autor: Marcin Skierski
Wstrzymano prace nad strzelaniną MMO Tribes Universe
Prezes zespołu Hi-Rez Studios ogłosił w wywiadzie dla PC PowerPlay Magazine, że produkcja gry Tribes Universe została wstrzymana. Deweloper chce najpierw dokończyć prace nad strzelaniną Tribes: Ascend.
Produkcja sieciowej strzelaniny MMO Tribes Universe została wstrzymana. Taką informację ogłosił Todd Harris, prezes Hi-Rez Studios.
W wywiadzie dla PC PowerPlay Magazine został zapytany o przyszłość omawianego tytułu w kontekście trwających prac nad odsłoną Tribes: Ascend. Jak można było się domyślać, deweloper obecnie zajmuje się jedynie Tribes: Ascend, a produkcja Tribes Universe została na jakiś czas wstrzymana. Twórcy chcą bowiem skupić się tylko na jednym projekcie naraz.
Todd Harris wyjaśnił, że pracownicy studia są wielkimi fanami serii Tribes, a ich pierwszym celem po przejęciu praw do marki było stworzenie mechaniki rozgrywki charakterystycznej dla tego uniwersum. Stanowiło to podstawy pod wydanie rozbudowanej gry z cechami MMO w postaci Tribes Universe. Ostatecznie zdecydowano się wcześniej zająć mniejszym projektem i stworzyć typową strzelaninę sieciową Tribes: Ascend. Prawdopodobnie od sukcesu tej pozycji zależeć będą dalsze losy Tribes Universe.
„Nadal chcemy eksploatować marki Tribes oraz Starsiege za sprawą przyszłych projektów, ale w tej chwili nasz zespół pracuje jedynie nad grą Tribes: Ascend” – skończył Harris. W ten sposób potwierdził, że po wydaniu najbliższej odsłony seria nie zostanie uśmiercona. Konkretne plany studia poznamy jednak najprawdopodobniej dopiero po tegorocznej premierze Tribes: Ascend.
Cykl Tribes zadebiutował jeszcze w 1998 roku, a ostatnia odsłona pod nazwą Tribes: Vengeance ukazała się sześć lat temu. Seria jest popularna przede wszystkim wśród posiadaczy pecetów, jako że nigdy nie pojawiła się na innych platformach.