy wkradli się na teren paryskiego pałacu De Walewska z zamiarem dokonania kradzieży. Dla podkreślenia bożonarodzeniowej atmosfery, lokacja udekorowana jest świątecznymi atrybutami: światełkami, choinkami, mikołajami itd. Oprócz standardowej broni, Agent 47 na wyposażeniu ma świąteczne gadżety jak wybuchowa kula śniegowa czy świąteczne shurikeny. Dostęp do gry wygasa 8 stycznia 2019 roku, jednak wszystkie postępy i niektóre odblokowane przedmioty (np. strój św. Mikołaja) pozostaną na koncie gracza na stałe.
Ciekawostką jest fakt, że w Świątecznych złoczyńców mogą zagrać także ci, którzy nie posiadają pełnej wersji gry. Wystarczy ściągnąć Hitman 2: Prolog i powyższy dodatek, a otrzyma się dostęp do pełnej zawartości lokacji „Spuścizna: Placówka ICA” oraz „Spuścizna: Paryż”, czyli do:
- 3 misji fabularnych;
- 3 kontraktów eskalacji;
- ponad 120 wyzwań;
- ponad 20 trofeów.
Świąteczne gadżety będą mogły być używane jedynie w Świątecznych złoczyńcach. Dostęp do gry wygaśnie po upływie okresu darmowego. Zapisane postępy zostaną jednak przeniesione do pełnej wersji gry, jeśli zostanie ona zakupiona.
[Aktualizacja #4]: Zestaw sportów zimowych (The Winter Sports Pack) jest pierwszym zestawem dodatków, udostępnionym 22 stycznia 2019 roku posiadaczom Przepustki (Expansion Pass) lub Pakietu dodatków 1 (Expansion Pack 1). Nie można go nabyć osobno. Po zakupie gracz otrzymuje dostęp do nowego stroju i czterech przedmiotów, które można używać we wszystkich lokacjach gry. Zawartość packa:
- Zimowy strój sportowy (Winter Sports Suit) – obcisły, kolorowy sweter z dopasowanymi ciemnoszarymi spodniami z dodatkowymi kieszeniami i wzmocnieniami w kolanach. Kompletu dopełniają szare rękawiczki obszyte neoprenem i manierka;
- Kulka śnieżna (Snowball) – pocisk równie skuteczny co kamień w unieszkodliwianiu strażników;
- Hak (Piton) – metalowy szpikulec do wspinaczki, o śmiertelnie niebezpiecznym ostrzu;
- Lonża (Quickdraw) – przyrząd do asekuracji alpinistów, do użycia jako garota w podbramkowych sytuacjach;
- Arktyczna skrzynka narzędziowa (Arctic Tool Box) – mrozoodporna walizka, przeznaczona do ukrywania nielegalnych rzeczy, można nią również powalić przeciwnika.
W dniach 21 stycznia – 12 lutego 2019 roku na wszystkich platformach sprzętowych dostępne było sezonowe wydarzenie Festiwal śniegu (Snow Festival). Po ściągnięciu dodatku gracz przenoszony jest do znanej z poprzedniej części gry i dodatku Spuścizna lokalizacji na Hokkaido - placówki GAMA - odświętnie przystrojonej, pełnej światełek z okazji Festiwalu Śniegu. Główną atrakcją jest misja „Hokkaido Snow Festival”, w której celem jest likwidacja gangstera Dmitra Fedorova, właściciela fabryki sztucznych ogni, winnego śmierci 26 pracowników. Oprócz podstawowego zadania, do zaliczenia jest siedem wyzwań (tzw. Snow Master Challenge Pack):
- Blood in the Snow – ukończenie misji “Hokkaido Snow Festival”. Nagroda: strój z festiwalu śniegu (The Snow Festival Suit);
- In Your Face! – powalenie na ziemię trzech ogrodników przy pomocy kulek ze śniegu;
- N-Icicle Assassin – likwidacja Dmitra Fedorowa przy użyciu małego sopla lodu;
- Cold From Above – wyeliminowanie Dmitra Fedorova za pomocą spadającego sopla lodu;
- Cold Surprise – utopienie Dmitra Fedorowa;
- Festival Shock – wyeliminowanie Dmitra Fedorowa przy pomocy porażenia elektrycznego;
- Snow Master – skompletowanie pozostałych wyzwań. Nagroda: szpikulec do lodu (Ice Pick).
