autor: Aleksander Kaczmarek
Współtwórcy Duke Nukem Forever zapowiedzieli grę MechWarrior Online
Studio Pyranha Games zapowiedziało MechWarrior Online - utrzymaną w konwencji MMO grę akcji z bojowymi robotami w rolach głównych. Tytuł ukaże się latem przyszłego roku i dystrybuowany będzie na zasadzie "free to play" z opcją mikropłatności za niektóre przedmioty oraz udogodnienia.
Od kilku lat ekipa kanadyjskiego studia Piranha Games usiłuje wskrzesić markę MechWarrior. Wygląda na to, że po licznych perturbacjach związanych z finansowaniem projektu i licencjami deweloperzy wyszli w końcu na prostą, zapowiadając grę MMO MechWarrior Online. Premiera tytułu, który dystrybuowany będzie na zasadzie „free to play”, planowana jest latem przyszłego roku.
Doniesienia o nowej grze z bojowymi robotami uniwersum Battletech w rolach głównych pojawiają się od 2009 roku. Początkowo twórcy zakładali, że będzie to restart serii, która największe triumfy święciła pod koniec ubiegłego wieku. Niestety, niedługo potem na horyzoncie pojawiły się poważne problemy, które postawiły pod znakiem zapytania całe przedsięwzięcie.
Na blogu twórców MechWarrior Online Bryan Ekman z Piranha Games streścił ponad dwuletnie zmagania deweloperów. Okazuje się, że studio przeżywało w tym czasie kryzys finansowy, a żaden z poważnych wydawców nie był zainteresowany powstającą grą. Dopiero kontrakt na przygotowanie konsolowych wersji Duke Nukem Forever pozwolił ruszyć z miejsca. Na początku tego roku firmie udało się wykupić prawa do marki MechWarrior, po czym została ona zasypana propozycjami stworzenia lub udzielenia koncesji na darmową grę MMO z walkami kultowych „mechów”. Ostatecznie w porozumieniu z grupą entuzjastów zabezpieczono niezbędne środki finansowe i powołano Infinity Game Publishing, czyli przedsiębiorstwo, które zajmie się wydaniem MechWarrior Online.
Akcja gry osadzona zostanie w roku 3049, a więc tuż przed wydarzeniami znanymi fanom uniwersum Battletech jako Inwazja Klanów. W wywiadzie udzielonym magazynowi PCGamer Ekman wyjawił, że gracze będą mogli formować 4-osobowe zespoły, nazywane „lancami” i tworzyć korporacje najemników. Jak przystało na produkcję z cyklu MechWarrior, nie zabraknie też licznych opcji modyfikacji wyglądu i możliwości robotów. Twórcy chcą jednak, by rozgrywka nie sprowadzała się jedynie do wyścigu zbrojeń, dlatego na polu bitwy duże znaczenie będzie miał obieg informacji.
Model biznesowy MachWarrior Online oparty zostanie o system mikropłatności. Oznacza to, że za niektóre udogodnienia lub przedmioty gracze będą musieli zapłacić realnymi pieniędzmi. Deweloperzy obiecują jednak, że korzyści płynące np. z posiadania płatnych elementów wyposażenia „mechów” nie będą miały znaczącego wpływu na wyniki starć, w których liczyć ma się przede wszystkim umiejętność gry zespołowej oraz wykorzystanie własnych atutów i słabości przeciwnika.
Wszystkim zainteresowanym MechWarrior Online polecamy wizytę na oficjalnej stronie internetowej produkcji, gdzie można już zastrzec nick dla swojej postaci w grze.