autor: Bartosz Świątek
Wrzesień dla Pajęczaka. Spider-Man najpopularniejszym tytułem w USA
Marvel's Spider-Man bije rekordy popularności. Zgodnie z opublikowanym właśnie wrześniowym raportem grupy NPD, produkcja Insomniac Games zajęła pierwszą lokatę na liście najlepiej sprzedających się gier w Stanach Zjednoczonych.
SPIDER-MAN W SKRÓCIE:
- Deweloper: Insomniac Games
- Wydawca: Sony Interactive Entertainment
- Gatunek: przygodowa gra akcji
- Platformy: PS4
- Data premiery: 7 września 2018 r.
Grupa NPD opublikowała kolejny raport podsumowujący sprzedaż gier w Stanach Zjednoczonych. Tym razem na czele zestawienia znalazł się wydany wyłącznie na PlayStation 4 Spider-Man od studia Insomniac Games. Pajęczak pokonał m.in. NBA 2K19 (druga lokata), Assassin’s Creed Odyssey (ostatni stopień podium), FIF-ę 19 i Shadow of the Tomb Raider (miejsca 4. I 5.).
To jednak nie wszystko – omawianej produkcji udało się też wypracować trzecie miejsce na liście najlepiej sprzedających się gier w skali całego roku. Na tej liście Petera Parkera wyprzedzają wyłącznie God of War i Far Cry 5. Oczywiście, okres najgorętszych premier dopiero się zaczyna i za rogiem czai się kilka tytułów, które zapewne osiągną lepsze rezultaty. Mimo to Sony może mówić o olbrzymim sukcesie.
WRZESIEŃ 2018 W USA:
- 1. Marvel’s Spider-Man
- 2. NBA 2K19
- 3. Assassin’s Creed Odyssey
- 4. FIFA 19
- 5. Shadow of the Tomb Raider
- 6. Madden NFL 19
- 7. Forza Horizon 4
- 8. Destiny 2
- 9. Super Mario Party
- 10. NHL 19
Spider-Man zaliczył też najlepszy premierowy miesiąc w historii exclusive’ów na konsole PlayStation oraz siódmy najlepszy pośród wszystkich gier wydanych kiedykolwiek na platformy Sony. Produkcja sprzedała się w tym czasie o 37% lepiej niż wszystkie inne tytuły z Pajęczakiem w roli głównej, wydane od 1995 roku (mowa tu nie o sprzedaży całkowitej, a liczbie kopii, które trafiły w ręce graczy w ciągu pierwszych 30 dni)… razem wzięte.
NPD: dobry miesiąc dla całej branży
Powody do radości ma nie tylko Sony, a cała branża, bowiem wrzesień 2018 r. był w USA miesiącem bardzo udanym w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Sprzedaż wzrosła o 7%, a ilość pieniędzy wydawanych na elektroniczną rozrywkę o 16%. O 3% słabsza była natomiast sprzedaż sprzętu – choć w skali całego roku i tutaj można mówić o sporych (jak na razie 18%) wzrostach. Wiodącą platformą w Ameryce pozostaje PlayStation 4.
Przypominamy, że Spider-Man to przygodowa gra akcji, która zadebiutowała na konsoli PlayStation 4 7 września 2018 r. Tytuł został ciepło przyjęty przez branżowe media. W swojej recenzji na naszych łamach Krystian Smoszna przyznał mu ósemkę, odnotowując, że „ostatnio lepiej bawił się wyłącznie przy God of War”. Produkcja jest dostępna w pełnej polskiej wersji językowej.