Agent 47 w swojej pracy może korzystać z nowych przedmiotów i asenału, związanych z sezonem zimowym (m.in. kulka śniegowa), z których dwa egzemplarze - szpikulec do lodu (Ice Pick) i strój z festiwalu śniegu (The Snow Festival Suit) - po odblokowaniu (za zaliczenie wyzwań ze Snow Master Challenge Pack) pozostają na stałe w jego posiadaniu.
6. Polska wersja językowa
Hitman 2 ukazał się w ośmiu wersjach językowych: angielskiej, polskiej, francuskiej, włoskiej, niemieckiej, hiszpańskiej, portugalskiej i rosyjskiej. Polska edycja ma zlokalizowany interfejs i kinową ścieżkę dźwiękową (napisy).
7. Recenzje
[Aktualizacja #1]: Gra Hittman 2 została bardzo dobrze przyjęta przez media branżowe, jednak gracze ocenili ją bardziej surowo. Jako zalety wymienia się więcej wszystkiego: umiejętności, narzędzi, sposobów eliminacji celów itd. Wadami są natomiast wtórność rozgrywki i brak rewolucyjnych rozwiązań. Tuż po premierze średnia ocen z recenzji skalkulowana przez serwisy Metacritic i GameRankings wynosiła:
- PS4: media - 82%, opinia graczy - 7,2/10;
- PC: media - 83%, opinia graczy - 4,9/10;
- Xbox One: media - 83%, opinia graczy - 4,1/10.
- PS4: media - 82,86%;
- PC: media - 87,17%;
- Xbox One: media - 85%.
Oceny serwisów zagranicznych:
- IGN - PS4/PC/Xbox One: 7,7/10
- GameSpot - PS4/PC/Xbox One: 8/10
- Jeuxvideo.com - PS4/PC/Xbox One: 17/20
- PlayStation Universe - PS4: 9/10
- PlayStation Official Magazine UK - PS4: 9/10
- Worth Playing - PS4: 8,4/10
- PC Gamer - PC: 84/100
- PC Games - PC: 82/100
- GameStar - PC: 85/100
- Xbox Achivements - Xbox One: 85/100
- MondoXBox - Xbox: 8/10
Oceny serwisów polskich:
- Gry-Online.pl - PS4/Xbox One: 8/10
- Eurogamer.pl - Xbox One: brak oceny punktowej (srebrna rekomendacja)
- miastogier.pl - PC: brak oceny punktowej (genialna gra)
- ekspert.ceneo.pl - PS4: 7/10
- komputerswiat.pl - PC: 8/10
- gry.interia.pl - PC/PS4/Xbox One: 8/10
- Polygamia.pl - Xbox One: 3/5
- gram.pl - PS4: 8,5/10
8. Patche
Update 2.11.
[Aktualizacja #3]: 20 listopada 2018 roku ukazał się pierwszy update do gry Hitman 2, oznaczony numerem 2.11. Plik "waży" 400 MB na Xbox One i 1.24 GB na PlayStation 4 i PC.
Ogólne poprawki:
- Podrasowano grafikę i animację wody (bardziej realistyczny przepływ, dodanie piany itd.);
- Uniemożliwiono bohaterowi wyjście i utknięcie poza obszarem gry;
- Poprawiono opisy trofeów / osiągnięć;
- Usunięto przyczynę powodującą niezaliczenie wyzwania Silent Escalation, pomimo spełnienia warunków;
- Umieszczono w trybie Ghost Mode informację dla gracza, że mecz został zakończony z powodu rozłączenia się przeciwnika;
- Dodano auto-centrowanie się podręcznej mapy w momencie jej otwarcia;
- Pozostałe usprawnienia zostały wymienione na stronie producenta gry.
