autor: Marcin Skierski
Wsparcie dla DirectX 11 w Crysis 2 już niedługo
Na dodanie wsparcia dla DirectX 11 w pecetowej edycji Crysisa 2 gracze czekają od kilkunastu tygodni. Jeden z przedstawicieli firmy NVIDIA zapewnia jednak, że wkrótce ten czas dobiegnie końca.
Na dodanie wsparcia dla DirectX 11 w pecetowej edycji Crysisa 2 gracze czekają od kilkunastu tygodni. Jeden z przedstawicieli firmy NVIDIA zapewnia jednak, że wkrótce ten czas dobiegnie końca.
Gra została pokazana kilkudziesięcioosobowej publiczności na specjalnej konferencji prasowej właśnie w wersji obsługującej DirectX 11. Poza opisem poszczególnych nowinek, osoba prezentująca tytuł zdradziła również, że łatka dodająca wsparcie dla najnowszej edycji popularnych bibliotek ukaże się „bardzo, bardzo szybko”.
Wprawdzie konkretnej daty jeszcze nie podano, ale pokaz możliwości technologii w nowej produkcji studia Crytek wskazuje na to, że prace są na ukończeniu i niedługo osobiście przyjdzie nam sprawdzić ich finalny efekt. Pod koniec marca mówiło się o tym, że stosowna aktualizacja zostanie wypuszczona w ciągu 2-3 miesięcy. Mamy początek czerwca, co wydaje się być idealnym momentem na dotrzymanie terminu.
Krótki fragment wspomnianej konferencji obejrzycie w tej wiadomości. Możecie na nim zobaczyć, jakie elementy zostaną poprawione po zaaplikowaniu oczekiwanego patcha. Poza obsługą technologii teselacji mowa jest o poprawionym efekcie motion blur, bardziej szczegółowym otoczeniu czy realistycznie wykonanej wodzie.
Crysis 2 ukazał się na europejskim rynku 25 marca, w wersjach na komputery osobiste, PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Pecetowcy na razie muszą zadowolić się wsparciem dla nieco przestarzałego DirectX 9, choć początkowe zapowiedzi były bardziej optymistyczne. Mamy nadzieję, że na publikację łatki nie będziemy musieli już zbyt długo czekać i posiadacze najnowszych kart graficznych będą mogli w większym stopniu wykorzystać ich moc.