Wrzesień w USA – sukces Borderlands 2 i słaba ogólna kondycja branży
Organizacja analityczna NPD Group poinformowała o wynikach finansowych osiągniętych przez amerykański rynek gier we wrześniu tego roku. Niestety, nie dają one powodów do optymizmu. Nie zabrakło jednak również pozytywnych nowin, w tym doskonałego wyniku Borderlands 2.
Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku za wrzesień tego roku. Niestety kolejny raz nie okazały się one dobre. Przychody ze sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wyniosły łącznie 843,3 miliony dolarów, co stanowi spadek o 24 procent w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W dziewiątym miesiącu tego roku Amerykanie wydali na nowe gry 547,3 mln dolarów (spadek o 14%). Co ciekawe, o 12% wzrosła sprzedaż pudełkowych wersji produkcji pecetowych, co jest zasługą doskonałych wyników Guild Wars 2 oraz World of Warcraft: Mists of Pandaria
We wrześniu największą popularnością wśród Amerykanów cieszyły się następujące tytuły:
# | Gra | Platformy | Wydawca |
1. | Madden NFL 13 | X360, PS3, Wii, PS Vita | Electronic Arts |
2. | Borderlands 2 | Xbox 360, PS3, PC | Take-Two Interactive |
3. | FIFA 13 | PS3, X360, PS Vita, Wii, 3DS, PSP | Electronic Arts |
4. | New Super Mario Bros. 2 | 3DS | Nintendo |
5. | Guild Wars 2 | PC | NCSoft |
6. | NHL 13 | X360, PS3 | Electronic Arts |
7. | World of Warcraft: Mists of Pandaria | PC | Activision Blizzard |
8. | NCAA Football 13 | X360, PS3 | Electronic Arts |
9. | LEGO Batman 2: DC Super Heroes | X360, Wii, 3DS, DS, PS3, PS Vita, PC | Warner Bros. Interactive |
10. | Battlefield 3 | X360, PS3, PC | Electronic Arts |
Od dłuższego czasu NPD nie publikuje wyników konkretnych gier, ale sami wydawcy podzielili się kilkoma ciekawymi informacjami. Firma Electronic Arts ujawniła, że Madden NFL 13 zakupiło 2,55 mln Amerykanów, co oznacza że najnowsza odsłona sportowej serii sprzedaje się o 11% szybciej niż poprzednia część. Jeszcze większy skok wykonało Borderlands 2, które osiągnęło wynik 1,48 mln sprzedanych egzemplarzy. W porównaniu z pierwowzorem stanowi to wzrost o 234%.
Sprzedaż samych konsol wygenerowała 210,9 mln dolarów przychodu, czyli o 39% mniej niż we wrześniu 2011 roku. Najpopularniejszą platformą ponownie okazał się Xbox 360, którego Amerykanie zakupili 270 tysięcy sztuk. Warto dodać, że konsola firmy Microsoftu dzierży żółtą koszulkę lidera już 21 miesięcy z rzędu. Natomiast sprzedaż akcesoriów przyniosła 139,9 mln dolarów, czyli o 11% mniej niż w roku ubiegłym.