Poprawki do wersji PC:
- Usunięto usterki w grafice, które pojawiają się w momencie strzelania w to samo miejsce, szczególnie drewniane powierzchnie;
- Zlikwidowano przyczynę spadków klatek animacji i zniekształcenia dźwięku na maszynach z procesorami o małej ilości rdzeni;
- Dodano opcję do grafiki pod nazwą Simulation Quality, pozwalającą na dostosowanie parametrów jakościowych tłumu, faktury materiału, zniszczeń czy systemu cząsteczkowego, zależnie od posiadanego procesora. Powyższy tryb dotyczy jak dotąd misji fabularnych w Miami i Bombaju. Simulation Quality optymalizuje także dźwięk w całej grze. Opcja ma trzy możliwości: Base (dla procesorów z 4 lub mniej rdzeniami), Better (procesor z 6 rdzeniami) i Best (procesor z 8 lub więcej rdzeniami);
- Rozszerzono menu HDR o możliwość gry w trybie Exclusive Fullscreen;
- Usunięto problem z procesorami AMD Phenom, których użytkowników często wyrzucało do pulpitu po odpaleniu misji.
Poprawki do DLC Spuścizna (Hitman Legacy Pack):
- Rozwiązano kilka problemów, jakie towarzyszyły zaliczeniu wyzwania Zemsta dyrektora (Headmaster's Revenge) w misji fabularnej w Marrakeshu. Teraz wystarczy zlikwidować generała w przebraniu dyrektora (Headmaster), aby zaliczyć wyzwanie;
- Usunięto błędy w zachowaniu strażnika na szczycie rezydencji w misji w Kolorado;
- Poprawiono błędy, które mogły wygenerować się w trakcie podążania bohatera za doktorem w wyzwaniu Przemiana (Makeover), podczas misji na Hokkaido.
Update 2.12.
18 grudnia 2018 roku pojawił się druga aktualizacja do gry Hitman 2, oznaczona numerem 2.12. Plik zajmuje ok. 1-1.2 GB na wszystkich platformach sprzętowych.
Ogólne poprawki:
- Dodano cztery nowe Wyzwania (Challenges) jako nagrodę za realizację Kontraktów (Contracts). Autorzy planują wypuszczanie pięciu kontraktów miesięcznie;
- Rozwiązano problem, który w misji w Placówce ICA (ICA Facility) uniemożliwiał odblokowanie Wyzwania Discover Cuba;
- Skasowano błąd powodujący włączanie się autoalarmów w samochodach mimo braku interakcji ze strony bohatera;
- Przebranie się za kamerdynera, które wcześniej nie było obowiązkowe do ukończenia Wyzwania Kameleon (Chameleon) na Wyspie Sgail, teraz jest obligatoryjne;
- Wyeliminowano zawieszenia i ogólnie poprawiono pracę gry na PlayStation 4;
- Usunięto przyczynę powodującą czasami otrzymywanie 0 punktów za wykonanie misji. Błąd ten zdarzał się w sytuacji, gdy gracz wykonał pewne czynności i wykonał opcję zapisu/ładowania;
- Poprawiono szereg problemów z czcionką, nieprawidłowym wyświetlaniem znaków specjalnych i nachodzącym na siebie tekstem. Dodano również całkiem nowe czcionki do rosyjskiej i japońskiej wersji językowej;
- Dodano pasek postępu w trakcie wykonywania Wyzwania Na piedestał (None Shall Pass);
- Pozostałe usprawnienia zostały wymienione na stronie producenta gry.
Poprawki do Trybu zjawy (Ghost Mode):
- Zaimplementowano nowy mechanizm, który za każdą eliminację celu dodaje 20 sekund do zegara przeciwnika odliczającego czas, w jakim ma zlikwidować ofiarę (maksymalnie może być dodane 80 sekund). Jeśli obaj gracze skasują desygnowany cel, czas oczekiwania na wyznaczenie następnego wyniesie 10 lub mniej sekund;
- Rozwiązano problem, który mógł powodować, że kamera PiP (okienko w lewym górnym rogu ekranu) prezentująca akcję wewnątrz budynku miała zbyt ciemny obraz;
- Usunięto usterkę powodującą odtwarzanie sygnału dźwiękowego z kamery PiP nawet wtedy, gdy gracz go wyłączył;
- Dołączono menu z Wyzwaniami w lobby Trybu zjawy;
- Dodano efekt dźwiękowy towarzyszący połączeniu z innym graczem w lobby;
- Skasowano opcję pomiaru czasu misji (Mission Timer) w trakcie zabawy w Tryb zjawy;
- Rozwiązano problem, który mógł powodować niekonsekwencje w używaniu materiałów wybuchowych;
- Usunięto przyczynę, która mogła spowodować zawieszenie podczas wyjmowania przedmiotów ze skrzynek (Ghost Crates);
- Dołączono głos spikera po zakończonym meczu, obwieszczający zwycięstwo (Victory) lub porażkę (Defeat).
