Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 stycznia 2018, 19:39

autor: Kamil Zwijacz

Współtwórcy MotorStorm i były członek BioWare pracują nad grą science-fiction na Unreal Engine 4

Kilku byłych deweloperów z Evolution Studios (twócy m.in. serii MotorStorm oraz gry DriveClub) założyło Wushu Studios i pracuje nad produkcją science-fiction opartą na technologii Unreal Engine 4. Pomaga im niegdysiejszy starszy artysta z BioWare.

Współtwórcy MotorStorm i były członek BioWare pracują nad grą science-fiction na Unreal Engine 4 - ilustracja #1
Wushu Studios w skrócie:
  • brytyjskie studio założone przez byłych pracowników Evolution Studios;
  • firma pracuje nad grą science-fiction w oparciu o technologię Unreal Engine 4;
  • w pracach pomaga Alex Figini – były starszy artysta ze studia BioWare.

W Wielkiej Brytanii powstał nowy deweloper Wushu Studios. Oczywiście rozmaite studia rozpoczynają działalność pewnie każdego dnia, więc co takiego wyjątkowego jest w tym? Odpowiedź jest prosta – pracownicy. Firma została założona przez byłych deweloperów z Evolution Studios – nieistniejącej już ekipy odpowiedzialnej m.in. za serię MotorStorm czy DriveClub. Obecnie w Wushu Studios pracuje jedenaście osób, w tym założyciel Alan McDermott (były dyrektor udźwiękowienia pracujący m.in. przy wspomnianych przed chwilą projektach), dyrektor kreatywny Nigel Kershaw (reżyser MotorStorm: Pacific Rift) oraz dyrektor artystyczny Stuart Trevor (główny artysta w Evolution Studios).

Nowo powstałe studio zamierza tworzyć unikalne gry z interesującymi mechanikami, które mają przede wszystkim dostarczać radości z grania i „odświeżyć wrażenia płynące z rozgrywki”. Zdradzono, że firma na pewno nie pracuje nad wyścigową produkcją. Zamiast tego tworzy coś w klimatach science-fiction w oparciu o technologię Unreal Engine 4. W dewelopingu pomaga im były starszy artysta ze studia BioWare, Alex Figini.

Niestety to wszystko, co na razie wiadomo. Czekamy zatem na dalsze konkrety, a tymczasem przypominamy, że Evolution Studios powstało w 1999 roku. W 2007 roku firma została wykupiona przez Sony. Jeszcze w czasach konsoli PlayStation 3 radziła sobie bardzo dobrze, wypuszczając kolejne odsłony cyklu MotorStorm, ale wraz z PlayStation 4 przyszedł spadek formy. Deweloper stworzył grę wyścigową DriveClub, która nie miała łatwego startu. Choć ostatecznie rozeszła się w ponad 2 milionach egzemplarzy (dane z sierpnia 2015 roku), to wynik ten nie był zadowalający i w marcu 2016 roku studio zostało zlikwidowane. Co ciekawe, spora część pracowników znalazła zatrudnienie w firmie Codemasters.