Poprawki do wersji PC:
- Umożliwiono bezpośrednie otworzenie mapy po naciśnięciu "M", można też w opcjach przyporządkować tej akcji inny klawisz;
- Dodano nową opcję graficzną - Screenspace Shadows, które włącza cieniowanie wysokiej jakości;
- Dodano nową opcję graficzną - Reflection Quality, kontrolującą rozdzielczość renderowanych odbić w lustrach i na podłodze. Są cztery poziomy ustawień: Off (opcja wyłączona), Low (niski poziom), Default (standardowy poziom) oraz High (wysoki poziom);
- Dodano nową opcję graficzną - Motion Blur, regulującą poziom wygładzenia krawędzi. Opcja ma trzy możliwości: Off (wyłączona), Low (niski poziom), Default (standardowy poziom) oraz High (wysoki poziom);
- Dodano nową opcję graficzną - Dynamic Sharpening, przeciwdziałającą efektom wywołanym przez tymczasowy anti-aliasing;
- Rozwiązano problem ze spadkiem wydajności kart NVIDIA z technologią SLI;
- Rozdzielono opcję Simulation Quality na dwie części: Graphical Simulation i Audio Simulation, umożliwiające niezależne regulowanie poziomu grafiki i dźwięku;
- Zaimplementowano wsparcie dla kart Steam Trading Cards, włączając odznaki, tła profilowe i emotikonki.
Poprawki do DLC Spuścizna (Hitman Legacy Pack):
- Poprawiono zachowanie NPC-ów w saunie, w misji na wyspie Hokkaido. Dotychczas podniesienie temperatury mogło ich błyskawicznie zabić, teraz będą się ewakuować z pokoju;
- Rozwiązano problem na Xbox One z nierównymi cieniami obok kontrolek sterowania wieżyczkami APC, w misji w Marrakeshu;
- Uzupełniono Frequently Answered Questions (FAQ) do DLC Spuścizna (Legacy Pack).
Dodatkowe aktualizacje:
- 19 grudnia dodano zajmującą 900 MB poprawkę dla konsol, rozwiązującą problem nieprawidłowo generowanych tekstur, zwłaszcza na pojazdach;
- 20 grudnia wypuszczono update (ok. 350 MB) na PlayStation 4, w którym usunięto przyczynę mogącą powodować zawieszenie systemu na PS4 Pro, gdy gracz, grając na włączonym High Framerate i HDR, celuje ze snajperki, zostaje zarażony w kampanii Patient Zero lub używa granatu ogłuszającego;
- 21 grudnia zamieszczono "ważący" ok. 110 MB plik dla posiadaczy PC, który eliminował możliwy do wystąpienia problem z nieznikającym ekranem ładowania podczas wejścia do menu zapisu.
Update 2.13.
[Aktualizacja #4]: 21 stycznia 2019 roku Hitman 2 otrzymał Aktualizację 2.13, zawierającą kilkadziesiąt poprawek i usprawnień kodu. Patch zajmuje ok. 1.1-1.3 GB na wszystkich platformach sprzętowych.
Ogólne poprawki:
- Dodano nową opcję rozgrywki, umożliwiającą zmianę wielkości tekstu pojawiającego się w trakcie interakcji z przedmiotami. Są trzy poziomy ustawień: Standard (opcja domyślna), Same Size (nazwa i podpowiedź mają tą samą wielkość), Larger text (nazwa i podpowiedź mają tą samą wielkość, ale większą czcionkę);
- Dodano nagrodę w postaci klucza francuskiego (Handyman Wrench) po skompletowaniu 15 Kontraktów (Contracts). Jeśli wyzwanie to zostało zaliczone wcześniej, klucz pojawi się w menu tuż po wgraniu aktualizacji;
- Wyeliminowano błąd, który powodował, że część strażników wykazywała nieuzasadnione zainteresowanie obecnością Agenta 47 mimo zachowania dużego dystansu. Ci, którzy zgodnie z logiką powinni zacząć się niepokoić, teraz to czynią;
- Skasowano błąd powodujący rozmazanie celownika podczas przybliżania obrazu w trybie snajperskim;
- Rozwiązano problem powodujący czasami brak obrażeń u NPC-ów po eksplozji ukrytego w kretowiskach dynamitu, w misji w Whittleton Creek;
- Zlikwidowano niekonsekwencje pomiędzy kwestiami mówionymi a podpisami w misji w Miami;
- Usunięto przyczynę, która mogła powodować, że wóz Sierry Knox w trakcie wyścigu w Miami nie ulegał rozbiciu pomimo eksplozji ładunku;
- Pozbyto się usterki, która mógła sprawić, że nie wszystkie odblokowane przedmioty w sposób przejrzysty były prezentowane w menu (były widoczne w „ukrytym” oknie z prawej strony ekranu);
- Poprawiono graficzny błąd powodujący lewitowanie flary sygnałowej nad ziemią w sekwencji końcowej z helikopterem na Wyspie Sgail.
- Pozostałe poprawki zostały wyszczególnione na stronie producenta gry.
Poprawki do Trybu zjawy (Ghost Mode):
- Usunięto błąd powodujący zawieszenie gry w momencie wyjścia do menu głównego z szybkiego meczu w Trybie zjawy;
- Skasowano usterkę, która mogła spowodować, że skrzynki z przebraniami (Ghost Crates) po zabraniu stroju pozostawały zamknięte. Obecnie kiedy też gracz weźmie strój, paka jest otwarta, choć żadna inna odzież nie jest dostępna. Rywal wciąż ma 10 sekund na wyjęcie ze skrzynki innego przedmiotu.
Poprawki do wersji PC:
- Usunięto błąd, który powodował zawieszenie gry w momencie przełączania gry z trybu pełnoekranowego do okienkowego;
- Wyeliminowano przyczynę powodującą spadki w animacji w czasie odkrywania nowych obszarów;
- Rozszerzono wsparcie dla Razera Chroma;
- Dodano duże przyciski do launchera Hitmana 2 (ikonka pada w prawym górnym rogu ekranu), kiedy gra włączona jest poprzez tryb dużego obrazu (Big Picture Mode), aby wskazać, że użytkownik może „grać” i „wyjść z gry” używając kontrolera;
- Dodano Benchmark do launchera PC.
Update 2.14.
[Aktualizacja #5]: 26 lutego 2019 roku pojawiła się Aktualizacja 2.14, zawierająca kiilakanaście nowinek (głównie w obszarze grafiki, mechaniki, interfejsu i sztucznej inteligencji NPC-ów), ponad 30 poprawek i kilka zmian do trybu Trybu zjawy. Plik ma wielkość ok. 1 GB na wszystkich platformach sprzętowych.
Ogólne poprawki:
- Dodano narzędzia poprawiające oświetlenie lokacji z dodatku Spuścizna (Hitman Legacy Pack). Nowinki oferują:
- Obsługę Higher Dynamic Range (HDR),
- Ogólnie lepszy kontrast, dostarczający obraz o większej ilości detali i dramaturgii,
- Lepszą kontrolę efektów Bloom i Flare,
- Podrasowanie kolorów słońca i nieba i ich relatywne natężenie;
- Zmieniono ikonkę oznaczającą nieprzytomnego NPC-a na mini-mapie;
- Usunięto z misji Isle of Sgail (wyspa Sgail) trzy wyzwania: All The King’s Men, Making Waves and No Budget For A Railing. Po dyskusji ze społecznością graczy uznano, że zadania te zachęcają do zabijania wielu postronnych osób nie będących celami i dla wielu fanów nie będą zabawne. Tym, którzy już odblokowali skasowane wyzwania pozostawiony zostanie progres w grze i punkty doświadczenia, jednak pomniejszona zostanie ogólna liczba wbitych przez nich “challengesów” i wspomniana trójka zostanie usunięta z listy ich osiągnięć;
- Dodano nową obrazek na ekranie dla wybuchowej kaczki (Rubber Duck Detonator);
- Przesunięto miecz obosieczny (Broadsword) i buławę (Mace) z kategorii sprzęt (Gear) do broni (Weapon);
- Zmieniono zasady reakcji strażników na strzał Agenta 47 z karabinu snajperskiego. Dotychczas zazwyczaj udawali się bezpośrednio lub otwierali ogień w miejsce, skąd padł strzał. Teraz rozpoczynają rekonesans od obszaru, gdzie uderzył pocisk i jeśli linia strzału jest widoczna, rozpoczynają obserwację, przeszukiwanie lub ostrzał terenu, gdzie może znajdować się zabójca. Nie są jednak wszechwiedzący. Bohater może czuć się bezpiecznie, szczególnie jeśli zaatakował z dużej odległości. Wciąż jednak znajdzie się w niebezpieczeństwie, jeśli ochrona zauważy go w pobliżu miejsca, skąd padł strzał i skojarzy z morderstwem;
- Rozwiązano problem z kilkukrotnym odtwarzaniem animacji po zakończeniu misji i przejściu do ekranu wyników. Poprzednio ta sama animacja wciąż się włączała podczas przejścia z głównego podsumowania do ekranu szczegółowej punktacji i na odwrót. Teraz odtwarzana jest tylko jeden raz;
- Zmieniono ubiór NPC-a tkwiącego blisko miejsca startu misji w Santa Fortuna. Było to konieczne ze względu na identyczną postać wartującą opodal. Bliźniacy byli nie do odróżnienia, co sprawiało pewne problemy podczas zabawy w Trybie kontraktu (Contracts);
- Usunięto błąd, który mógł sprawić, że bohater nie mógł wziąć przebrania ze skrzyni, w której znajdowały się dwa ciała;
- Wyeliminowano przyczynę powodującą nieustanny spacer Cataliny pomiędzy balkonem i biurem Ricco, jeśli Agent 47 nie podąży jej śladem tylko pobiegnie prosto do gabinetu Ricco;
- Skasowano usterkę uniemożliwiającą zdobycie oceny Silent Assassin w sytuacji, gdy postacie postronne zabiją się same lub zostaną wyeliminowane przez innych NPC-ów;
- Rozwiązano problem, który mógł uniemożliwić zrealizowanie misji fabularnych w Bombaju w przypadku, gdy bohater odkryje tożsamość Maelstorma przed ich rozpoczęciem;
- Zneutralizowano buga, który sprawiał, że zawlekając ciało w pewne miejsce w misji Isle of Sgail (wyspa Sgail) Agent 47 zaczyna unosić się nad ziemią;
- Wyeliminowano problem z nachodzącymi na siebie napisami miejscówek na mapie w misji Isle of Sgail (wyspa Sgail);
- Usunięto błąd, przez który niektóre zarośla w Bombaju nie zasłaniały bohatera, mimo iż powinny były to robić;
- Rozwiązano problem powodujący spadek liczby klatek animacji na konsoli Xbox One X po uaktywnieniu opcji „High Quality”;
- Poprawiono garść bugów występujących w dodatku Spuścizna (Hitman Legacy Pack):
- Usunięto błąd, który mógł zawieszać grę w misji na Hokkaido, jeśli Agent 47 używał tasaka (lub miał go w inwentarzu) do pokrojenia ryby fufu (fugu fish);
- Wyeliminowano dziwne zachowanie strażników w podziemnym pokoju ochrony, podczas misji w Paryżu, którzy czasami traktowali swoją własną broń jako zagrożenie, zabierali ze stołu i chowali do szafek;
- Poprawiono kod, który powodował, że w pewnych okolicznościach wejście na teren szkoły w Marrakeshu w przebraniu elitarnego żołnierza (Elite Soldier) traktowane było jako wtargnięcie;
- Rozwiązano problem, który mógł spowodować wykrycie bohatera, jeśli użył kostnicy (Morgu) jako miejsca startowego w misji na Hokkaido, na poziomie mistrzowskim (MasterDifficulty);
- Usunięto błąd sprawiający, że Agent 47 mógł zostać przeszukany na zewnątrz biura Strandberga w ambasadzie Szwecji, mimo odziania w strój ochrony. Teraz jest to możliwe tylko w biurze.
- Pozostałe poprawki można znaleźć na stronie producenta gry.
Poprawki do Trybu zjawy (Ghost Mode):
- Dodano kafelek z zasadami zabawy (Game Rules) w lobby gry dla łatwiejszego opanowania reguł Trybu zjawy;
- Wzbogacono końcowy ekran z wynikiem rywalizacji. Oprócz końcowej punktacji, można teraz także przeglądać różne statystyki np. ilość zgonów, liczba zabitych NPC-ów, rodzaje użytych przebrań itp.;
- Zamieszczono dwie nowe wskazówki pojawiające się na ekranie ładowania gry, dotyczące porzucania przedmiotów i zauważonych zabójstw.
Poprawki do wersji PC:
- Dodano obsługę kółka myszy do przewijania menusów w zakładkach Celu misji i Kampanii (kursor musi znaleźć się w dolnej połowie ekranu). Wyświetlana lokacja zostanie przewinięta, jeśli kursor zostanie najechany na nazwę miejscówki.
Wraz z premierą patcha 2.14 studio IO Interactive udostępniło darmowy bonus w postaci Hitman 2 Starter Pack, umożliwiający ściągnięcie i przetestowanie pierwszej misji w grze w zatoce Hawke's Bay, w Nowej Zelandii. Misja, nosząca kryptonim Zew Nocy (Nightcall), rozgrywana jest w rezydencji na plaży. Wszystkie odblokowane w trakcie zabawy wyzwania, skrytki, nowe miejsca startu czy broń zostaną przeniesione do pełnej wersji gry, o ile fani zdecydują się na jej zakup. Hitman 2 Starter Pack dostępny jest na wszystkie platformy sprzętowe.
9. Ciekawostki
1. W rolę Marka "Nieśmiertelnego" Faby - pierwszego bohatera Nieuchwytnych Celów, niegdyś agenta brytyjskiej służby bezpieczeństwa (MI5), a obecnie zawodowego zabójcy wcielił się Sean Bean – aktor znany z takich obrazów kinowych, jak Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia, Troja, Czas Patriotów czy Equilibrium. Sean również wziął udział w filmie promującym Hitmana 2. Ciekawostką jest fakt, iż aktor ten wcielał się kiedyś w upadłego szpiega brytyjskiego wywiadu (MI6), a miało to miejsce w 17. odsłonie przygód Jamesa Bonda - GoldenEye. Widocznie pasuje mu rola agenta - zdrajcy, no i jest rodowitym Anglikiem.
2. W Hitmanie 2 zastosowany został antypiracki system Denuvo Anti-Tamper ver. 5.3, używany często przez platformy dystrybuujące gry cyfrowo. Wiadomość ta zmartwiła część użytkowników Steama, bowiem badania, przeprowadzone na youtubowym kanale Overlord potwierdziły, że system spowalnia niektóre gry. O ile jednak tytuły takie jak Mass Effect: Andromeda czy Mad Max notują pod jego wpływem spory, nawet 30% spadek wydajności, o tyle w przypadku pierwszego Hitmana spadek ten wynosi nie więcej niż 0,5%. Fani Agenta 47 nie mają chyba więc powodów do zmartwień. [Aktualizacja #2]: Ból głowy ma za to wydawca, bowiem omawiane zabezpieczenie zostało złamane przez grupę hackerską FCKDMR dwa dni przed premierą gry. [Aktualizacja #4]: Być może to było powodem rezygnacji z Denuvo przez Warner Bros. Interactive Entertainment po dwóch i pół miesiąca od daty premiery. Tak wynika z informacji zamieszczonej pod koniec stycznia 2019 roku na stronie SteamDB oraz z metryczki gry na platformie Valve, z której zniknęła wzmianka o zabezpieczeniu.
3. [Aktualizacja #3]: 21 grudnia 2018 roku, tuż przed świętami Bożego Narodzenia firmo IO Interactive udostępniła okolicznościowe wycinankowe dekoracje na choinkę (Holiday Decorations) z Agentem 47 w roli głównej. To nie pierwszy prezent tego rodzaju, jakiś czas temu można było ubrać Hitmana w papierowe ubranka z misji w Miami. W bieżącym zestawie można powiesić na drzewku głowę bohatera w czapce św. Mikołaja, postać łysego wspinającego się po cukierkowej lasce czy papierowego shurikena.
Jako bonus dołączono drugą wycinankę, zawierającą stroje i przedmioty z misji w Santa Fortuna. Są one kompatybilne z figurką Agenta 47 z pakietu z Miami.
10. Trailery i inne video
Oficjalna strona internetowa gry Hitman 2
Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.